لیگ عربستان ارزش ستارگان را کم می‌کند؛ افت فاحش نیمار، بنزما و ساویچ!

لیگ عربستان ارزش ستارگان را کم می‌کند؛ افت فاحش نیمار، بنزما و ساویچ!

پایگاه خبری فوتبالی - هر چند که ستارگان فوتبال دنیا با انتقال به لیگ عربستان می توانند حقوق خوبی دریافت کنند اما از نظر ورزشی قطعا چیز زیادی عایدشان نمی شود و البته سایت ترانسفرمارکت نیز به خوبی نشان می دهد که ارزش این بازیکنان با افت مواجه می شود. 

به گزارش فوتبالی، در آپدیت جدید سایت ترانسفرمارکت، هیچ کدام از ستارگانی که به لیگ عربستان رفتند، با رشد ارزش خود مواجه نشده اند که طبیعتا دلیل آن هم سطح پایین تر لیگ عربستان نسبت به تورنمنت های اروپایی است. در واقع اکثریت بازیکنان با افت فاحش ارزش خود مواجه شده اند.

به طور مثال ارزش نیمار از 60 به 50 میلیون یورو کاهش پیدا کرده است، ارزش میلینکوویچ ساویچ نیز از 50 به 40 میلیون یورو رسیده است. ارزش بنزما از 25 به 15 میلیون یورو کاهش پیدا کرده که کمترین ارزش ستاره فرانسوی از سال 2007 تا کنون است.  ارزش فابینیو و سن ماکسیمین از 32 به 24 میلیون یورو کاهش پیدا کرده، ارزش کسیه، کاراسکو و بروزوویچ از 25 به 20 میلیون یورو رسیده و سایر بازیکنان بین دو تا چهار میلیون یورو کاهش ارزش داشته اند یا در بهترین حالت ارزش آنها فرقی نکرده و ثابت مانده است.به طور مثال گابری ویگا یکی از جواهرات رو به رشد فوتبال اروپا بود که پس از انتقال به الاهلی، ارزش او روی 30 میلیون یورو ثابت مانده است.

4125