تیم منتخب هفته هجدهم؛ هم گل، هم پاس گل

تیم منتخب هفته هجدهم؛ هم گل، هم پاس گل

پایگاه خبری فوتبالی - هفته هجدهم درست مانند تمام هفته‌های نیم‌فصل دوم، کامل انجام نشد و یک بازی معوقه داشت.

به گزارش فوتبالی، این هفته یک خروجی ویژه هم ثبت کرد: مردانی که هم گل زدند و هم پاس گل دادند. برنده دوراهی تهران و اصفهان هم پایتخت بود با 2 گل، 2 برد و 2 کلین‌شیت. فقط 3 بازیکن تیم منتخب (محسن فروزان، مهدی ترابی و رافائل سیلوا) هفته را بدون زدن گل یا دادن پاس گل ترک کردند.

* محسن فروزان

  فقط برابر یک پنالتی و ضربه بازیکنی که استاد است، مغلوب شد. انتخاب عجیب ربیعی در روزهای درخشان پارسا جعفری به خوبی جواب اعتماد سرمربی را داد و درون دروازه بارها تیمش را نجات داد و از یک افتضاح خانگی جلوگیری کرد.

ذخیره: این درست که ایمان صادقی 2 گل از صنعت نفت خورد ولی پیکان بدون او و آن 3 واکنش محشرش در نیمه دوم، قطعا شکست می‌خورد.

* سیامک نعمتی

  فارغ از اینکه بابت خطای خشنش باید اخراج می‌شد، نعمتی به خوبی توانست سمت راست تراکتور را فعال کند. پاس گل اول را داد و حرکاتش لب خط بارها دروازه مهمان را تا یک قدمی فروپاشی برد. شماره 88 البته باید روی حرکاتش، کنترل بیشتری داشته باشد.

ذخیره: آشنایی با وضعیت زمین و چمن فولادشهر باعث شد دانیال اسماعیل‌فر، یکی از نمایش‌های استاندارد دیگرش را با پیراهن پرسپولیس اجرا کند.

* رافائل سیلوا

  به جز صحنه اشتباه حردانی و ضربه مغانلو به تیر، آقای گل در تمام دقایق بازی دیده نشد. علت؟ یارگیری تمام‌عیار و بی‌نقص سیلوا که اجازه کوچکترین خودنمایی به مهاجم اصلی سپاهان را نداد. استقلال از روز ورود سیلوا فقط یک گل در 3 بازی خورده.

ذخیره: واکنش‌های دفاعی شجاع خلیل‌زاده بعد از دقیقه 90 نقش ویژه‌ای در کلین‌شیت تراکتور داشت. جز او، بقیه مدافعان تیم، نقش مشاهده‎‌گر و تماشاچی را دارند.

* گئورگی گولسیانی

  قبل از اینکه پشت ضربه پنالتی بایستد و هنرش را نشان دهد، حرکتش برای نجات دروازه عالی بود. او بعد از مهار دروازه‌بان، به سمت توپ رفت ولی در لحظه آخر پایش را کشید تا مهاجم نتواند خطای پنالتی بگیرد و صاحب توپ شود.

ذخیره: اولین گل عرفان قهرمانی در تاریخ لیگ برتر، یک امتیاز به حساب صنعت نفت واریز کرد تا خرید جدید خیلی زود خودش را نشان بدهد.

* روزبه چشمی

  بازوبند کاپیتانی استقلال به دستان حسینی بسته شده ولی آبی‌ها لیدری تمام‌عیار به نام روزبه چشمی دارند که تازه یاد گرفته می‌توان شوت زد. چشمی در مرکز زمین، اجازه کوچکترین هنرنمایی به مردان هجومی رقیب نمی‌دهد.

ذخیره: سومین گل در 4 بازی آخر؛ احمدرضا زنده‌روح حالا تبدیل به همان هافبک همه‌کاره‌ای شده که ازش توقع می‌رفت. او نبض تپنده بازی گل‌گهر است.

* سامان نریمان‌جهان

  کلکسیونی از پاس‌های طلایی و ضربات دیدنی که مردان هجومی پیکان، کمتر قدرشان را می‌دانند. پاس گل اول را داد و آن پاس هنرمندانه‌اش به پاکدل در نیمه دوم باید گل می‌شد که طبق معمول توسط مهاجم پیکان، به جایی جز تور دروازه رفت.

ذخیره: در اولین حضور ثابت، محمد عمری توانست پاس گل یک امتیازی ملوان را بدهد. او یک فرصت خوب گلزنی هم داشت که طبق معمول، شوتش به آسمان رفت.

* مهدی ترابی

  کاملا با بازیکن نیمه اول فصل فرق دارد. سرعت ترابی باعث شده کمتر مدافعی توان یارگیری‌اش را داشته باشد. سرنخ اغلب صحنه‌های خطرناک بازی پرسپولیس به شماره 9 می‌رسد که از شانس بدش این هفته به بهترین روز فروزان رسیده بود.

ذخیره: شاید کمتر در جریان بازی دیده شود ولی پوریا سرآبادانی همچنان اصلی‌ترین بازیکن خط میانی شمس‎‌آذر است که به بازی تیم دقیقی، ریتم مناسب می‌دهد.

* ریکاردو آلوز

  چه پای چپ هنرمندی و چه هوش بالایی؛ پاس گل دوم تراکتور را داد که حکم تیر خلاص به پیکر استقلال خوزستان را داشت. 2 بار هم ضرباتش با سوپرواکنش‌های فرزین گروسیان به گل تبدیل نشد. تراکتورِ خمز روی کاکل شماره 10 می‌چرخد.

ذخیره: بعد از چند ماه بالاخره امیرحسین حسین‌زاده خودی نشان داد. ضربه‌اش در نیمه اول، از زیر تیر دروازه بیرون کشیده شد ولی در نیمه دوم، تور را لرزاند.

* روبرتو تورس

  یک گل و یک پاس گل؛ روبرتو تورس در چند هفته اخیر هر بازی را با این عملکرد ترک کرده است. برابر نساجی، او با خوش‌شانسی گل زد ولی پاس گلش محشر بود و دیدنی. هواداران استقلال هر هفته حسرت نبودنش را می‌خورند.

ذخیره: فولاد، معدن استعداد است و نمونه و محصول جدیدش، محمد عسکری. او از روی نیمکت بلند شد، به زمین رفت، گل مساوی را زد و مغلوب فرعباسی شد تا گل برتری را نزند.

* حسین شنانی

  نمایشش برابر پیکان ثابت کرد باید بیشتر به او در ترکیب صنعت نفت بها داده می‌شد. شنانی با یک ضربه هنرمندانه و دقیق، گل اول تیمش را زد و سپس با یک پاس دیدنی، گل دوم و مساوی را ساخت. جز این، چند پاس کلیدی هم از مرکز زمین داد.

ذخیره: بدشانس ولی امیدوارکننده؛ اوستون اورونوف به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت ولی کاملا خودش و توانایی‌هایش را نشان داد.

* علی قربانی

  بازگشتی درخشان و تمام‌عیار به لیگ برتر داشته و توانسته در همین 3 هفته به پیکان کمک کند. گل اول تیمش را با یک ضربه بی‌نقص پای چپ زد و گل دوم تیمش را با یک ضربه سر ساخت. قربانی تبدیل به خطری جدی و همیشگی برای دروازه صنعت نفت شده بود.

ذخیره: 2 گل محمدرضا سلیمانی، 2 امتیاز به حساب ملوان در این 2 بازی واریز کرده است. گل او به فولاد، هوش بالایش را نشان داد که قبل از مدافع و کنت، ضربه کاری را زد.

* تیم هفته: استقلال

  همچنان صدرنشین و همچنان بدون اندک رحم و مروتی در خانه. استقلال این بار سپاهان را در خانه شکست داد و دروازه‌اش را بسته نگه داشت. یک خط دفاع قدرتمند که اگر خودش اشتباه نکند، رقیب کاری از پیش نمی‌برد و یک فاز هجومی که به هر سختی، گلش را می‌زند.

ذخیره: بهترین تیم 5 هفته اخیر لیگ، گل‌گهر است که نباخته. آنها این هفته هم با 3 گل نساجی را شکست دادند تا روند خوب‌شان ادامه داشته باشد.

* سرمربی هفته: جواد نکونام

  همچنان همه منتظر باخت او و تیمش هستند تا استقلال« تمام» شود ولی هر بار که داور سوت پایان را می‌زند، مشت‌های او گره کرده است. نکونام به خوبی تیمش را می‌شناسد و با تکیه بر آنچه دارد، جلو می‌رود و هر هفته حضورش در صدر را تمدید می‌کند. 

ذخیره: شکست دادن تراکتور و حالا بردن ذوب‌آهن در فولادشهر، بخش زیادی از تردیدها درباره اوسمار ویرا روی نیمکت پرسپوليس را از بین برد.

* بازیکن هفته: علی قربانی

  یک ماکت کوچک و ضعیف‌تر از خود رضا عنایتی. بازیکنی که هم روی هوا، خوب است و هم روی زمین می‌توان رویش حساب کرد. قربانی جزو مهاجمانی است که فوق‌العاده نیستند ولی به درد هر تیمی می‌خورند چون هم خوب گل می‌زند و هم بهتر، پاس گل می‌دهد.

ذخیره: یک ژنرال کامل در مرکز زمین به نام روزبه چشمی. مردی که درست از لحظه باز کردن دروازه ولز، بازیکن دیگری شده و پوست انداخته است.