گزارش آماری/ سریال گل به خودی‌ها ادامه دارد؛ پرسپولیس علیه پرسپولیس!

گزارش آماری/ سریال گل به خودی‌ها ادامه دارد؛ پرسپولیس علیه پرسپولیس!

پایگاه خبری فوتبالی- روزگار جدیدی در پرسپولیس حکمفرما شده است.

به گزارش فوتبالی، آنها حالا بیشتر از هر زمان دیگری، در خانه می‌لغزند. اتفاقی که با توجه به قدرتمندترین میزبان تاریخ لیگ برتر بودن پرسپولیس، عجیب است. در رقم خوردن این اتفاق، سریال عجیبی در پرسپولیس اکران شده است به عنوان گل به خودی.

از اواخر فصل قبل تا همین روزهای لیگ 23، به قدری که بازیکنان پرسپولیس علیه خودشان و دروازه‌شان اقدام کرده‌اند، بازیکنان رقیب موفق به لرزاندن تور دروازه بیرانوند نشده‌اند.

با احتساب حضور پرسپولیس در جام حذفی فصل قبل، لیگ قهرمانان این فصل و به طور کلی همه رقابتها، 5 تا از 15 گل خورده آخر پرسپولیس، توسط بازیکنان این تیم زده شده است و این یعنی یک سوم گلها، به خودی بوده که آمار قابل اعتنایی است. بازی با سپاهان در جام حذفی، رویارویی با مس کرمان در فصل قبل، بازی با النصر در لیگ قهرمانان، گاف مرگبار این فصل برابر ذوب‌آهن، همه و همه از این کمیت غیراستاندارد نشات گرفته است. پرسپولیس در 15 بازی آخر لیگ برتری‌اش، 5 گل خورده که 3تایش، گل به خودی بوده: پورعلی‌گنجی برابر مس کرمان، سروش رفیعی جلوی ذوب‌آهن و دانیال اسماعیلی‌فر در بازی با صنعت نفت.

مورد ویژه در این میان، دانیال اسماعیلی‌فر است. او به قدری که برای دروازه پرسپولیس، خطرساز بوده نتوانسته در امور هجومی تیمش کمک حال باشد. او فصل قبل دروازه تیمش را در رویارویی جام حذفی با سپاهان باز کرد. این فصل در شکست 2 صفر برابر النصر در آزادی، گل به خودی زد و در لیگ برتر این فصل هم برابر صنعت نفت، زننده گل تساوی رقیب بود. در این سیاهه، نام امثال علیرضا نورمحمدی، سوشا مکانی، محسن بنگر و شیث رضایی هم دیده می‌شود که بیشتر از یک بار، دروازه پرسپولیس را با پیراهن همین تیم باز کرده‌اند.

پرسپولیس البته هنوز با رسیدن به صدر این جدول در تاریخ لیگ برتر فاصله دارد. در قله جدول گل به خودی‌ها، ذوب‌آهن قرار دارد که در تاریخ لیگ برتر 23 بار دروازه‌اش توسط بازیکنان خودش باز شده است. بعد از آنها، استقلال و سایپا با 22 گل به خودی قرار دارند و سپس نوبت به سپاهان می‌رسد با 20 بار رقم زدن چنین اتفاقی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی