تیم منتخب هفت اول؛ ستاره‌های افتتاحیه

تیم منتخب هفت اول؛ ستاره‌های افتتاحیه

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ بیست و چهارم با درخشش بازیکنانی شروع شد که برای اولین بار لباس تیم جدید را به تن می‌کردند. از ترکیب 11+11 نفری تیم منتخب هفته اول، 9 بازیکن اولین بازی‌شان را برای تیم تازه‌شان انجام می‌دادند. 

به گزارش فوتبالی، 13 نفر باقیمانده اما در لباس تیم سابق درخشیدند و ثابت کردند می‌خواهند فصل بهتری را سپری کنند.

* حسین حسینی

    آن واکنش استثنایی دقیقه 65 یعنی فصل به بهترین شکل ممکن برای حسین حسینی شروع شد ولواینکه خبری از کلین‌شیت نبود. او در قزوین جز بازیکنان حریف، باد را هم شکست داد و استقلال را با واکنش‌هایش در بازی نگه داشت.

ذخیره: جلوتر از جعفرپور، بازهم حبیب فرعباسی درون دروازه ملوان قرار گرفت و با آن واکنش طلایی دقیقه 3+90 باعث شد میزبان به جای یک امتیاز صاحب 3 امتیاز شود.

* رامین رضاییان

    شماره 10 همانی بود که توقع می‌رفت. هر دو موقعیت اصلی استقلال در نیمه اول با ضربات رضاییان ساخته شد و درست وقتی همه چیز آماده تساوی بود، با پاس او بود که آبی‌ها به گل دوم رسیدند و حتی می‌توانستند گل سوم را هم بزنند.

ذخیره: کمتر از 10 دقیقه زمان نیاز بود تا از اولین پاس گل دانیال اسماعیلی‌فر در لباس تراکتور رونمایی شود. او در سمت راست، همان بازیکنِ پرسپولیسِ اوسمار بود. 

* علی نعمتی

    فولاد در قائمشهر با دست پر و 3 امتیاز کامل به خانه برگشت چون علی نعمتی را در قلب خط دفاع داشت. نعمتی در اولین بازی درخشان بود و با دو واکنش دفاعی عالی دروازه تیمش را نجات داد؛ تکل دقیقه 12 روی پای مهاجم حریف و سپس آن بلاک فوق‌العاده برابر عباس‌زاده در دقیقه 84.

ذخیره: اشتباه رافائل سیلوا، استقلال را تا یک قدمی سقوط برد ولی فراموش نکنیم که گل اول آبی‌ها با ارسال او رقم خورد و شماره 55 در دقیقه 77 چه پاس درخشانی به اسلامی داد.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

    یک نمایش کامل دیگر از شماره 6. او بود که در دقیقه 70، شوت بازیکن ذوب‌آهن را بلاک کرد تا خطری به دروازه نرسد. کنعانی‌زادگان سازنده گل تیمش هم بود با یک پاس درخشان و البته منحصر به فرد قطری که هافبک‌های رقیب را از جریان بازی خارج کرد.

ذخیره: پاس اولین گل لیگ بیست و چهارم با دستان محمد قریشی داده شد؛ مدافعی که در امور دفاعی هم کارش را استاندارد انجام داد.

* مهرداد قنبری

    اولین گل خیبر در تاریخ لیگ برتر به نام کاپیتان مهرداد قنبری نوشته شد که واقعا شایسته‌اش هم بود. قنبری برابر هوادار، بازیکنی همه فن حریف بود که در همه جای زمین حضور داشت و جز زدن گل در حفظ بازی به سود تیمش هم موثر نشان داد.

ذخیره: یک خارجی درست و حسابی؛ ایوب العملود چه در سمت راست و چه در سمت چپ نمایشی استاندارد داشت و خیلی زود خودش را تثبیت کرد.

* محمد کریمی

    همین بازی اول نشان داد چرا سپاهان حاضر شد با آن مبلغ گزاف قرارداد کریمی را تمدید کرده و جلوی حضورش در استقلال را بگیرد. کاپیتان برابر چادرملو، گل دوم بازی را زد و با پاس کلیدی او بود که گل سوم تثبیت شد.

ذخیره:یک شماره 6 درخشان با بازوبند کاپیتانی در مرکز زمین ملوان؛ امید نورافکن در همین بازی اول، نمایش درخشانی داشت و گل هم زد.

* محمد عمری

    این فصل شماره 10 ملوان بر تن محمد عمری است که در همین بازی اول برابر گل‌گهر نشان داد، لیاقت این پیراهن را دارد. 2 پاس کلیدی او در دقایق 4 و 86 نیاز به مهاجمانی داشت که قدرش را بدانند که ندانستند. 

ذخیره: تنها اسلحه هجومی شمس‌آذر، علی آزادمنش بود که در سمت راست توانست استقلال را حسابی اذیت کند. او احتمالا مهمترین بازیکن این فصل قزوینی‌ها خواهد بود.

* مهدی ترابی

    همان ستاره‌ای که در پرسپولیس سالها دیده بودیم با این تفاوت که پیراهنش تغییر رنگ داده و خودش هم تراکتوری شده بود. گل اول تیمش را ساخت و در سایر دقایق بازی هم درخشان بود. اوج کار ترابی حضور در امور دفاعی بود با 5 واکنش مثبت.

ذخیره: آنچه فرشید باقری برابر تراکتور اجرا کرد، فراتر از حد تصور بود. او 2 بار توپ را به تیر دروازه کوبید و بازیساز اصلی تیمش هم بود که در اوج بدشانسی، نامش به عنوان گلزن ثبت نشد.

* محمدحسین اسلامی

    پنجمین بازیکن استقلال در تاریخ لیگ برتر که در اولین بازی‌اش برای استقلال که اولین بازی فصل هم بود، توانست گل بزند. اسلامی با کمی دقت، می‌توانست گل دوم را هم بزند. با این نمایش،ريال مشخص شد چرا نکونام روی جذب او این همه اصرار داشت.

ذخیره: اولین گل فصل تراکتور به نام امیرحسین حسین‌زاده ثبت شد. بازیکن جوانی که خیلی ها امیدوارند همان ستاره لیگ 21 با پیراهن استقلال شود اگر مصدومیتش، جدی نباشد.

* سعید صادقی

    اولین گل پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم به نام بازیکنی ثبت شد که قرار نبود پیراهن قرمزها را در این فصل به تن کند. صادقی جز گل زیبایی که زد، یکی، دو پاس کلیدیِ خوب هم داد که قدرشان دانسته نشد.

ذخیره: یکی دیگر از تازه‌واردهای درخشان هفته اول، محمد عباسی بود. جوانی که از هوادار راهی فولاد شد و با یک تکل درست در مرکز زمین، مالکیت را تغییر و پاس گل تعیین‌کننده بازی را داد.

* کاوه رضایی

    به عنوان جانشین مغانلو و جلوتر از آقایی‌پور در ترکیب اصلی قرار گرفت و خودش را به بهترین شکل ممکن نشان داد. کاوه در این بازی هم گل زد، هم پاس گل داد، هم موقعیت خراب کرد و هم پاس کلیدی داد و دیگر کاری برای انجام نداشت.

ذخیره: استاد زدن گلهای 2 امتیازی؛ محمدرضا سلیمانی در اولین بازی برای فولاد همان سناریوی فصل قبل ملوان را ادامه داد و تک گل اهوازی‌ها را زد.

* تیم هفته: تراکتور

    تراکتور فقط یک بار، برنده بازی افتتاحیه‌اش در تاریخ لیگ برتر شده بود ولی حالا این اتفاق یک بار دیگر بعد از 10 سال افتاد. آنها حالا صاحب تیم خوبی هستند که قادر است دروازه هر رقیبی را باز کند. مس رفسنجان با همین ترکیب نصفه و نیمه هم مفت بباز نیست ولی به تراکتور، باخت.

ذخیره: شروع با برد، در خانه حریف و به عنوان یک تازه‌وارد؛ خیبر از این سناریو بهتر چه چیز دیگری می‌خواست؟ آنها برابر هوادار لیاقت برد را داشتند.

* سرمربی هفته: مازیار زارع

    ملوانی که تحویل زارع در این فصل داده شده، با ملوان همه سالهای اخیر فرق دارد. تیمی پر از ستاره که زارع هم در بازی اول نشان داد، بلد است از آنها بازی بگیرد. قوی سپید برابر گل‌گهر، تیم برتر زمین بود و به استحقاقش رسید.

ذخیره: بدون حضور روی نیمکت، اثرات یحیی گل‌محمدی در فولاد دیده شد. آنها در حضور سرمربی جدید قطعا گزینه سقوط نخواهند بود.

* بازیکن هفته: کاوه رضایی

    یک مهاجم همیشه درخشان که فقط گل نمی‌زند. به این آمار دقت کنید: خراب کردن موقعیت در دقیقه 5، زدن گل اول، دادن پاس گل دوم و پاس کلیدی دقیقه 10. مربی خوش‌شانس یعنی مورایس که مغانلو را از دست داده ولی کاوه رضایی را در ترکیب دارد.

ذخیره: برای یک ستاره مثل رامین رضاییان، دقیقه یک با دقیقه 90 فرق ندارد. استقلال بازی اولش را برد چون شماره 10 را داشت که بعد از دقیقه 90 با یک پاس گل و یک پاس کلیدی تفاوت‌ها را رقم بزند.

5390