آمار ضعیف ترابی؛ باز هم منتظر نیم‌فصل دوم باشیم؟

آمار ضعیف ترابی؛ باز هم منتظر نیم‌فصل دوم باشیم؟

پایگاه خبری فوتبالی – مهدی ترابی تا اینجای فصل نتوانسته انتظارات کادر فنی و هواداران پرسپولیس را برآورده کند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر ایران نتایج چندان خوبی نگرفته است. خیلی از کارشناسان معتقدند این اتفاق به دلیل نبود یک مهاجم گلزن و فرصت‌طلب در این تیم رخ داده است.

شاید این نظریه، درست باشد اما مساله این است که پرسپولیس فصل گذشته هم مهاجم درجه یک و گلزنی نداشت. در آن فصل اما بازیکنان دیگری مثل مهدی ترابی و وحید امیری، نبود مهاجم گلزن را جبران می‌کردند.

در این فصل باز هم پرسپولیس مهاجم گلزن و چهارچوب‌شناسی ندارد اما خبری از ترابی و امیریِ آماده هم نیست. امیری البته در این فصل خیلی مصدوم بوده است. بنابراین انتظارها از ترابی بیشتر بود اما او هم نتوانسته گره زیادی از کار تیم باز کند که البته بخشی از این مساله به خاطر مصدومیت او جلوی النصر و دوری چند هفته‌ای‌اش از میادین برمی‌گردد.

در فصل گذشته پرسپولیس پس از جدایی یورگن لوکادیا خلأ یک مهاجم تمام‌کننده را احساس می‌کرد، ولی سایر مهره‌های تهاجمی اجازه ندادند روند امتیاز گرفتن تیم متوقف شود. عمری و امیری در مقاطعی این نقش را به عهده داشتند، ولی نقش ترابی از دیگران پررنگ‌تر بود و در 34 بازی لیگ برتر و جام حذفی آمار 9 گل و 10 پاس گل را ثبت کرد.

اما ترابی در فصل جدید نتوانسته مثل فصل قبل تعیین‌کننده باشد و در 11 بازی تیمش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان فقط یک گل زده است

تنها گل او به بازی برگشت با استقلال تاجیکستان برمی‌گردد که با ضربه کاشته دروازه میهمان را باز کرد، ولی در بقیه بازی‌ها نتوانسته مثل فصول قبل تعیین‌کننده باشد.

البته یک نکته عجیب هم وجود دارد. در سال‌های اخیر ترابی معمولا در نیم فصل دوم عملکرد بسیار بهتری از نیم‌فصل اول داشته است. او فصل گذشته در نیم فصل اول فقط 5 پاس گل داده بود و گلی نزده بود اما در نیم فصل دوم به شدت درخشید. به خصوص در یک سوم پایانی فصل و 10 بازی آخر

ترابی در 10 بازی آخر 7 گل زده و 3 پاس گل داد و نقش بسیار مهمی در پیروزی‌های پیاپی تیمش که منجر به قهرمانی در لیگ شد داشت.

شاید این جزو ویژگی‌های ترابی باشد که در نیم‌فصل دوم بهتر از نیم‌فصل اول عمل می‌کند. در این صورت پرسپولیسی‌ها باید منتظر باشند تا پس از جام ملت‌های آسیا و شروع نیم‌فصل دوم شاهد درخشش ترابی باشند.

1359