گزارش آماری؛ رکوردهای تیم فرهاد مجیدی دست‌نخورده باقی ماند!

گزارش آماری؛ رکوردهای تیم فرهاد مجیدی دست‌نخورده باقی ماند!

پایگاه خبری فوتبالی- سه رکورد ویژه و مهمی که از سوی آبی‌پوشان در پایان فصل گذشته به ثبت رسید در پایان لیگ بیست و دوم هم دست نخورده باقی خواهد ماند.

به گزارش فوتبالی، استقلال که بعد از ۹ فصل ناکامی، توانست با هدایت فرهاد مجیدی یکی از باشکوه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر را بدون باخت رقم بزند، با خلق رکوردهای جاودانه به این مهم رسید. آمار و ارقام فصل جدید لیگ برتر حکایت از آن دارد که رکوردهای ویژه تیم فرهاد مجیدی کماکان دور از دسترس مدعیان خواهد بود. 

قهرمانی بی‌شکست همچنان جاودانه است!

استقلالی ها در شرایطی لیگ بیست‌ویکم را به پایان رساندند که در طول فصل حتی یک بار هم شکست نخوردند و این در حالی است که هر سه مدعی قهرمانی این فصل یعنی پرسپولیس، سپاهان و استقلال، تا اینجای لیگ، سه بار از حریفانشان شکست خورده‌اند. در هر حال باید سازمان لیگ به استقلال به خاطر بدون باخت بودن جام طلایی می داد که البته این اتفاق نیفتاد.

امتیازی که دست‌نخورده باقی می‌ماند

استقلال که با کسب ۶۸ امتیاز توانست با بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک تیم در تاریخ لیگ برتر جام را با از آنِ خود کند، فرصت این را داشت که با شکست دادن نفت مسجدسلیمان رضا مهاجری در هفته آخر به امتیاز ۷۰ امتیاز برسد. 

با این حال اگر پرسپولیس که هم اکنون با ۵۷ امتیاز صدرنشین است در هر سه بازی پایانی خود به برتری دست یابد با ۶۶ امتیاز قهرمان خواهد شد و نمی‌تواند به رکورد فصل قبل استقلال برسد.

خط دفاعی که دیوار بتنی بود !

شاگردان فرهاد مجیدی در فصل گذشته، در طول ۳۰ مسابقه تنها ۱۰ گل دریافت کردند و این تحت شرایطی بود که آبی‌ها تنها در یک مسابقه از فصل گذشته بیش از یک بار دروازه‌شان گشوده شد؛ در تقابل هفته چهاردمشان با مس رفسنجان که به برتری ۳ بر دو رسیدند.

گرچه در فصل جاری، تیم‌های آلومینیوم، پرسپولیس و مس رفسنجان در فاز دفاعی عملکرد قابل قبولی داشتند اما نتوانستند به رکورد طلایی تیم فرهاد مجیدی برسند.

هم اکنون شاگردان محمد ربیعی با دریافت تنها ۱۲ گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی لیگ هستند و این یعنی رکورد کمترین گل خورده در طول یک فصل از مسابقات لیگ برتر کماکان متعلق به استقلال است.

گزارش از جواد حامدنیا / پایگاه خبری فوتبالی 

۹٠۹۸