تیم منتخب هفته سیزدهم؛ سهام‌داران زردآبی!

تیم منتخب هفته سیزدهم؛ سهام‌داران زردآبی!

پایگاه خبری فوتبالی - هفته سیزدهم فصل را ثبت 3 تساوی بدون گل تمام شد ولی در بازیهای دیگر، 20 گل به ثمر رسید. 

به گزارش فوتبالی، تقریبا نیمی از این گلها را استقلال و سپاهان زدند و به همین دلیل هم، آنها سهام‌دار اصلی تیم منتخب هستند با 4+3 بازیکن. این تیم منتخب، پر است از مردان هجومی که هفته درخشانی را سپری کردند.

* احمد گوهری

 یک نمایش درخشان درون دروازه که عامل اصلی شکست نخوردن آلومینیوم در خانه بود. گوهری یک تنه برابر حملات گل‌گهر ایستاد و با 3 سوپرواکنش، دروازه‌اش را بسته نگه داشت. عکس‌العمل دقیقه 3+90 او، فوق‌العاده بود.

ذخیره: بازگشت فهد طالب به درون دروازه صنعت نفت، آنها را به دومین کلین‌شیت فصل رساند. مرد عراقی روی ضربه ناگهانی ربیع‌زاده، واکنش درخشانی داشت.

* رامین رضاییان

سند شش‌دانگ سمت راست تیم منتخب در حال انتقال دایمی به رامین رضاییان است. برابر هوادار، او بود که گل اول بازی را زد و قفل مقاومت میزبان را شکست. در سایر دقایق بازی هم، شماره 9 کلکسیونی از پاس‌های کلیدی را داشت که همگی، هدر رفت.

ذخیره: بازی در پست جدید، باعث شده صالح حردانی دوباره خودی نشان دهد. او به عنوان عضوی از خط دفاع 3 نفره استقلال، هم در امور هجومی و هم در کارهای دفاعی، جزو خوب‌هاست. 

* محمد قربانی

یک هافبک درخشان در مرکز خط دفاع؛ مورایس با تغییر پست بازی محمد قربانی، حالا صاحب یک طراح دور درخشان شده که با پاس‌های قطری‌اش، موتور سپاهان را روشن می‌کند. قربانی برابر هوادار، بدشانس بود که گل سالمش، به اشتباه آفساید اعلام شد.

ذخیره: از همان ابتدای بازی و بخصوص بعد از 10 نفره شدن ذوب‌آهن، محمد قریشی کمتر در امور دفاعی باج داد و حتی می‌توانست با ارسالش، گل هم بزند.

* آرمین سهرابیان

یک گل و یک پاس گل؛ آرمین سهرابیان با گلش، جشنواره استقلال را آغاز کرد و با پاس گلش، پایانش داد. او با این عملکرد، اشتباه مرگبارش در دربی روی آن پاس عجیب و غریب را کاملا پوشاند. ضربه سر سهرابیان، شدت نداشت ولی خیلی دقیق بود.

ذخیره: یک برزیلی در خط دفاع که از مغزش هم خوب و درست استفاده می‌کند؛ جفرسون باهیا حالا تبدیل به همان مدافع باهوش فصل قبل شده که بازیخوانی‌اش، معرکه بود.

* ابوالفضل جلالی

نمایشی که بعد از بازی برابر صنعت نفت، دیگر تکرار نشده بود حالا برابر نساجی، اکران مجدد شد. جلالی، خط طولی را از دقیقه یک تا سوت پایان بارها رفت و برگشت و کارنامه‌اش را با یک پاس گل و زدن یک گل دیدنی با نمره قبولی، گرفت.

ذخیره: دبل پدرام قاضی‌پور، یک طرف ماجرا بود و بازیخوانی و هوش او در حمله به فضای کور مدافعان مس رفسنجان، سوی دیگری که بر قبلی، حتی برتری هم داشت.

* برایان دابو

عیار هافبکی که سابقه بازی در سری آ را دارد، بالاخره نشان داده شد. دابو برابر هوادار، مغز متفکر مرکز زمین تیمش بود و درنهایت بازی را با 2 پاس گل و یک ضربه به تیر دروازه، پایان برد تا با بدشانسی محض، نامش در بین گلزنان نباشد.

ذخیره: مرد محبوب هواداران تراکتور، قفل بازی را برای تیمش باز کرد. ارسال دیدنی ریکاردو آلوز بود که تیم 10 نفره را به سمت پیروزی برد.

* جواد آقایی‌پور

    همه تفکرات و تاکتیک‌های هجومی، استقلال خوزستان کسی جز جواد آقایی‌پور، نبود. او هر دو گل بازی را زد و دروازه تیمی را 2 بار باز کرد که این فصل بیشتر از یک گل در یک بازی، نخورده بود. استقلال خوزستان برای ماندن، آقایی‌پور را همیشه در چنین فرمی لازم دارد.

ذخیره: یک نیمه نیمکت‌نشینی، مهرداد محمدی را به خودش تبدیل کرد. او بین دو نیمه، وارد زمین شد و معمار اصلی گلهای دوم و سوم تیمش بود.

* آرش رضاوند

    درخشان و بی‌نظیر؛ این آرش رضاوند، حالا مرد همه‌کاره مرکز زمین استقلال است که هم در امور دفاعی، توانمند است و هم در کارهای هجومی، نمره قبولی می‌گیرد. روی هر 3 گل ابتدایی استقلال، عملکرد شماره 88 دیده می‌شود که پاس ماقبل نهایی را داد.

ذخیره: تعویض طلایی قرار نیست گل بسازد یا بزند؛ یکی هم می‌شود مهدی هاشم‌نژاد که دمار از روزگار فاز دفاعی پیکان درآورد و خودش را حسابی به خمز نشان داد.

* مهدی عبدی

یک دبل و عملکردی چشم‌نواز از مهاجمی که حالا برای تراکتور 5 گل در این فصل زده است. گل دوم عبدی، یک نمایش ویژه تمام‌عیار بود: از گرفتن توپ و دریبل چند نفر تا فتح دروازه. گل اول هم، نشان داد او هوش بالایی در جایگیری دارد.

ذخیره: تبدیل ماشین گلزنی به ماشین گلسازی؛ این اتفاقی است که برای رضا جعفری افتاده و او حالا هر هفته برای ملوان، گل می‌سازد.

* محمدرضا سلیمانی

    دقیقه 52 وارد زمین شد درحالیکه بازی 2 یک به سود ملوان بود. عملکرد سلیمانی اما درنهایت انزلی‌چی‌ها را صاحب بردی با 4 گل کرد. او، پنالتی منجر به گل سوم را گرفت، گل سوم را خودش زد و گل چهارم را هم ساخت.

ذخیره: خوش‌شانسی سپاهان یعنی اینکه کاوه رضایی دوباره راه افتاده و دوباره همان مهاجمی شده که راه باز کردن دروازه و لرزاندن تور را به خوبی بلد است.

* شهریار مغانلو

غیرقابل‌مهار، احتمالا بهترین عبارت برای توصیف این روزهای مغانلوست. او در 4 بازی آخر تیمش، یا گل زده، یا پاس گل داده و یا مخلوطی از هر دو را ارایه کرده است. مغانلو برابر هوادار، نجات دروازه را هم به کارنامه‌اش اضافه کرد.

ذخیره: تعویض طلاییِ نکونام که حتی از مهاجم اصلی هم خطرناک‌تر است. آرمان رمضانی برابر نساجی، گل ساخت و گل هم زد تا شاید دوباره به ترکیب اصلی برگردد.

* تیم هفته: سپاهان

تیمی برای کشیدن ترمز سپاهان، پیدا می‌شود؟ یا دوباره باید دست به دامان، کمیته انضباطی شد؟ تیم مورایس به هیچ حریفی رحم نمی‌کند و با اکران جشنواره گل به کارش ادامه می‌دهد. آنها احتمالا رکورد گل زدن در تاریخ لیگ برتر را هم می‌شکنند.

ذخیره: زدن 4 گل به مس در رفسنجان یعنی ملوان را حالا باید غولی حساب کرد که خودش، می‌کشد. آنها دیگر غول‌کش نیستند؛ بیرون از خانه می‌برند آنهم با جشنواره گل.

* بازیکن هفته: شهریار مغانلو

بازگشت به صدر جدول گلزنان یعنی بی‌تابی این چند وقت اخیر مغانلو نتیجه داده است. شماره 70 برابر هوادار، کاری نبود که انجام ندهد؛ 2 گل زد، یک پاس گل داد و یک پنالتی هم گرفت. و خامه روی این کیک هم بیرون کشیدن توپ از روی خط دروازه خودی بود.

ذخیره: هر هفته از فصل که سپری شد، جواد آقایی‌پور رشد کرد و توانست خودش و توانایی‌هایش را بیشتر و بهتر نشان بدهد تا حالا که برابر پرسپولیس و بیرانوند، دبل کرد.

* سرمربی هفته: جواد نکونام

ترکیب ابتدایی‌اش را بدون بمب تابستانی استقلال روانه زمین کرد تا نشان بدهد با کسی شوخی ندارد. سپس در بهترین زمان ممکن، تعویض‌هایش را انجام داد و با درخشش آنها، نسخه نساجی را با زدن 3 گل در کمتر از 10 دقیقه پیچید.

ذخیره: تیمی که 10 نفره شده ناگهان دست به انجام 2 تعویض هجومی می‌زند و با درخشش آنها، برنده می‌شود؛ این یعنی پاکو خمز کارش را خیلی خوب بلد است و باید قدرش را خیلی دانست.