سانتیاگو برنابئو، میزبان فینال جام جهانی 2030 خواهد شد

سانتیاگو برنابئو، میزبان فینال جام جهانی 2030 خواهد شد

پایگاه خبری فوتبالی- جام جهانی 2030 فوتبال در کشورهای اسپانیا، پرتغال و مراکش برگزار خواهد شد و احتمالا دیدار نهایی این رقابت‌ها در کشور اسپانیا و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شود.

به گزارش فوتبالی، کسب میزبانی جام جهانی، اهمیت بالایی برای کشورها دارد. به طور مثال، کشوری مانند قطر، بدون هیچ‌گونه سابقه فوتبالی و با وجود شرایط سخت محیطی، هزینه هنگفتی انجام داد تا میزبانی این رویداد مهم و جهانی را به عهده بگیرد. مسابقاتی که هر 4 سال یک بار انجام می‌شود و چند میلیارد بیننده را مجذوب خود می‌کند.

کسب میزبانی از نظر صنعت گردشگری برای کشورها حائز اهمیت است. با ورود میلیون‌ها توریست به کشور میزبان، آن‌ها می‌توانند فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم خودشان را به جهانیان نشان دهند و از این طریق کسب درآمد کنند. شهر بارسلون پس از المپیک 1992، جهش قابل توجهی داشت، به طوری که خیلی از نظریه‌پردازان شهری، توسعه و پیشرفت این شهر را مدیون برگزاری رقابت‌های المپیک می‌دانند. امروزه، بارسلون به‌عنوان یک شهر با شهرسازی برنامه‌ریزی شده شناخته می‌شود و این اتفاق از سال 1992 و برگزاری المپیک رقم خورد.

حالا اسپانیا بار دیگر میزبان یک رویداد مهم می‌شود. آن‌ها در کنار پرتغال و مراکش، جام جهانی 2030 را برگزار خواهند کرد. آن‌ها در سال 1982 نیز میزبانی این تورنمنت را بر عهده داشتند.

دیدار پایانی این مسابقه هم در اسپانیا برگزار می‌شود. به نقل از خوزه فلیکس دیاز، سانتیاگو برنابئو به احتمال خیلی زیاد، میزبان دیدار پایانی جام جهانی خواهد بود. پیش از این صحبت‌هایی مبنی بر میزبانی نیوکمپ وجود داشت، اما انگار قرار است فینال در پایتخت برگزار شود.

1428