پیش بازی ایران – قرقیزستان/ کار راحت شاگردان قلعه‌نویی برای فینالیست شدن

پیش بازی ایران – قرقیزستان/ کار راحت شاگردان قلعه‌نویی برای فینالیست شدن

پایگاه خبری فوتبالی- میزبان مسابقات کافا برای رسیدن به بازی فینال  و دیدار با ازبکستان، کار بسیار سختی پیش رو دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در تورنمنت کافا، فردا از ساعت 18.30 به وقت تهران، به مصاف قرقیزستان خواهد رفت. دیداری که اهمیتش برای میزبان به مراتب بیشتر است چرا که علاوه بر فروش بلیت 80 درصد ظرفیت ورزشگاه، رئیس جمهور این کشور قرار است میهمان ویژه آن باشد.

* شروع مشترک اما متفاوت

این دو تیم در حالی برای مصاف با یکدیگر آماده می‌شوند که بردهایی کاملا متفاوت مقابل افغانستان تجربه کرده‌اند؛ قرقیزستان تک گلش را در لحظات پایانی به ثمر رساند اما ایران قبل از سوت پایان نیمه اول کار را تمام کرده بود و نهایتا با 6 گل از سد حریفش گذشت.

* شانس حداقلی میزبان برای پیروزی

شرایط جدول گروه به نحوی است که برنده این بازی فینالیست مسابقات خواهد شد. در این خصوص باید گفت هر چند توان فنی قرقیزستان بهتر از افغانستان است اما باز هم در برابر ایران قابل قیاس نیست. با این حال امیر قلعه‌نویی برای هماهنگی بیشتر بازیکنان، تیمش را با تمام قوا به این مسابقات آورده و این مساله، شانس میزبان برای پیروزی را به حداقل می‌رساند.

* قرقیزستان؛ ناشناخته همیشه بازنده

فوتبال ملی قرقیزستان چندان شناخته شده نیست و کمتر اطلاعاتی از بازیکنان آن میتوان به دست آورد. ستاره این تیم بکناز المازبکو 17 ساله است که برای تیم جوانان گالاتاسرای بازی می‌کند و بعید است به تنهایی در مقابل ستاره‌های ایرانی بتواند کاری برای تیمش انجام دهد.

* به دنبال برد چهارم

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در حالی برای چهارمین مصاف تاریخ خود آماده می‌شوند که هر سه دیدار قبلی به سود ایران تمام شده است. در آخرین بازی که به سال 2016 برمیگردد تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش توانست با 6 گل پیروز شود. دو دیدار قبلی که به فاصله یک هفته در خرداد ماه 1376 و در مرحله مقدماتی جام جهانی 1998 برگزار شد به ترتیب با نتایج 7 بر صفر و سه بر یک به سود ایران همراه شد.

* سابقه گلزنی برای سه ایرانی

کریم باقری با چهار گل زده، بهترین گلزن ایران مقابل قرقیزستان است اما از بین شاگردان فعلی قلعه‌نویی، مهدی ترابی، سردار آزمون و مهدی طارمی سابقه گلزنی به این تیم را دارند و شاید بتوانند از رکورد کریم باقری عبور کنند.

6442