آمار ویژه مهدی قایدی در تیم ملی؛ مورچه اتمی

آمار ویژه مهدی قایدی در تیم ملی؛ مورچه اتمی

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجمی که تا پیش از اعلام لیست نهایی تیم ملی برای شرکت در جام ملتها، فرصتی برای حضور در اردوها نداشت، آنقدر در لیگ امارات با پیراهن اتحاد کلبا درخشید که امیر قلعه‌نویی مجبور شد برخلاف میل باطنی‌اش، او را با خود به قطر ببرد.

به گزارش فوتبالی، مهدی قایدی با چنین سناریویی وارد جام ملتهای 2023 شد. پایان او در این بازیها هم با چنین گزاره‌ای رقم خورد: اگر قلعه‌نویی به قایدی برابر قطر بازی می‌داد، قطعا اتفاق دیگری برای تیم ملی می‌افتاد.

17 بازی ملی و 7 گل، آمار درخشانی برای قایدی است که با 25 سال سن، یکی از رهبران جنبش و پروسه جوان‎گرایی در تیم ملی خواهد بود.

 بازیکنی که حالا هرگاه به بازی گرفته می‌شود، نیش زهرآلودش را در پیکر حریف فرو می‌کند. تیم ملی با گلزنی قایدی هرگز نباخته و البته فقط یک بار هم دروازه‌اش باز شده است: برابر فلسطین. قایدی هنوز 500 دقیقه برای تیم ملی بازی نکرده ولی آمار خوبی را ثبت کرده است: 7 گل و 2 پاس گل. هر 2 گل آخر او برای تیم ملی، تنها گل بازی و 3 امتیازی بودند.

* بوسنی

اولین گل ملی در دومین بازی ملی. قایدی تنها 8 دقیقه در زمین بود ولی توانست گل دوم تیم ملی را در برتری 2 صفر برابر بوسنی بزند.

* کامبوج

در برد 10 صفر برابر کامبوج به مهدی قایدی 34 دقیقه فرصت داده شد. او، 2 دقیقه بعد از ورودش به زمین، پاس گل داد و گل نهم تیم ملی را هم زد.

* اندونزی

قایدی به عنوان یکی از مردان تیم ملی در نیمه دوم وارد زمین شد و جای آریا یوسفی را گرفت. او زننده هر 2 گل تیم ملی در نیمه دوم و در برد 5 صفر بود.

* فلسطین

در میان تعجب همگان، مهدی قایدی در ترکیب اصلی تیم ملی در افتتاحیه جام ملتها قرار گرفت و به این 45 دقیقه فرصت بازی با زدن یک گل جواب داد.

* هنگ‌کنگ

قفل بازی گره خورده با این رقیب را مهدی قایدی شکست. این بار قایدی 65 دقیقه در زمین بود ولی زهرش را در همان دقیقه 24 با ضربه دقیق و فنی‌اش ریخت.

* ترکمنستان

بازهم یک گل 3 امتیازی دیگر. مصدومیت آزمون، فرصت حضور در ترکیب اصلی را به قایدی داد و او بعد از خراب کردن یک موقعیت مسلم، تک گل تیم ملی را دقیقه 45 زد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی