نظر بیرانوند درباره جذب دروازه‌بان برزیلی؛ کاش این کار را نمی‌‌کردند

نظر بیرانوند درباره جذب دروازه‌بان برزیلی؛ کاش این کار را نمی‌‌کردند

پایگاه خبری فوتبالی - علیرضا بیرانوند یک بار دیگر نشان داد از این که باشگاه پرسپولیس یک دروازه‌بان خارجی جذب کرده ناراضی است.

به گزارش فوتبالی، به نظر می‌رسد طلسم دروازه‌بان ذخیره در پرسپولیس شکسته است و دروازه‌بان جوان برزیلی چهارشنبه برای عقد قرارداد با این باشگاه وارد تهران خواهد شد. میگوئل ننکا، ۱۹ ساله و اهل برزیل قرار است به عنوان دروازه‌بان دوم روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. 

اما به نظر می‌رسد علیرضا بیرانوند چندان از این مساله راضی نیست. او امروز که برای حضور در جلسه کمیته انضباطی به فدراسیون فوتبال رفته بود درباره این دروازه‌بان گفت: «هر بازیکن خارجی باید در ۶۰ درصد مسابقات به میدان برود. تا جایی که می‌دانم هر باشگاه می‌تواند ۶ بازیکن خارجی بگیرد ولی اگر نتواند در ۶۰ درصد مسابقات از آنها بهره ببرد، از فصل آینده سهمیه آن باشگاه سوخته می‌شود. به نظرم با جذب دروازه‌بان خارجی یکی از سهمیه‌های پرسپولیس برای فصل آینده می‌سوزد.» 

بیرانوند در ادامه هم گفت: «ای‌کاش این کار را نمی‌کردند. هم سهمیه را می‌سوزاند هم ۱۵-۱۴ میلیارد پول می‌رود. این مبلغ را شما می‌توانید برای پول هتل، هواپیما و ... کنار بگذارید.» 

بیرانوند قبلا هم در مصاحبه‌هایش از دروازه‌بان‌های جوانی که با پرسپولیس تمرین می‌کنند دفاع و به باشگاه توصیه کرده بود از همین دروازه‌بان‌های ایرانی استفاده کند. حرف‌های بیرانوند منطقی به نظر می‌رسد. پرسپولیس می‌توانست با یک سوم این پول یک دروازه‌بان ایرانی زیر 23 سال را در لیستش ثبت کند. این دروازه‌بان‌ها مدت‌هاست در پرسپولیس تمرین می‌کنند و سطح‌شان مشخص است اما دروازه‌بانی که قرار است از برزیل بیاید ناشناخته است و مشخص نیست بتواند در غیاب بیرانوند به خوبی از دروازه پرسپولیس محافظت کند.

1359