حمله از چپ به قرقیزها؛ قایدی موثرتر از جناح راست

حمله از چپ به قرقیزها؛ قایدی موثرتر از جناح راست

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی قایدی که بازی‌های باشگاهی را با یک گل در سه بازی اول شروع کرده است در تیم ملی هم نمایش بسیار خوبی داشت.

به گزارش فوتبالی، نگاهی به نقشه بازی ایران در مقابل قرقیزستان نشان می‌دهد که گویا براساس تفکرات امیرقلعه‌نویی بار حملات تیم ملی قرار بوده از جناح راست باشد.

 حضور قدوس در این جناح که برخلاف بازی‌های قبلی که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد، یک خط جلوتر آمده بود، در کنار علی قلی‌زاده و آریا یوسفی مثلث‌هایی را در جناح راست تشکیل دادند. 

با این حال جالب است که با وجود این آرایش جناح چپ تیم ملی در بازیسازی و طراحی حملات به سمت دروازه موفق‌تر بود. مهدی قایدی در این جناح توانست بهتر از هم‌تیمی‌هایش عمل کرده و با پاس‌های موثرتر طارمی و آزمون را در موقعیت‌های بهتری قرار بدهد. قایدی با پاس‌هایش بازیکنان ایران را 4 بار در محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد و از این لحاظ در میان بازیکنان تیم ملی رکورددار بود.

در دقیقه 7 بازی قایدی با یک بازپس‌گیری زیبا توپ را در اختیار آزمون قرار داد تا یکی از بهترین موقعیت‌های بازی و یکی از سه شوت داخل چارچوب ایران ثبت شود. یک شوت به سمت دروازه حریف و گرفتن دو خطا و همچنین دو بازپس‌گیری در زمین حریف آماری بود که نشان داد قایدی روز خوبی را مقابل قرقیزستان گذراند و توانست جناح چپ را موثرتر از جناح راست نشان دهد. 

نقشی که بعد از حضور مهدی ترابی ادامه پیدا کرد و این بازیکن هم که این روزها در اوج به سر می‌برد بار حملات را بردوش کشید و توانست پاس‌های مفید و موثری را ارسال کند.

4326