رسمی؛ لوئیز انریکه دوباره سرمربی تیم ملی اسپانیا شد

رسمی؛ لوئیز انریکه دوباره سرمربی تیم ملی اسپانیا شد

Date: 18/11/2019

Samira Rostami

سایت رسمی فوتبالی - لوئیز روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا روز سه شنبه رسما خبر برکناری روبرت مورنو و بازگشت لوئیز انریکه به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا را تائید کرد.

به گزارش فوتبالی، لوئیز انریکه به خاطر سرطان دخترش که به مرگ وی منجر شد در روز 25 مارس و پیش از بازی اسپانیا و مالت در مرحله راهیابی به یورو استعفا داده بود و مورنو به عنوان سرمربی موقت به جای وی انتخاب شده بود. در روز 19 ژوئن فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرده بود که مورنو به عنوان سرمربی دائمی مشغول به کار می شود.

پس از نهایی شدن صعود به  یورو 2020 ، فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت که روبرت مورنو را برکنار کند و لوئیز انریکه را به جای وی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد.

نیمکت تیم ملی اسپانیا در سالهای اخیر اوضاع عجیبی را تجربه کرده و حالا بازگشت لوئیز انریکه هم از عجیب ترین اخباری است که می توان شنید چرا که روبرتو مورنو عملکرد قابل قبولی روی نیمکت لاروخا داشت و توانست صعود اسپانیا را به یورو را قطعی کند.

این دومین باری است که قبل از یک تورنمنت مهم سرمربی تیم ملی اسپانیا عوض می شود. پیش از جام جهانی 2018 نیز جولن لوپتگی از روی نیمکت اسپانیا اخراج شده بود و جای خود را به فرناندو هیرو داده بود.