خبر نگران‌کننده رییس لالیگا برای بارسلونا: دیگر حق خرید بازیکن ندارید

خبر نگران‌کننده رییس لالیگا برای بارسلونا: دیگر حق خرید بازیکن ندارید

پایگاه خبری فوتبالی - خاویر تباس رییس لالیگا تاکید کرد که بارسلونا به خاطر شرایط نابسامان مالی‌اش در تابستان آینده نمی‌تواند بازیکنی خریداری کند. 

به گزارش فوتبالی، بارسلونا در تابستان 2022 اقدام به استفاده از چند اهرم مالی کرد تا بتواند بازیکنان جدید خریداری نماید. البته آن‌ها فکر می کردند که بتوانند در کوتاه مدت این ضررهای مالی را جبران کنند، اما هنوز موفق به انجام آن شده‌اند. آن‌ها حق فروش تلویزیونی و 5% از درآمد سالیانه خود را به خرید بازیکنان جدید در تابستان اختصاص داده‌اند. 

به نقل از سایت گل، تباس در کنفرانس خبری در لندن گفت: "ما به بارسلونا در این زمستان اجازه ندادیم تا بازیکنان جدیدی خریداری نماید و در تابستان بعدی نیز، شرایط به همین گونه خواهد بود. باشگاه با اهرم هایی تابستان گذشته، 5% از گردش مالی خود را اهرم ساخته. در دیگر باشگاه‌ها، این می تواند یک مشکل باشد. ما به سرعت عمل کردیم. هیچ کس نمی تواند اهرم‌هایی بسازد که نشان دهنده 5% گردش مالی باشد."

بارسلونا در تابستان گذشته بیش از 150 میلیون یورو خرج کرد و بازیکنانی همچون روبرت لواندوفسکی، رافینیا، ژول کنده و کریستنسن را به نیوکمپ آورد تا بتواند در فوتبال اروپا دوباره عرض اندام کند، اما کاتالان‌ها هم از لیگ قهرمانان و هم از لیگ اروپا حذف شدند.

4416