کارلو آنچلوتی علاقه مند به برگزاری فینال جام جهانی 2030 در سانتیاگو برنابئو

کارلو آنچلوتی علاقه مند به برگزاری فینال جام جهانی 2030 در سانتیاگو برنابئو

پایگاه خبری فوتبالی- کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید اعتقاد دارد فینال جام جهانی ۲۰۳۰ باید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شود.

به گزارش فوتبالی ، طبق تصمیم فیفا ۳ کشور آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه میزبان دور اول مسابقات جام جهانی ۲۰۳۰خواهند بود و مراکش، پرتغال و اسپانیا میزبان باقیمانده مسابقات هستند. حداکثر تعداد ورزشگاه های مجاز توسط فیفا برای برگزاری جام جهانی ۱۸ است بنابراین مراکش یا اسپانیا باید یک یا دو ورزشگاه برنامه ریزی شده خود را کنار بگذارند. پرتغال سه استادیوم خواهد داشت، اسپانیا در نظر داشت ۱۱ ورزشگاه داشته باشد و مراکش اعلام کرده است که ۶ استادیوم را می خواهد. فوزی لکجا، رئیس فدراسیون فوتبال مراکش در گفتگویی اعلام کرد که می خواهد فینال در کازابلانکا برگزار شود که سوالات زیادی را به وجود آورد. انتظار می رود اسپانیا و مراکش برای کسب عنوان میربانی فینال جام جهانی رقابت سختی داشته باشند. 

فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید بدون شک از واکنش آنچلوتی خوشحال خواهد بود. هنگامی که بازسازی نیوکمپ در سال ۲۰۲۶ کامل شود، می تواند حدود ۱۵۰۰۰ تماشاگر بیشتر از برنابئو را می تواند در خود جای دهد، در حالی که مراکش قصد دارد استادیوم بزرگی در کازابلانکا را بسازد که ظرفیت آن ۹۳۰۰۰ نفر یا کمی کمتر  و حدود ۱۰۰۰۰ نفر بیشتر از برنابئو خواهد بود. برنامه‌ریزی برای استادیوم ها هنوز زمان بیشتری نیاز خواهد داشت، با این حال، برنابئو در کنار نیوکمپ و ورزشگاه در حال ساخت، بزرگ‌ و به‌ روز مراکش می توانند از گزینه های مورد نظر به عنوان ورزشگاه میزبانی فینال جام جهانی ۲۰۳۰ باشند.

1009