یادداشت ویژه/ در ستایش عشق به پیراهن آبی؛ جایت خالی ا‌ست «هوادارِ» استقلال!

یادداشت ویژه/ در ستایش عشق به پیراهن آبی؛ جایت خالی ا‌ست «هوادارِ» استقلال!

پایگاه خبری فوتبالی – یک: بابک مرادی بازیکن فعلی تیم هوادار امروز در اقدامی قابل ستایش تمامی مطالباتش از باشگاه استقلال را بخشید. چند روز پیش بود که وکیل علیرضا بیرانوند در برنامه «فوتبال برتر» جمله‌ای را به زبان آورد که بازتاب‌های زیادی داشت. او که داشت درباره ماجرای پیشنهاد استقلال به موکلش صحبت می‌کرد گفت: «عشق و علاقه به یک تیم، دیگر کشک است. این صحبت‌های برای دهه 60 است و نه الان! شما الان به وضعیت اقتصادی جامعه نگاه کنید!» این جملات وکیل بیرانوند اصلا به مذاق هواداران فوتبال در ایران خوش نیامد. به هر حال فوتبال در ایران برای مردم عادی، بسیار فراتر از یک تفریح و سرگرمی است. اما چیزی که وکیل بیرو گفت جمله غلطی نبود. چون او داشت از دیدگاه یک «بازیکن» حرف می‌زد نه از دیدگاه یک هوادار. کسانی هم که به این جمله علیرضا سلیمانی وکیل بیرانوند، معترض شدند هواداران بودند. حتی یک فوتبالیست هم پاسخی به این ادعای او نداد

دو: البته که بیرانوند دوباره با پرسپولیس قرارداد امضا کرد اما این اتفاق هم، زخمی را که روی باور مردم علاقه مند به فوتبال ایجاد شده التیام نداد. حالا دیگر خیلی‌ها تعارف را کنار گذاشته‌اند و پذیرفته‌اند که حرف وکیل بیرانوند چندان هم نادرست نبوده است. البته همیشه استثنا وجود دارد. هنوز هستند بازیکنانی که به معنای واقعی کلمه عاشق و شیفته یک تیم هستند. اما این که یک نفر پیدا شود و درست وسط آشفته بازار نقل و انتقالات که صحبت از قراردادهای چند ده میلیاردی است از مطالباتش بگذرد واقعا غیر منتظره بود. این کاری است که بابک مرادی هافبک فعلی تیم هوادار با تیم گذشته‌اش یعنی استقلال انجام داد. او ظهر امروز به دفتر باشگاه استقلال رفت و تمام مطالباتش را که مبلغی در حدود 3 میلیارد تومان می‌شد به این باشگاه بخشید! مرادی در روزهایی این کار را کرد که برخی بازیکنان پرمدعا حاضر نیستند از مبلغ قراردادشان کم شود و به تیم برگردند! اما مرادی که قبلا هم بارها عشق و علاقه‌اش را به استقلال نشان داده این بار کاری کرد که خیلی از آقایان مدعی تعصب، خجالت‌زده شوند. بابک مرادی اگر چه بازیکن تیم «هوادار» است اما در عمل نشان داد که هوادار «استقلال» است.

سه: استقلال همین حالا بازیکنِ خوب و مسئولیت‌پذیر کم ندارد. اما قطعا جای بازیکنی مثل بابک مرادی در این تیم خالی است. خیلی از هواداران استقلال وقتی او دو سال پیش در لیست مازاد تیم‌شان قرار گرفت ناراحت شدند. آنها قطعا همین حالا هم از این که بابک لباس آبی بر تن نمی‌کند ناراحتند. اما باید خوشحال باشند که در دوران قراردادهای چند ده میلیاردی، تیم‌شان یک «هوادار» عاشق دارد. هواداران استقلال امیدوارند این هوادار عاشق دوباره تبدیل یک «بازیکن عاشق» شود.

یادداشت از ناصر نامدار/ پایگاه خبری فوتبالی

1359