گزارش آماری درباره پیرمردهای لیگ؛ خرق عادت یحیی گل‌محمدی

گزارش آماری درباره پیرمردهای لیگ؛ خرق عادت یحیی گل‌محمدی

پایگاه خبری فوتبالی- پیرمردهای لیگ برتر کدام تیم‌ها هستند؟ شاید نام یک تیم در صدر این جدول حسابی غافلگیرتان کند.

به گزارش فوتبالی، مسن‌ترین تیم لیگ برتر کدام تیم است؟ جواب این سوال تیمی است که زمانی به عنوان معدن بازیکنان جوان شناخته می‌شد و تا مدت‌ها پدیده‌های زیادی را به فوتبال معرفی کرد اما چندین سال است دیگر این وظیفه را برعهده ندارد. فولاد خوزستان با 28.7 سال مسن‌ترین تیم لیگ است. عددی که بسیار زیاد است و یعنی بیشتر بازیکنان فولاد نزدیک به 30 سال سن دارند که عدد بالایی محسوب می‌شود. قطعا همین آمار یکی از دلایلی است که خوزستانی‌ها در میان 3 تیم پایین جدول جای گرفته و روزهای خوبی را نمی‌گذرانند. مس رفسنجان هم با میانگین 28.1 با فاصله نسبتا زیاد نسبت به فولاد در رده دوم قرار دارد.

 در سوی مخالف مجتبی حسینی هم نه تنها جوانترین تیم ایران که جوانترین تیم آسیا را روانه مسابقات لیگ برتر کرده و با همین جوانان امیدوار است که اوضاع تیمش را در نیم‌فصل دوم بهتر کند و بتواند خودش را از منطقه خطر نجات بدهد. سعید دقیقی که خودش هم مربی جوان لیگ است توانسته دومین تیم جوان را دور هم جمع کند و با میانگین سنی 25.5 رتبه دوم را در میان جوانترین‌ها به خودش اختصاص بدهد.

سوال جذابتر اما این است که سرخابی‌ها در کجای این جدول سنی قرار دارند؟ استقلال با 27.1 در میان پیرمردهای لیگ می‌نشیند. تیمی که در چند سال اخیر با حضور مربیان خارجی و فرهاد مجیدی سیاست جوانگرایی را در پیش گرفته بود اما با حضور جواد نکونام تغییر مسیر داد. پرسپولیس اما برخلاف استقلال خرق عادت کرده و توانسته کمی تیمش را جوان کند. یحیی گل‌محمدی که به اعتماد نداشتن به جوانان معروف است با چند تغییر از جمله بازی دادن به یاسین سلمانی و محمد عمری و میلاد سورگی هم نشان از تغییر عقایدش داد و هم میانگین سنی پرسپولیس را به 26.4 رساند.

میانگین سنی بقیه تیم‌های لیگ هم به شرح زیر است:

استقلال: ۱/‏۲۷ سال

ملوان: ۱/‏۲۷ سال

ذوب آهن: ۷/‏۲۵ سال

سپاهان: ۳/‏۲۶ سال

تراکتور: ۸/‏۲۵ سال

پرسپولیس: ۴/‏۲۶ سال

گل گهر سیرجان: ۴/‏۲۶ سال

مس رفسنجان: ۱/‏۲۸ سال

آلومینیوم اراک: ۲۶ سال

شمس آذر: ۵/‏۲۵ سال

هوادار: ۴/‏۲۶ سال

صنعت نفت آبادان: ‏۳/‏۲۷ سال

پیکان: ۳/‏۲۴ سال

فولاد خوزستان: ۷/‏۲۸ سال

نساجی: ۲۶ سال

استقلال خوزستان: ۱/‏۲۶ سال

4326