گزارش آماری/ سید حسین حسینی، مرد ویژه تاریخ دربی؛ بدون برد در جریان بازی!

گزارش آماری/ سید حسین حسینی، مرد ویژه تاریخ دربی؛ بدون برد در جریان بازی!

پایگاه خبری فوتبالی- اشتباه مرگبار آرمین سهرابیان در دربی 102، حسین حسینی را به تاریخ این بازیها سنجاق کرد.

به گزارش فوتبالی، سیدحسین حسینی به لحاظ آماری فصل بسیار خوبی را در استقلال پشت سر گذاشته و از حیث کلین‌شیت، یکی از دو دروازه‌بان برتر لیگ برتر - تا قبل از پایان بازی امروز ملوان و تراکتور است - منتها وقتی بحث از دربی می‌شود، داستان حسینی فرق می‌کند.هیچ دروازه بانی در این رویارویی، آماری ضعیف‌تر از حسینی بابت باز شدن دروازه‌اش نداشته و البته هیچ بازیکنی هم نبوده که این تعداد بازی را بدون برد، سپری کرده باشد.

* 11 بازی بدون برد

با عبور از مهدی قایدی و ارسلان مطهری، حالا حسین حسینی بیشترین تعداد بازی بدون برد را در تاریخ دربی دارد. دربی 102، یازدهمین حضور او در این رویارویی بود بدون اینکه هیچ بردی در جریان بازی کارنامه‌اش ثبت شود. او حالا در کنار قایدی، مطهری و آرش رضاوند تنها بازیکنان تاریخ دربی هستند که تعداد حضورهای‌شان در این بازی، دورقمی شده ولی هنوز طعم برد را نچشیده‌اند. 3 نفر دیگر، 10 دربی بدون برد دارند و حسینی با 11 دربی بدون برد، در صدر جدول قرار گرفته است.

4 باخت و 7 مساوی در کارنامه حسینی در دربی ثبت شده که 2 تا از تساوی‌ها در ضربات پنالتی و با درخشش خودِ او، با برد استقلال به پایان رسید و البته که برد در ضربات پنالتی، جزو آمارها محسوب نمی شود.

* ضعیف‌ترین معدل گل خورده

13 گل خورده در 11 دربی یعنی حسین حسینی حالا ضعیف‌ترین معدل را بین دروازه‌بانان این بازی ثبت کرده است: 1.18 گل خورده در هر بازی. حسینی درست به اندازه رحمتی گل خورده ولی 13 گل در 15 بازی وارد دروازه رحمتی شده که معدل 0.87 را برای او ثبت کرده است. ضمن اینکه رحمتی بیشتر از هر دروازه‌بان دیگری در تاریخ دربی، کلین‌شیت کرده: 9 بازی یعنی 60 درصد بازیهایش. و البته سومین رکورد بسته نگه داشتن دروازه از نظر دقایق را هم در تاریخ دربی دارد: 360 دقیقه. حسینی حتی از حجازی که 17 گل در 16 بازی خورد (معدل 1.07 گل خورده در هر بازی)، آمار ضعیف‌تری دارد. حسینی تنها در 2 دربی موفق به کلین‌شیت شده درحالیکه این عدد برای حجازی، 5 است.

* رکورد ویژه

سید حسین حسینی، تنها بازیکن تاریخ دربی است که گل به خودی زده است. شکست یک صفر استقلال در بازی رفت لیگ نوزدهم با گلی رقم خورد که به نام حسینی ثبت شد. ضربه عبدی بعد از برخورد به تیر عمودی، به بدن حسینی خورد و وارد دروازه شد. هیچ بازیکن دیگری در این 102 رویارویی، دروازه تیم خودی را باز نکرده است! 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی