ماجرای موافقت برانکو با رفتن رضاییان؛ من یک «دفاع راست» می‌خواستم

ماجرای موافقت برانکو با رفتن رضاییان؛ من یک «دفاع راست» می‌خواستم

پایگاه خبری فوتبالی – برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس توضیح داده است که دلیل عدم تمایلش برای ادامه حضور رضاییان در این صرفا «فنی» بوده است.

به گزارش فوتبالی، مصاحبه تصویری اخیر برانکو ایوانکوویچ ابهامات زیادی را که در دوران حضور این مربی در پرسپولیس داشت رفع کرده است. سرمربی کروات اگرچه دوران بسیار موفقی در پرسپولیس داشت اما به نسبتِ این دوران موفق حاشیه‌های زیادی را هم تجربه کرد.

یکی از این ابهامات مربوط به رامین رضاییان است. رامین پس از درگیری با علی علیپور در یکی از اردوهای خارجی پرسپولیس، از چشم برانکو افتاد و در نهایت در پایان فصل از پرسپولیس رفت. چند سال بعد و زمانی که یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بود رضاییان به پرسپولیس برگشت اما در پایان فصل او هم رامین را نخواست.

البته در هر دو برهه، این تصمیم مخالفانی هم داشت. چون رامین بازیکن پرطرفداری بود. اما به عقیده خیلی‌ها این که یحیی هم نتوانست با رامین کار کند به نوعی مهر تاییدی روی نظر برانکو درباره رامین بود.

ایوانکوویچ درباره دلیل این که تمایلی به ادامه کار با رضاییان نداشت گفت: «رامین بازیکن باکیفیتی است. همین حالا هم ملی‌پوش است. مربیان حتما در او کیفیت لازم را می‌بینند که به تیم ملی دعوتش می کنند. اما در پستی که بازی می‌کند من درخواست‌های دیگری از او داشتم. اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهم. رضاییان بیش از حد ضمیر داخلی خودش را نشان می‌داد. من قبل از همه اول به بازیکنی نیاز داشتم که «دفاع» راست باشد. بعد هافبک و در آخر اگر فرصت دست داد مهاجم شود. کیفیتی که رامین در نفوذ و هجوم دارد بسیار بالاست. اتفاقی نیست که این همه پاس گل داده یا گل زده است. ولی از او هم انتظار داشتم که تغییر کند

همان طور که می‌بینید برانکو درباره رضاییان کاملا محترمانه و مودبانه و فقط با نگاه فنی صحبت کرده است. اما رضاییان سال گذشته در یک مصاحبه حرف‌هایی درباره برانکو زد زد که چندان به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیامد.

رضاییان در آن مصاحبه گفته بود: «در زمان برانکو اتفاقات و حاشیه‌هایی برایم رخ داد حرفی نزدم، سکوت کردم، هواداران نه تنها به من بی احترامی نکردند بلکه حمایت کردند، برانکو یک مربی حرفه‌ای بود و خیلی چیزها از او یاد گرفتم اما زمان او برخی از تعویض‌های پرسپولیس را هواداران انجام می‌دادند، شانس من بود تیم گل نمی‌زد و من می‌رفتم و پاس گل می‌دادم

حالا با مصاحبه جدید برانکو باید دید رضاییان چه واکنشی نشان می‌دهد. سابقه نشان داده رضاییان در چنین مواقعی سکوت نمی‌کند و بنابراین باید منتظر پاسخ او به برانکو باشیم.

1359