اسپانیا دو - آلمان یک؛ صعود اسپانیا به نیمه نهایی با شکست میزبان

اسپانیا دو - آلمان یک؛ صعود اسپانیا به نیمه نهایی با شکست میزبان

پایگاه خبری فوتبالی- دو تیم آلمان و اسپانیا در جریان دیدارهای مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت اسپانیا توانست تیم میزبان را شکست دهد و به نیمه نهایی صعود کند.

 به گزارش فوتبالی، دو تیم ملی آلمان و اسپانیا در اولین بازی از مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا در استادیوم اشتوتگارت آرنا به مصاف هم رفتند و اسپانیا با برتری دو بر یک پس از وقت‌ها اضافه مقابل آلمان توانست اولین تیم صعود کرده به نیمه نهایی لقب بگیرد.

نیمه‌ اول بازی پر از درگیری‌های فیزیکی بین بازیکنان دو تیم بود. آنتونی تیلور داور بازی ۳ کارت زرد در این نیمه به بازیکنان نشان داد. پدری در دقیقه ۸ به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و دنی اولمو به جای او به زمین آمد. دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه داشتند اما در نهایت بازی در نیمه‌ی اول با نتیجه صفر صفر به پایان رسید.

در نیمه‌ی اول آلمان تنها ۳ شوت به سمت دروازه‌ی اسپانیا زده بود و اسپانیا ۸ شوت به سمت دروازه آلمان زده بود. تیم آلمان نیز یک موقعیت بزرگ گلزنی خلق کرده بود.

در شروع نیمه دوم حملات هر دو تیم ادامه داشت اما اسپانیا در دقیقه ۵۱ به گل رسید.‌ دنی اولمو روی پاس کات بک لمینه یامال لاروخا رو پیش انداخت. در ادامه اسپانیا عقب کشید و آلمان سراپا حمله شد و توانستند در دقیقه ۸۸ توسط فلوریان ویرتز روی پاس گل جاشوا کیمیش بازی را به تساوی بکشانند.

در پایان ۹۰ دقیقه آلمان ۱۶ شوت و اسپانیا ۱۳ شوت به سمت دروازه یکدیگر زده بودند. مالکیت توپ هم ۵۳٪ به ۴۷٪ به نفع آلمان بود.

در نیمه‌ی اول وقت اضافه دو تیم یک فرصت خوب داشتند که ضربات اولمو و ویرتز از کنار دروازه به بیرون رفتند. در نیمه‌ی دوم وقت اضافه یک صحنه مشکوک به هند درون محوطه اسپانیا رخ داد و آنتونی تیلور پس از بررسی با VAR به این نتیجه رسید مارک کوکوریا مرتکب خطا‌ی هند نشده است. اما این پایان کار نبود و میکل مرینو در دقیقه ۱۱۹ توانست روی سانتر دنی اولمو و یک ضربه سر فوق العاده دروازه نویر را باز کرد تا کار میزبان را یک سره کند و اسپانیا را به نیمه نهایی جام ببرد. در دقیقه ۱۲۵ نیز دنی کارواخال پس از خطا روی موسیالا کارت زرد دوم خودش را گرفت و از زمین بازی اخراج شد تا بازی نیمه نهایی را از دست داده باشد.

لینک تماشا خلاصه بازی

۱۴۲۸