حمله لاپورتا به رییس لالیگا: تباس نسبت به بارسلونا عقده دارد/ استعفا نخواهم داد

حمله لاپورتا به رییس لالیگا: تباس نسبت به بارسلونا عقده دارد/ استعفا نخواهم داد

پایگاه خبری فوتبالی - جنگ میان خوان لاپورتا مدیر بارسلونا و خاویر تباس رییس لالیگا به خاطر پرونده "بارساگیت" بالا گرفته است، پرونده ای که به خاطر پرداخت غیرقانونی هفت میلیون یورو از جانب بارسلونا به نایب رییس سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا به بزرگ ترین رسوایی تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته خاویر تباس رییس لالیگا گفت که اگر لاپورتا نتواند در مورد پرونده سوپرلیگ توضیح درستی بدهد، باید استعفا بدهد. صحبت هایی که با واکنش تند مدیر بارسلونا همراه شد. لاپورتا در این صحبت های جنجالی گفت:" تباس نقابش را برداشته است اما دوست ندارم که او را با جدایی خودم خوشحال کنم چرا که بارسلونا متعلق به اعضایش است. باشگاه بارسلونا این پرونده را برون سپاری کرده است و از این طریق در حلا بررسی پرونده است. وقتی که حرفه خبرنگاری به شکل آزاد و مستقل وجود داشته باشد، جامعه دموکراتیک وجود دارد و به همین خاطر از این که به طور مداوم اسناد لو می رود، ابراز تاسف می کنیم. این اسناد فعلا در حال بررسی هستند و باید تحت مراقبت باشند نه این که در اختیار رسانه ها قرار بگیرند. دادگستری یا پلیس به هیچ وجه از ما درخواستی برای همکاری در تحقیقات نداشته اند. خدمات ارائه شده به ما در مورد مشاوره در مورد داوران و ارائه اطلاعات در مورد بازیکنان رده های پایه بوده است که مسئله ای کاملا عادی است."

لاپورتا در ادامه بیان کرد:" گفته اند که این مبالغ در دوره اول مدیریت من هم پرداخت شده است. باید بگویم که این خدمات در دوره اول من با ارائه فاکتور انجام شده اند و رسیدها کاملا مستند هستند و مشخص است که چه خدماتی به ما ارائه شده است. اتفاقاتی که بعد از دوره من رخ داده، در دست بررسی است. به زودی کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کنیم و اطلاعات خود را منتشر می کنیم. تحقیقات در حال انجام است و نتایجش به زودی ارائه می شود. قبلا به من هشدار داده بودند که اقای تباس به دنبال ضربه زدن به بارسلونا و شخص من است. حالا نقابش را برداشته است. تباس نشان داده که ضد بارسلونا است و علیه بارسلونا جنون و عقده را دارد. زمانی که نایب رییس آلاوز بود، در سال 2005 از بارسلونا شکایت کرد و تلاش کرد تا مسی مقابلشان بازی نکند. او در دوران کاری خود همیشه علیه بارسلونا عقده داشته است. ما را به خاطر رد کردن قرارداد CVC نبخشیده است. آن قرارداد را برای منافع بارسا مناسب نمی دانستیم. حضور ما در سوپرلیگ را هم تحمل نمی کند. آقای تباس گفته که دوست ندارد که من مدیر بارسا باشم. می خواهد از دور، بارسا را کنترل کند، مثل کاری که در سالهای اخیر کرده بود. قرار نیست که اقای تباس را خوشحال کنم. او مدام می خواهد ما را تخریب کند اما قرار نیست که او را خوشحال کنیم چون بارسا متعلق به اعضایش است. کسی که قصد تخریب تاریخچه بارسلونا را دارد، با واکنش قاطعانه ای از جانب باشگاه مواجه خواهد شد."

4125