گزارش ویژه/بازیکنان بزرگی که در این تابستان بازیکن آزاد خواهند شد؛ از مسی و بنزما تا ابراهیموویچ و کروس

گزارش ویژه/بازیکنان بزرگی که در این تابستان بازیکن آزاد خواهند شد؛ از مسی و بنزما تا ابراهیموویچ و کروس

پایگاه خبری فوتبالی - در پایان فصل جاری مسابقات اروپایی بازیکن های بزرگی به صورت رایگان در دسترس باشگاه های مختلف قرار می‌گیرند.

به گزارش فوتبالی، به بهانه نزدیک شدن به پنجره تابستانی نقل و انتقالات باهم نگاهی به لیست تعدادی از بهترین بازیکنانی که در این تابستان می‌توانند به صورت رایگان به تیمی دیگر نقل مکان کنند می‌اندازیم.

 

لیونل مسیپاری سن ژرمن

لیونل مسی در آستانه ترک پاری سن ژرمن قرار دارد و با توجه به ترک بارسا در سال 2021 گزارش ها حاکی از احتمال بازگشت او به نیوکمپ برای پایان دادن به حرفه فوتبالی خویش است. خوان لاپورتا مدیرعامل بارسلونا در این باره اذعان داشته بود که "باور ندارم دوران مسی در بارسلونا تمام شده باشد و مسئولیت این‌که این اتفاق نیفتد با ماست." 

احتمال دیگر مربوط به علاقه تیم عربستانی الهلال به مسی است که سودای جذب قهرمان جام جهانی 2022 قطر را در سر می‌پروراند.


کریم بنزمارئال مادرید

همه چیز برای تمدید قرارداد بنزما آماده بود اما گزارش هایی از اسپانیا احتمال انتقال او به عربستان سعودی را به میان آورده است. طبق این گزارش ها پیشنهادی با ارزش حدود 100 میلیون پوند در سال به این مهاجم فرانسوی ارائه شده که بند های اضافی هم در بر دارد. این پیشنهاد وسوسه انگیز توسط تیمی در لیگ عربستان که احتمالا الاتحاد باشد ارائه شده که می‌تواند بنزما را به سفر به آسیا ترغیب کند.


انگولو کانتهچلسی 

قرارداد کانته در تابستان سال 2023 به پایان می‌رسد، او در سال 2016 از لستر سیتی قهرمان به چلسی آمد. این هافبک فرانسوی در سال 2018 قرارداد 5 ساله جدیدی با آبی‌های لندن به ثبت رساند که در پایان این فصل به پایان خود می‌رسد. طبق گفته‌ها او به احتمال زیاد قرارداد جدیدی با چلسی به ثبت خواهد رساند اما اخیرا اخباری درباره احتمال چرخش نظر او و ترک استمفورد بریج به گوش رسیده است.


یوری تیلمانس – لستر سیتی

تیلمانس به پایان قرارداد خود با لستر سیتی نزدیک می‌شود. تیم های بزرگ انگلیسی که آرسنال هم جزو آن‌هاست به شدت به این بازیکن لینک شده اند، بازیکنی که مذاکراتش برای تمدید قرارداد حتی قبل از سقوط این تیم به دسته پایین تر نیز به خوبی پیش نمی‌رفت. این ستاره بلژیکی هم‌چنین به تیم رم که تحت هدایت ژوزه مورینیو است لینک شده است.  

سرجیو بوسکتس – بارسلونا

حضور 15 ساله بوسکتس در بارسلونا در انتهای این فصل به پایان خواهد رسید. این ستاره اسپانیایی علاقه تیم هایی از لیگ MLS آمریکا و هم‌چنین تیم های عربستانی را به خود جذب کرده است.


ایلکای گوندوغان – منچسترسیتی 

ایلکای گوندوغان در سال 2016 از تیم بروسیا دورتموند به منچستر سیتی پیوست و از آن پس دوره درخشانی را در لباس این تیم در لیگ جزیره سپری کرده است. قرارداد فعلی او در این تابستان به پایان خواهد رسید اما سیتی به شدت می‌خواهد تا او را در ورزشگاه اتحاد نگه دارد و قراردادی جدید را به او پیشنهاد داده است. بارسلونا و آرسنال میان تیم های علاقه مند به این بازیکن قرار دارند.


تونی کروس – رئال مادرید 

تونی کروس پس از انتقالش از آلمان به اسپانیا همیشه به عنوان یک ستاره در ترکیب رئال مادرید درخشیده است. این هافبک 33 ساله طبق گزارش ها بر سر یک قرارداد یک ساله جدید با لوس بلانکوس به توافق رسیده و قرارداد جدید می‌تواند به زودی رسمی شود.


آنخل دیماریا - یوونتوس

آنخل دیماریا پس از شکست مذاکرات بر سر قرارداد یک ساله جدید در آستانه جدایی از تیم یوونتوس قرار دارد . علاقه هایی از طرف تیم های لیگ آمریکا و تیم های عربستانی وجود دارد در حالی که اتلتیکو مادرید و بارسلونا نیز به این ستاره آرژانتینی لینک شده اند.


روبرتو فیرمینولیورپول

روبرتو فیرمینو به زودی به صورت رایگان لیورپول را ترک خواهد کرد. او یکی از گزینه های محتمل برای انتقال به رئال مادرید است که دنبال گزینه ای کم خرج برای تقویت خط آتش خود می‌گردد.


لوکا مودریچ – رئال مادرید

قرارداد لوکا مودریچ در سال 2022 به پایان می‌رسید اما ستاره کروات یک قرارداد یک ساله جدید با تیم مادریدی به امضا رساند. گزارش ها حاکی از این است که او در این تابستان دوباره همین کار را خواهد کرد که حضور او در مادرید را  تا تابستان سال 2024 تضمین خواهد کرد.


نبی کیتا –  لیورپول 

نبی کیتا این تابستان لیورپول را ترک خواهد کرد و به تیم کریستال پالاس لینک شده است. اینتر و گالاتاسرای نیز این بازیکن را زیر نظر دارند.

زلاتان ابراهیموویچ - آث میلان

زمزمه هایی از بازنشسته شدن زلاتان ابراهیموویچ قبل از شروع فصل 2022-23 وجود داشت اما وقتی این مهاجم کهنه کار سوئدی قرارداد جدید و یک ساله ای با میلان به امضا رساند این زمزمه ها هم خاموش شدند. زلاتان این تابستان به حضور خود در تیم قرمز پوش شهر میلان پایان می‌دهد و ممکن است به تیم مونزا نقل مکان کند که به شهر میلان بسیار نزدیک است.


میلان اشکرینیار – اینتر

میلان اشکرینیار در این تابستان بازیکن آزاد خواهد شد در حالی که پیشنهاد تمدید قرارداد اینتر را رد کرده است. این مدافع اهل اسلواکی به دنبال انتقال به شهر پاریس و بازی برای تیم پاری سن ژرمن است.


مارکوس تورام – بروسیا مونشن گلادباخ

 مارکوس تورام ستاره تیم مونشن گلادباخ در این تابستان به پایان قرارداد خود با تیم آلمانی خواهد رسید و قصد تمدید قرارداد خود را ندارد. او توسط باشگاه های زیادی مورد توجه قرار گرفته که از این باشگاه ها می‌توان به منچستر یونایتد، آرسنال و چلسی در کنار اینتر و یوونتوس غول های ایتالیایی اشاره کرد.


آداما ترائورهولورهمپتون

قرارداد آداما ترائوره در تابستان 2023 به پایان خود می‌رسد و خبری از تمدید قرارداد وجود ندارد. به گفته The Athletic  این مهاجم زیر نظر لوپتگی خوشحال تر از قبل است و احتمال به توافق رسیدن با باشگاه وجود دارد.


آدرین ربیو – یوونتوس

منچستر یونایتد هم‌چنان به این هافبک فرانسوی که در این تابستان بازیکن آزاد خواهد بود علاقه مند است. با توجه به این‌که یوونتوس فصل بعد در مسابقات اروپایی حاضر نخواهد بود خود این هافبک هم ممکن است به نقل مکان به اولدترافورد علاقه مند باشد.


ویلفرد زاها – کریستال پالاس

به نظر می‌رسد ‌ویلفرد زاها در این تابستان به صورت رایگان کریستال پالاس را ترک کند. به نقل از Daily Mail   تیم سعودی الاتحاد به او پیشنهادی ارائه داده که پیشنهاد خیلی بزرگی هم نبوده در حالی که کریستال پالاس پیشنهادی به ارزش 200 هزار پوند در هفته به علاوه پاداش رو به روی زاها قرار داده است. مدیر برنامه های او هم‌چنین صحبت هایی را با تیم فنرباغچه داشته و تیم مارسی هم به جذب او علاقه مند است. آینده این بازیکن کاملا نامشخص است.


مارکو آسنسیو – رئال مادرید

مارکو آسنسیو قرارداد جدیدی با مادریدی ها امضا نخواهد کرد و احتمال دارد برای بازی در تیم استون ویلا به لیگ جزیره بپیوندد. اونای امری یکی از تحسین کنندگان این وینگر اسپانیایی است و می‌خواهد تا او را فصل بعد در ترکیب تیمش داشته باشد. تیم های دیگری مانند میلان و پاری سن ژرمن نیز او را زیر نظر دارند.


دنی سبایوس – رئال مادرید

قرارداد دیگر هافبک اسپانیایی تیم رئال مادرید نیز در این تابستان به پایان می‌رسد ولی گزارش هایی از اسپانیا نشان می‌دهند که تیم مادریدی قراردادی 3 ساله و با حقوق قبلی به سبایوس پیشنهاد کرده است. بازیکن در حال حاضر در حال بررسی گزینه هایش است اما ماندن او در سانتیاگو برنابئو گزینه محتمل تری است.

2102