رسمی؛ لوئیز انریکه از تیم ملی اسپانیا جدا شد

رسمی؛ لوئیز انریکه از تیم ملی اسپانیا جدا شد

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیز انریکه رسما از هدایت تیم ملی اسپانیا کنار گذاشته شد.

به گزارش فوتبالی، فدراسیون فوتبال اسپانیا در بیانیه ای از کارهای لوئیز انریکه و کادر فنی او در سالهای اخیر تشکر کرد و در بیانیه ای قطع همکاری با این مربی را اعلام کرد. فدراسیون فوتبال اسپانیا حالا تلاش ها را برای انتخاب جایگزین انریکه آغاز کرده است که به نظر می رسد که لوئیز دلافوئنته سرمربی تیم زیر 21 سال اسپانیا به عنوان جایگزین وی انتخاب خواهد شد.

عملکرد ضعیف تیم ملی اسپانیا در جام جهانی قطر راهی جز جدایی انریکه باقی نگذاشته بود. تصمیم های جنجالی این مربی نظیر خط زدن راموس و آسپاس آماده از لیست و اشتباهات تاکتیکی پرشمار در دو شکست مقابل ژاپن و مراکش باعث شد تا گزینه ای جز جدایی وی باقی نماند و بدین ترتیب انریکه دوران حضورش در تیم ملی اسپانیا را بدون دستاورد به پایان رساند. 

دلافوئنته که تجربه قهرمانی مسابقات زیر 19 سال و زیر 21 سال اروپا را دارد و در المپیک توکیو به مدال نقره رسید، قرار است که هدایت تیم ملی اسپانیا در چهار سال آینده را به عهده داشته باشد و در یورو 2024 و جام جهانی 2026 روی نیمکت لاروخا بنشیند. آخرین باری که یک مربی از رده های پایه اسپانیا مستقیما به تیم بزرگسالان رسید، اینیاکی سائز بود که در یورو 2004 تجربه موفقی نداشت و حالا باید دید که دلافوئنته چه عملکردی از خود ارائه می دهد.

4125