کارنامه اولین خریدهای استقلال در چند فصل گذشته؛ یا خیلی تاریک یا خیلی روشن!

کارنامه اولین خریدهای استقلال در چند فصل گذشته؛ یا خیلی تاریک یا خیلی روشن!

پایگاه خبری فوتبالی- اولین بازیکنهای جذب شده توسط استقلال در فصول نقل و انتقالاتی لیگ برتر، یا خیلی خوب عمل کرده اند یا خیلی بد. 

به گزارش فوتبالی، با توجه به کارنامه این 5 نفر در استقلال در مجموع می‌توان گفت آمارها حکایت از آن دارد که اکثر این خریدهای اول، سرنوشت خوبی در این تیم نداشته‌اند.  

لیگ نوزدهم؛ محمد بلبلی 

مهاجم فیروز کوهی، در نقل و انتقلات تابستانی سال 1398 از سپیدرود رشت به جمع آبی پوشان پایتخت پیوست اما در همان ابتدا با توجه به این که بدون فسخ با باشگاه قبلی با استقلال قرارداد بسته بود 6 ماه از حضور در میادین محروم شد و در نهایت نیز با انجام 5 بازی، استقلال را ترک کرد. محمد بلبلی هم اکنون بازیکن چادرملوی اردکان است و با این تیم در لیگ برتر بیست و چهارم حاضر خواهد بود.   

لیگ بیستم؛ محمد رشید مظاهری

دروازه‌بان 192 سانتی متری متولد گچساران، در تابستان سال 1399 از تراکتور به استقلال پیوست اما با حواشی عجیب و غریبی در نهایت، شهریور ماه 1400 استقلال را در آستانه بازی حساس با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا ترک کرد و با فسخ یکطرفه و آن هم به دلایل مالی از این تیم جدا شد. مظاهری در پایان نیم فصل اول لیگ بیست و سوم از نساجی جدا شد و تا امروز به عضویت هیچ باشگاهی در نیامده و بدون تیم است.  

لیگ بیست و یکم؛ امیرحسین حسین زاده

وینگر جوانی که در آن زمان در سایپا بازی می‌کرد با نظر فرهاد مجیدی در سال 1400 به عضویت استقلال در آمد و در پایان آن لیگ، پدیده لیگ برتر بیست و یکم شناخته شد و همین درخشش‌ باعث شد از استقلال جدا شود به بلژیک و باشگاه شارلوا برود. حسین زاده برای استقلال در طول یک فصل و در مجموع در 33 مسابقه موفق شد 8 گل بزند و یک پاس گل بدهد. در شارلوا نیز در طول یک فصل و در مجموع در 24 مسابقه، 3 گل زد و دو پاس گل داد. او پس از یک فصل نه چندان درخشان در بلژیک به ایران بازگشت اما به عضویت تراکتور تبریز درآمد و 4 فصل دیگر هم با این تیم قرارداد خواهد داشت. 

لیگ بیست و دوم؛ سجاد شهباززاده

آقای گل مسابقات لیگ بیست و یکم، تا پیش از این فصل، هشتمین بازیکنی بود که از استقلال به سپاهان رفت و دوباره به استقلال بازگشت. سجاد شهباززاده خرداد ماه 1401 به استقلال بازگشت اما نه تنها فصل پر فروغی را در استقلال پشت سر نگذاشت بلکه موقعیت‌های زیادی را هم با پیراهن استقلال از دست داد که مهم‌ترین آن، از دست دادن دروازه خالی در مصاف با نساجی بود که به گفته کارشناسان، نقش مهمی در از دست دادن قهرمانی استقلال در آن دوره داشت. او تا انتهای تیر ماه 1403 با مس رفسنجان قرارداد دارد و باید دید در نهایت در این تیم می‌ماند یا باشگاهش را عوض می‌کند.  

لیگ بیست و سوم؛ مهرداد محمدی

این مهاجم 29 ساله، در تیر ماه 1402 از لیگ قطر به ایران آمد و به استقلال پیوست. او فصل درخشانی را در این تیم پشت سر گذاشت و موفق شد با زدن 8 گل، آقای گل استقلال در لیگ بیست و سوم باشد. او همچنین با کسب 9 امتیاز در کنار گوستاوو بلانکو امتیازآورترین بازیکنان آبی پوشان پایتخت در لیگ گذشته بودند. 

لیگ بیست و چهارم؛ محمد حسین اسلامی

پدیده ذوب آهن اولین خرید آبی‌ها در فصل نقل و انتقالاتی امسال بود. آن‌ها این مهاجم 23 ساله را از ذوب آهن جذب کردند. لیگ بیست و چهارم هنوز آغاز نشده است اما، مدیریت و هواداران استقلال، امیدهای زیادی به این جوان اصفهانی بسته‌اند که باید منتظر ماند و دید عملکرد او در استقلال چگونه خواهد بود.

7899