تیم منتخب هفته دهم؛ مردان لحظات سخت

تیم منتخب هفته دهم؛ مردان لحظات سخت

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می‌کند.

به گزارش فوتبالی، 7 تیم این هفته، بازیکنان‌شان را به تیم منتخب هفته گسیل کردند. 4 تیم آلومینیوم، نساجی، سپاهان و پرسپولیس با 2 نماینده و 3 تیم دیگر با یک سهم: پیکان، مس کرمان و گل‌گهر. نکته مشترک در این 11 نفر، تصمیم‌گیری درست‌شان در لحظات سخت بود. آنها در استراتژیک‌ترین دقایق بازی، درست عمل کردند. درست عمل کردنی که باعث می‌شود که جایگاه‌شان، تثبیت‌شده‌تر شود و فشاری به کادر فنی بیاید تا فکر تغییر، از بین برود.

* حسین پورحمیدی

    آلومینیوم برابر استقلال خوب بازی کرد. آنها طبق طرحی که کادر فنی برای‌شان در نظر گرفته بود، پیش رفتند و با یک امتیاز شیرین به خانه برگشتند. ولی این تک امتیاز بدون 3 واکنش طلایی پورحمیدی برابر ضربات محبی، قایدی و مطهری در 20 دقیقه پایانی رقم نمی‌خورد.

ذخیره: درست مثل هفته قبل؛ حبیب فرعباسی فقط یک بار برابر حملات گل‌گهر تسلیم شد ولی اگر او نبود، ذوب‌آهن خیلی زودتر تسلیم شده بود.

* دانیال اسماعیلی‌فر

    4 پاس گل در 10 هفته؛ شماره 5 پرسپولیس در این فصل توانسته جناح راست سرخ‌ها را به سمتی اکتیو و خطرآفرین تبدیل کند. مثلث اسماعیلی‌فر، صادقی و لوکادیا در انزلی، معمار برد تیم گل‌محمدی بود و او البته در مهار سمت چپ ملوان و جهانی هم موفق نشان داد.

ذخیره: قصه درخشش رامین رضاییان ادامه دارد؛ او به لطف ترفند مورایس، کمتر دغدغه دفاعی دارد و چقدر در زدن ضربات آزاد، هنرمند است.

* امیرمحمد هوشمند

    در روزیکه وحید محمدزاده چندان روی فرم نبود و عصبی بازی می‌کرد، هوشمند در کمال آرامش برابر حملات استقلال ایستادگی کرد. او هم به خوبی از پوشش فضایی بازی قایدی برآمد، هم در نبردهای هوایی موفق بود و هم با هنرمندی از دستش! برای منحرف کردن توپ، سود برد.

ذخیره: پیکان برای ضربه زدن به هوادار، بازی را به سمتی برد که فریبرز گرامی نباشد و موفق هم بود ولی گرامی خودش برای جبران گل عقب‌افتاده، دست به کار شد و موفق هم بود.

* آرمین سهرابیان

    حالا دیگر باید نامش را در فهرست مدافعان استاندارد فوتبال ایران قرار دارد. بازیکنی که اشتباه هم می‌کند ولی حضورش در قلب خط دفاع هر تیمی، نعمت است. سهرابیان این هفته خودش برای شکستن مقاومت ذوب‌آهن جلو آمد و گل 3 امتیازی تیمش را زد.

ذخیره: یک تکل درخشان در دقیقه 68 و وقتی بازی بدون گل بود؛ مرتضی پورعلی‌گنجی با این کنش دفاعی تیمش را در بازی نگه داشت.

* علی شجاعی

    در نساجی و وقتی ایوب کلانتری نباشد، بهترین مقصد برای توپ‌ها، سمت چپ و روی پای چپ هنرمند شجاعی است. گل برتری نساجی را کنترل و ارسال بی‌نقص شجاعی رقم زد و در سایر دقایق بازی هم، مهاجمان نساجی قدر پاس‌ها و ارسال‌های طلایی او را ندانستند.

ذخیره: از کار انداختن سمت راست استقلال با حضور یامگا و محبی، کار راحتی نیست ولی احسان حسینی به هر زحمتی که بود این عملیات را با موفقیت انجام داد.

* امین کاظمیان

    اگر مس این فصل بتواند جشن بقا در لیگ برتر را بگیرد، بخش اعظمی از این موفقیت را باید به نام امین کاظمیان نوشت. او برابر صنعت نفت با بازوبند کاپیتانی، گل اول بازی را زد و در سایر دقایق بازی هم مرد مورداعتماد فاز هجومی بود. 

ذخیره: درخشش در بازیهای قبلی، باعث شد الویس کامسوبا در ترکیب اصلی سپاهان بماند و با رقم زدن مقدمات اخراج اخباری و 10 نفره شدن تراکتور، بازیکنی کلید در برد تیمش باشد.

* مجتبی حقدوست

    شاید اگر راهی استقلال نمی‌شد و شاید اگر منصوریان برای بازی‌دادن پیاپی به او، اصرار نداشت، حقدوست امروز جایگاه بهتری در فوتبال ایران داشت. او را باید مرد اصلی فاز هجوم پیکان لقب داد که این هفته با پاسش، تک گل تیمش را ساخت.

ذخیره: امیر قلعه‌نویی همیشه عاشق هافبک‌هایی مثل وسلی گومز بوده؛ مردی که هم مبدا و هم مقصد ارسال پاس‌های کلیدی در زمین رقبا باشد.

* فرشاد احمدزاده

    بعد از درخشش هفته قبل برابر صنعت نفت، نیمکت‌نشینی‌اش عجیب بود ولی مصدومیت سلمانی، احمدزاده را به زمین رساند. او هم با ساختن گلهای سوم و چهارم سپاهان، به مورایس ثابت کرد باید مرد ترکیب اصلی باشد.

ذخیره: احتمالا بهترین بازیکن استقلال برابر آلومینیوم، مهدی قایدی بود که گوشه‌ای از توانایی‌هایش را نشان داد. او هنوز هم استاد ضربات کات‌دار به گوشه دروازه‌هاست.

* عیسی مرادی

    درخشش در یک بازی دوستانه برابر سپاهان، او را در قاب چشمان مورایس قرار داد و سپاهانی کرد. مرادی جوان این هفته در ترکیب اصلی قرار گرفت و در یک نیمه، دبل کرد. بدشانسی اما اجازه نداد مرادی برای نیمه دوم هم در زمین بماند و او به دلیل مصدومیت، تعویض شد.

ذخیره: برای اینکه از مرادی جوان عقب نیفتد، شهریار مغانلو گل چهارم تیمش را با نهایت دقت زد تا همچنان مورایس رویش حساب کند.

* کریم اسلامی

    انتخاب‌های عجیب به علاوه دیر در فوتبال ایران مطرح شدن؛ کریم اسلامی جزو مهاجمانی است که در برهوت فوتبال ایران، گل زدن را بلد است. گل اول نساجی، حاصل خطای پنالتی روی او بود و گل دوم حاصل اضافه شدن به موقع و ضربه سری غیرقابل مهار.

ذخیره: وقتی کاری از عباس‌زاده، آلوز و واگنین برنیامد، کاوه رضایی از روی نیمکت وارد زمین شد و گل اول تیمش را زد؛ گلی کاملا منحصر به فرد.

* یورگن لوکادیا

    6 گل در 10 بازی از سوی مهاجمی که آشکارا هنوز به اوج آمادگی نرسیده و کیلوهای اضافه مشهودی دارد یعنی پرسپولیس دست به استخدام یک ماشین گلزنی تمام عیار زده. تماشای چندباره گلش به ملوان از دوربین پشت دروازه، عیار بالایش را ثابت می‌کند.

ذخیره: رفتن به فولاد وقتی پریرا هم هست، اشتباه بود ولی حالا حضور با پیراهن پیکان، ساسان حسینی را دوباره به مسیر درست برگردانده است.

* تیم هفته: سپاهان

    تراکتور کاملا روی فرم بود که سپاهان هر 4 چرخش را پنچر کرد. نوع بازی سپاهان اما مهمتر است؛ فوتبال هجومی نویدکیا هنوز هست و اجرا می‌شود ولی تبصره ویژه‌ای به آن اضافه شده: تعقل دفاعی و ایجاد تعادل بین هر دو فاز بازی.

ذخیره: 4 بازی و 10 امتیاز شامل بردن گل‌گهر در سیرجان و رقم زدن اولین باخت فولاد؛ نساجی پوست‌انداخته، تیم دیگری شده و برای هر حریفی، خطرناک است.

* بازیکن هفته: حسین پورحمیدی

    دیدن پورحمیدی درون دروازه آلومینیوم، اظهارنظر طلایی عبدالله ویسی را تداعی می‌کند:«دروازه‌بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است». خیال رحمتی بخصوص در دقایق پایانی با واکنش‌های طلایی دروازه‌بانش، هر لحظه راحت‌تر می‌شد.

ذخیره: ساختن گل اول و زدن گل دوم؛ اگر کریم اسلامی نبود، نساجی می‌بایستی برای رقم زدن اولین باخت فولاد، کار دیگری انجام می‌داد و شاید به موفقیت هم نمی‌رسید.

* سرمربی هفته: ژوزه مورایس

    تصمیم‌های درست و عدم اصرار به داشتن ترکیب ثابت؛ مورایس دقیقا چنین تعریفی دارد. هر دو تعویض اجباری‌اش، نه‌تنها کار سپاهان را لنگ نکرد که احمدزاده، 2 پاس گل داد و مغانلو، گل زد. ترجیح مرادی به همه مهاجمان هم یعنی بازی دادن به جوانی که دبل کرد.

ذخیره: ترمیم اشتباه؛ حمید مطهری نسبت به چند هفته قبل، اشتباهش را قبول کرد و نتیجه‌اش شد 4 هفته نباختن و گرفتن 10 امتیاز.