زندگیِ عجیب نیمکت تراکتور در لیگ برتر؛ شوخیِ زشتی به نام ثبات

زندگیِ عجیب نیمکت تراکتور در لیگ برتر؛ شوخیِ زشتی به نام ثبات

پایگاه خبری فوتبالی - پایان هفته بیست و سوم، پایان دوران پاکو خمز روی نیمکت تراکتور بود. 

به گزارش فوتبالی، مرد اسپانیایی ناگهان و در کمتر از 24 ساعت، مواضعش را 180 درجه تغییر داد و برخلاف اصرار اولیه برای ماندن، رفتن را تنها چاره کار خودش و کادر فنی‌اش دانست. درنهایت هم مذاکرات به نتیجه نرسید و پاکو خمز رفتنی شد. با رفتن او، حسرت عجیب تراکتور همچنان ادامه دارد: آنها سالهاست که نتوانسته‌اند یک فصل کامل را با یک سرمربی بگذرانند. لیگ 16 با امیر قلعه‌نویی، آخرین فصلی بود که نیمکت تراکتور فقط یک صاحب! به خودش دید. جالب و البته طعنه‌آمیز اینکه درست از روزیکه همه اختیار باشگاه به مالک جدید واگذار شده، نیمکت تراکتور روی ویبره بوده و نفرات زیادی را به خودش دیده است.

* لیگ 23

  فصل با پاکو خمز استارت زده شد. او بعد از 23 رفت. در هفته بیست و چهارم، محمد نصرتی همه‌کاره بود و حداقل! یک نفر دیگر هم روی این نیمکت به عنوان سرمربی تا پایان فصل خواهد نشست و هدایت تبریزی‌ها را برعهده خواهد گرفت.

* لیگ 22

  فصل قبل، 2 نفر به عنوان سرمربی روی نیمکت تراکتور نشستند. 11 بازی اول سهم قربان بردیف بود و پس از رفتن او، تراکتور با پاکو خمز قرارداد بست تا در 19 بازی باقیمانده، مرد اسپانیایی هدایت آنها را برعهده داشته باشد.

* لیگ 21

  فصل با فیروز کریمی شروع شد ولی او تنها 4 هفته دوام آورد. سپس، زوونومیر سولدو به عنوان سرمربی منصوب شد و 15 بازی روی نیمکت نشست. در هفته بیستم، محمد نصرتی به عنوان سرمربی موقت، تیم را هدایت کرد تا برای 10 بازی آخر فصل، ساعلام روی نیمکت بنشیند.

* لیگ 20

  5 بازی ابتدایی فصل سهم علیرضا منصوریان بود. 10 بازی پایانی نیم‌فصل اول به مسعود شجاعی سپرده شد. 

سپس نوبت رسول خطیبی بود و درنهایت فیروز کریمی، هدایت تراکتور را در 6 بازی پایانی فصل برعهده گرفت.

* لیگ 19

  قرارداد ابتدایی با مصطفی دنیزلی بسته شد. پیرمرد ترک اما خیلی زود و پس از 11 بازی ترجیح داد تراکتور را ترک کند. بازی هفته دوازدهم زیرنظر احد شیخ‌لاری برگزار شد و درنهایت ساکت الهامی برای 18 بازی پایانی روی نیمکت نشست.

* لیگ 18

  اولین سرمربی ولزی تاریخ لیگ برتر؛ جان توشاک به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد ولی بعد از 6 بازی رفتنی شد.

 9 بازی پایانی نیم‌فصل اول زیرنظر محمد تقوی بود تا در نیم‌فصل دوم، تراکتور به جرج لیکنز بلژیکی سپرده شود.

* لیگ 17

  یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی جدید، هدایت تراکتور را در دست گرفت. پایان هفته نوزدهم، پایان دوران کاریِ او بود. در هفته بیستم، مجتبی حسینی روی نیمکت نشست و 10 بازی آخر فصل به ساعلام سپرده شد.

* لیگ 15

  در این فصل، دو نفر به عنوان سرمربی روی نیمکت تراکتور نشستند. تونی اولیویرا در 13 بازی ابتدایی، هدایت تیم را برعهده داشت ولی نتایج باب میل مدیران نبود و به همین دلیل، رسول خطیبی در 17 بازی بعدی سرمربی شد.

* لیگ 14

  رسول خطیبی به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد. در هفته بیستم، قادر احدزاده هدایت تیم را در دست گرفت تا نیمکت برای 10 بازی پایانی فصل به تونی اولیویرا سپرده شود که کسی نمی‌دانست چرا در ابتدای فصل، تیم را ترک کرده بود.

* لیگ 13

  در ابتدای فصل، مجید جلالی راهی تبریز شد و هدایت تراکتور را در دست گرفت. بعد از 23 بازی، او رفتنی شد و در 2 بازی، غلام باغ‌آبادی به عنوان سرمربی روی نیمکت نشست. درنهایت هم فصل با حضور تونی اولیویرا در 5 بازی آخر به پایان رسید.

* لیگ 12

  تراکتور از یک سرمربی پرتغالی برای هدایتش در این فصل رونمایی کرد: تونی اولیویرا. او در تبریز محبوب شد و نتایج خوبی هم گرفت. در میان تعجب اما در فاصله 2 بازی به پایان فصل، قرارداد او فسخ شد تا نیمکت به حسن آذرنیا سپرده شود.

* لیگ اول

  تراکتور، تاریخ لیگ برتر را با هدایت محمود یاوری استارت زد. سپری کردن یک نیم‌فصل بدون برد اما باعث شد احد شیخ‌لاری، جایش را بگیرد. اولین برد در هفته هفدهم رقم خورد (9 هفته به پایان) ولی درنهایت تراکتور، سقوط کرد.

* ثبات

  تراکتور 16 فصل در لیگ برتر حضور داشته و تنها در 4 دوره به نفر اول کادر فنی‌اش، دست نزده و نگهش داشته است. در لیگ‌های نهم و دهم، فراز کمالوند هدایت تراکتور را برعهده داشت. تمام 30 بازی لیگ شانزدهم با حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتور سپری شد. او در لیگ یازدهم هم، تمام فصل را در تبریز گذراند. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی