روزهای سیاه مس رفسنجان ادامه دارد؛ مجوز لیگ نخبگان را هم نگرفت!

روزهای سیاه مس رفسنجان ادامه دارد؛ مجوز لیگ نخبگان را هم نگرفت!

پایگاه خبری فوتبالی- از ابتدای هفته گذشته خبر افشای فساد گسترده در فوتبال ایران مثل یک بمب بزرگ در فضای رسانه‌ای ایران منفجر شد.

به گزارش فوتبالی، از همان ابتدا نام یک باشگاه در صدر همه خبرها دیده می‌شد: «مس رفسنجان». ظاهرا از سال 1398 تا سال 1400 تخلفات مالی حیرت‌انگیزی در این باشگاه صورت گرفته است که البته پای چند مدیر فوتبال و چند فعال فوتبال هم در این ماجرا دیده شده است.

مس رفسنجان با هدایت ساکت الهامی در نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم چندان خوب عمل نکرد و به همین دلیل مس در پایان نیم‌فصل با این مربی قطع همکاری کرد و محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد.

نتایج مس با محرم بهتر شد و این تیم علاوه بر نتایج خوب، نمایش‌های زیبا و چشم‌نواز و زیبایی هم داشت که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته بود. اما حالا مساله فساد در این باشگاه باعث شده همه اتفاقات خوب تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

مس در جام حذفی، خوب نتیجه گرفته و با شکست دادن تیم‌های استقلال، پیکان و تراکتور به نیمه نهایی رسیده است. در این مرحله هم باید با آلومینیوم اراک بازی کند تا در صورت رسیدن پیروزی بر این تیم در فینال با برنده بازی تیم‌های سپاهان و گل‌گهر سیرجان بازی کند.

باشگاه مس تصور می‌کرد با قهرمانی در جام حذفی می‌تواند سهمیه پلی آف لیگ نخبگان را بگیرد. اما امروز و در حالی که مسی‌ها در هر لحظه در اخبار بد غوطه‌ور هستند یک خبر بد دیگر هم شنیدند.

این باشگاه به همراه باشگاه‌های استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان و ملوان بندر انزلی به دلیل نقص مدارك بارگذاری شده در چندین معيار الزامی A، حائز شرايط دريافت مجوز AFC Champions League Elite (ACLE)  و مجوز ملی ايران (Pro) تشخيص داده نشدند.

این مساله به این معنی است که مس رفسنجان حتی اگر بتواند در جام حذفی قهرمان شود باز هم نمی‌تواند سهمیه حضور در لیگ نخبگان را دریافت کند. این خبر قطعا تاثیر بدی روی بازیکنان و کادر فنی مس خواهد گذاشت و می‌تواند روی روحیه و انگیزه این تیم برای فتح جام حذفی تاثیر بگذارد و البته برای تیم مدیریتی جدید، بحران تازه ای به وجود بیاورد‌.

1359