سوژه روز/ افشای بندهای عجیب قرارداد یک بازیکن استقلال

سوژه روز/ افشای بندهای عجیب قرارداد یک بازیکن استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- انتشار قرارداد یکی از بازیکنان فصل پیش استقلال چند نکته قابل تامل به همراه داشته است.

به گزارش فوتبالی، بعد از آنکه استقلال توانست با هدایت فرهاد مجیدی و مدیرعاملی مصطفی آجورلو به قهرمانی لیگ بیست و یکم برسد، در پی جدایی ناگهانی سرمربی این تیم و طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی جدید، مدیریت باشگاه اقدام به فعالیت نقل و انتقالاتی شد. هر چند آجورلو نتوانست فصل بیست و دوم را به پایان برساند اما ترکش‌ قراردادهای عجیب و نجومی که زیر نظر او بسته شده، به معضلی جدی برای آبی‌ها تبدیل شده است.

به عنوان مثال همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم در فصلی که گذشت، رقم قرارداد یکی از بازیکنان ذخیره استقلال نزدیک به رقم دریافتی همتای ملی پوش او در پرسپولیس بوده است. در همین خصوص هفته پیش حجت کریمی که نفر اول مدیریت این روزهای باشگاه استقلال است رقم قراردادهای فصل قبل این تیم را بیش از 400 میلیارد تومان اعلام کرد تا مشخص شود ارقام نجومی فقط برای یکی دو بازیکن نبوده است.

انتشار برخی بندهای قرارداد یکی از بازیکنان استقلال که این فصل چندان فرصت بازی پیدا نکرد و هیچ نقش خاصی در نتایج تیم نداشت، امروز توسط یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده که عمق فاجعه را نشان می‌دهد؛

طبق این اسناد، رقم پایه قرارداد این بازیکن سکونشین 12 میلیارد تومان برای فصل 02-1401 تعیین شده که بر اساس تعهد باشگاه مبلغ یک و نیم میلیارد تومان بابت حق مسکن به این رقم اضافه شده است. این را هم اضافه کنید که حدود 6 میلیارد تومان آپشن مانند: قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی، دعوت به تیم ملی برای حضور در جام جهانی، رضایت مدیرعامل و ... شامل حال این بازیکن نشده وگرنه مطالبات او برای فصلی که خیلی کم به میدان رفته 18 میلیارد تومان بوده است. برخی بندهای دیگر هم در قرارداد این بازیکن وجود دارد که روی هم رفته 3 میلیارد تومان دیگر به رقم دریافتی او اضافه می‌کند.

حال در نظر بگیرید قرارداد ستاره‌های تیم و بازیکنانی که مهره‌های کلیدی محسوب می‌شوند به چه صورت خواهد بود! 

نکته اصلی اینجاست که این موضوع نه فقط برای باشگاه‌های دولتی استقلال و پرسپولیس، بلکه در سایر تیم‌های لیگ برتری امکان وقوع دارد. چه بسا که در ادوار قبلی مسابقات هم هر از گاهی چنین مواردی علنی شده اما هرگز مورد رسیدگی جدی قرار نگرفته است.

6442