تیم ملی برابر قرقیزستان؛ همیشه فاتح؛ همیشه خیلی گلزن!

تیم ملی برابر قرقیزستان؛ همیشه فاتح؛ همیشه خیلی گلزن!

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی ایران همواره با گلهای زیاد برابر تیم ملی قرقیزستان برنده بوده است.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته اول گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، تیم ملی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم ملی قرقیزستان خواهد بود. دیداری که برای تیم ملی همواره خوش‌یمن بوده و یوزهای ایرانی توانسته‌اند همیشه مقابل این حریف آسیای مرکزی برنده باشند.

تیم ملی تا به الان چهار مرتبه مقابل قرقیزستان بازی کرده که با اختلاف گل بالا برنده شده است. ملی‌پوشان آخرین بار سال گذشته در بازیهای مرحله گروهی مسابقات کافا با امیر قلعه‌نویی توانستند با نتیجه ۵ بر ۱ از سد قرقیزستان بگذرند؛ دیداری که طارمی هت‌تریک کرد و آزمون هم با موفق به دبل شد.

دو تیم یک بار هم در سال ۲۰۱۶ یک بازی دوستانه برگزار کرده‌اند که باز هم تیم ملی با نتیجه‌ای پرگل فاتح میدان بوده است. دیداری که شاگردان کارلوس کی‌روش با دبل کریم انصاری فرد و گل‌های مسعود شجاعی، مهدی ترابی، سردار آزمون و مهدی طارمی با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شدند.

اما دو تیم سابقه دو بازی در مرحله انتخابی جام جهانی را هم دارند که به ۲۷ سال گذشته در سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد. جایی که تیم ملی در دو بازی رفت و برگشت مقابل قرقیزستان پیروز شد. یوزهای ایرانی در خاک قرقیزستان ۷ بر صفر برنده شدند و در تهران با نتیجه ۳ بر ۱ از سد رقیب خود گذشتند.

در پایان باید اشاره داشت تیم ملی در چهار تقابل قبلی خود با قرقیزستان موفق به کسب چهار پیروزی و ۲۱ گل زده شده و فقط ۲ گل خورده دارد تا آمار درخشانی برابر حریف پیش روی خود داشته باشد.

1997