گزارش آماری/ حسینی و استقلال باز به هم رسیدند؛ دیدید برگشتم!

گزارش آماری/ حسینی و استقلال باز به هم رسیدند؛ دیدید برگشتم!

پایگاه خبری فوتبالی- هت‌تریک سید حسین حسینی در قهر و آشتی با استقلال کامل شد و او بعد از سومین خداحافظی هم درست بسان دو مرتبه قبلی، مسیر برگشت را در پیش گرفت. 

به گزارش فوتبالی، این قصه بارها تکرار شده است: حسینی با کمترین فاصله نسبت به پایان لیگ قبلی، با انتشار متنی گلایه‌آمیز در فضای مجازی از استقلال خداحافظی می‌کند و بعد از یک استراحت تقریبا یکی، دو ماهه در فاصله‌ای کوتاه تا آغاز لیگ بعدی، به این تیم برمی‌گردد؛ این بار او درحالی به خانه! برگشت که تقریبا 3 هفته تا شروع لیگ 23، فرصت داریم.

 مهمترین دلیل بازگشت حسینی، این بار اما فرق می‌کرد. استقلال و نکونام کاملا با تصمیم حسینی، هماهنگ و موافق بودند اما عدم جذب یک دروازه‌بان درست و حسابی باعث شد از مواضع‌شان کوتاه بیایند. جنجال بیرانوند به نتیجه نرسید، امیر عابدزاده نتوانست پیشنهاد بازگشت به ایران را هضم کند و البته بی‌پولی جلوی جذب دروازه‌بان خارجی را گرفت، توافق با تراکتور برای انتقال پورحمیدی فراهم نشد، اخباری با وجود پیشنهاد مالی مناسب با حضور در استقلال کنار نیامد، فولاد حاضر نشد رضایتنامه کنت را صادر کند، نکونام با حضور رضایی یا سعیدی فر به عنوان دروازه‌بان اصلی موافق نبود و همه این عوامل سریالی، درنهایت موجبات بازگشت حسینی را فراهم کرد.

 حسینی درون دروازه استقلال، فراز و نشیب زیادی داشته است. او روزهای رویایی داشته (شب بازی با العین، شکستن رکورد دقایق گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران و ثبت 70 درصد کلین‌شیت در لیگ 21 که منجر به قهرمانی تاریخی آبی‌ها شد) و البته روزهای ضعیف (لیگ کابوس‌وار بیستم و گلهای خورده عجیب در بازی برابر نفت و ذوب‌آهن، ثبت 23 درصد کلین‌شیت در لیگ نوزدهم و معدل بیشتر از یک گل خورده در هر بازی و تنها بازیکن تاریخ دربی شدن که گل به خودی زده و البته نمایش ضعیف در دربی‌های ۱۰۰ و ۱۰۱ فصل قبل). 

 مرور بیلان کاری او درون دروازه استقلال، از نظر آماری عملکردی استاندارد را ثبت کرده است که البته نمی‌توان با برچسب ضعیف یا فوق‌العاده، توصیفش کرد. او 133 بار برای استقلال در لیگ برتر بازی کرده که مجموع دقایق حضورش را 11882 دقیقه نشان می‌دهد. او در این بازه زمانی، 63 بار زمین را بدون گل خورده ترک کرده که آمار 47 درصد کلین‌شیت را به نامش می‌زند. در 70 بازی دیگر، دروازه او 88 بار باز شده که به طور کلی، 0.66 گل خورده در هر بازی را نشان می‌دهد یعنی هر 135 دقیقه یک گل. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی