تیم منتخب نیم‌فصل اول؛ ستاره‌بازی!

تیم منتخب نیم‌فصل اول؛ ستاره‌بازی!

پایگاه خبری فوتبالی - با برگزاری 120 بازی، نیمه اول لیگ 22 به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، حالا تیمها وارد یک بازه زمانی تقریبا 40 روزه می‌شوند تا استراحت کنند و با یک ریکاوری مناسب وارد مقطعی شوند که می‌گویند دروازه‌هایش کوچکتر و بازیهایش سخت‌تر است. تیم منتخب نیم‌فصل با مرور نمایش بازیکنان در 15 هفته سپری شده شکل گرفته و ارتباطی به تعداد دفعات قرار گرفتن در تیمهای منتخب هفته ندارد. این 11 نفر از نظر «فوتبالی» ستاره‌های اصلی نیم‌فصل بودند که درخشیدند: 9 ایرانی که 3تای‌شان به تیم ملی نرسیدند و راهی جام ملتها نشدند در کنار 2 خارجی که انگ دقیق هافبک بازیساز هستند.

* سید حسین حسینی

بازگشت به روزهای درخشان لیگ 21 و ثبت کلین‌شیت در نصف به علاوه یکی از بازیهای نیم‌فصل. حسینی به سیاق یک فصل در میان همیشگی‌اش، لیگ 23 را به دورانی درخشان درون دروازه استقلال تبدیل کرد هرچند هنوز روی خروج‌ها، اشکالات زیادی دارد.

ذخیره: درخشش علیرضا جعفرپور، باعث شده شمس‌آذر بابت جذب 2 دروازه‌بان استقلال متضرر شود. گلر جوان پدیده فصل با وجود اندام ترکه‌ای، واکنش‌های درخشانی در نیم‌فصل داشت.

* رامین رضاییان

دفاع راستی که بتواند به او نزدیک هم شود در فوتبال ایران یافت نمی‌شود. شماره 9 یک نیم‌فصل درخشان دیگر را در سپاهان سپری کرد و گزاف نیست اگر بگوییم در حال سپری کردن بهترین روزهای تمام دوران فوتبالش است با سریالی از گل و پاس گل و پاس کلیدی.

ذخیره: پدیده جدید فوتبال ایران کسی جز آریا یوسفی نیست. بازیکنی که می‌تواند در هر پستی بازی کند و نمره قبولی بگیرد. برای شماره 14، فرقی نمی‌کند کجا بازی کند چراکه می‌درخشد.

* روزبه چشمی

فصل را به عنوان هافبک استارت زد ولی خیلی زود به قلب خط دفاع رفت و در نقش لیدر خط اول استقلال، روزهای خوبش بعد از باز کردن دروازه ولز را ادامه داد. چشمی به بهترین شکل ممکن از بدنش برای متوقف کردن بازیکن رقیب استفاده می‌کند و هوش بالایی هم در بازیخوانی دارد.

ذخیره: بعد از خراب کردن پنالتی برابر الدحیل، گئورگی ولسیانی به خوبی خودش را ریکاوری کرد. او در نیم‌فصل اول، به جز توانمندی در امور دفاعی، گلهای مهمی هم به شمس‌آذر و ذوب‌آهن زد.

* شجاع خلیل‌زاده

  بعد از سپری شدن هفته‌های سخت ابتدایی، خلیل‌زاده به عنوان کاپیتان و رهبر خط دفاعی تراکتور توانست با کنار گذاشتن عصبیت بی‌دلیل همیشگی‌اش، هم خودش و هم تیمش را به روزهای بهتر برساند که نتیجه‌اش شد ثبت 10 کلین‌شیت و رسیدن به رتبه چهارم.

ذخیره: جای آرمین سهرابیان در تیم اصلی نیم‌فصل بود اگر آن پاس عجیب و غریب دربی نبود که درنهایت قفل مقاومت استقلال را شکست. شماره 5 خوب گل زد و در دفاع هم نمره قبولی گرفت.

* حسین گودرزی

  مدافع چپی که در اواخر فصل قبل با پیراهن نفت مسجدسلیمان چهره و راهی شمس‌آذر شد. حسین گودرزی نیم‌فصل درخشانی را سپری کرد، خوب گل زد و بهتر پاس داد. او برابر مدعیان قهرمانی، درخشان بود: به استقلال و پرسپولیس، گل زد و برابر سپاهان و تراکتور، پاس گل داد.

ذخیره: با عبور از همه گزینه‌ها، پدرام قاضی‌پور خودش را به تارتار تحمیل کرد و در سمت چپ ملوان، روزهای خوبی داشت. در لیگ برتر گل زد و در اواخر نیم‌فصل، مرد درخشانی در هجوم بود.

* رضا اسدی

  آنچه برایش در لیگ 22 با پیراهن تراکتور رقم خورد، نقطه عطف دوران فوتبالش را رقم زد. اسدی حالا رها و بدون داشتن قید و بند، فوتبال بازی می‌کند و با سرک کشیدن به همه جای زمین، جزو 3 مرد برتر فوتبال ایران است. او ارزش ریال به ریال پول هنگفتی که برایش هزینه شده را دارد.

ذخیره: کاپیتان پوریا سرآبادانی برای معرفی شگفتی‌ساز بودن‌ مهمان تازه‌وارد لیگ برتر، خودش دست به کار شد، گل اول لیگ برتری شمس‌آذر را زد و نگاه‌ها را به سمت تیمش معطوف کرد.

* ریکاردو آلوز

  ماشین گلسازی این فصل گلزنی را هم به «منو»ی بازی‌اش اضافه کرد و حالا واقعا یک شماره 10 است. اگر او بتواند قدری از عصبانیت‌های در لحظه‌اش بکاهد، قطعا خودش و تیمش بهتر و بهینه‌تر خواهند شد. ارسال‌های پای چپ هنرمند او، بالقوه یک موقعیت جدی و احتمالا پاس گل است.

ذخیره: برای تیمی که نگاه ویژه‌ای به ضربات ایستگاهی و کرنرها دارد، مهدی مهدی‌پور نیازی ویژه است تا با استادی و ظرافت خاصی، پاس گل بدهد و گل بسازد.

* آرش رضاوند

  هر روز بهتر از روز قبل و هر بازی، پیشرفت نسبت به بازی گذشته. رضاوند بعد از نیم‌فصل دوری و بازی برای فولاد، در برگشت تبدیل به یک ژنرال کامل در مرکز زمین استقلال شد. هافبکی که توانایی کارگردانی کامل یک گل را، از جنگندگی برای تصاحب توپ تا ارسال پاس نهایی، دارد.

ذخیره: نمایش مهدی لیموچی در سمت چپ باعث شد تا امثال استقلال و ذوب‌آهن بابت عدم جذب او در ابتدای فصل، بیشتر از همیشه حسرت بخورند.

* روبرتو تورس

از میانه‌های فصل به لیگ برتر بازگشت و راهی گل‌گهر شد. نمایش او در سیرجان نشان داد نکونام چرا آنقدر به جذبش اصرار داشت و استقلال بابت اهمال خطیر و قانون مسخره سقف قرارداد، چقدر متضرر شد. 3 گل و 3 پاس گل مرد اسپانیایی، گویای توانایی اوست.

ذخیره: نبودن سروش رفیعی در ترکیب، به سود همه لیگ است و به ضرر پرسپولیس. هافبکی که هنوز هم از هوشش بیشتر از ساق پایش استفاده می کند و به همین دلیل هم، همچنان می درخشد.

* شهاب زاهدی

  6 گل زده درحالیکه پرسپولیس مدتها بود چنین مهاجمی با این آمار نداشت. با همین تعداد گل هم توانسته 10 امتیاز به حساب تیمش واریز کند که کمیتی فوق العاده درخشان است. زاهدی البته باید دقتش در زدن ضربات نهایی را افزایش و خودخواهی اش را کاهش بدهد. 

ذخیره: یک نیم‌فصل درجه یک با زدن 6 گل و دادن 3 پاس گل؛ رضا جعفری ستاره بی بدیل ملوان و یکی از نقش های اصلی درخشش آنها در این فصل بوده است.

* شهریار مغانلو

روزهای ابتدایی فصل به بدترین شکل ممکن سپری شد ولی بعد از 100 روز برهوت، مغانلو ناگهان تبدیل به یک گلزن بالفطره شد و پیاپی دروازه رقبا را باز کرد. این روند تا رسیدنش به صدر جدول گلزنان ادامه داشت و پاداشش را هم با دعوت شدن به تیم ملی گرفت.

ذخیره: فصل را دور از ترکیب اصلی استارت زد ولی رحمان جعفری به ترکیب برگشت و در ادامه روند لیگ یک، دوباره فاتح دروازه ها شد و شمس آذر را به گل رساند. 

* تیم نیم‌فصل: استقلال

 واقعیت این است که آنها نسبت به پرسپولیس، سپاهان و تراکتور «اسکواد» ضعیف تری دارند ولی همه اشکالات را با نسخه دیگری برطرف کرده و با صدرنشینی به کارشان در نیم‌فصل پایان دادند. استقلال در بازیهای خانگی به هیچ رقیبی امتیاز نداد و تنها 3 گل خورد.

ذخیره: پدیده لیگ 23 شمس‌آذر بود. تیمی که بدون ترس بازی کرد و با گرفتن یقه مدعیان، همه نگاه ها را به سمت خودش کرد. اگر لغزش های خانگی ابتدای فصل نبود، حالا آنها در کورس قهرمانی بودند.

* بازیکن نیم‌فصل: شهریار مغانلو

فصل قبل را با زدن 13 گل به پایان برد ولی حالا در نیمه اول لیگ جدید، 9 گل زده و 3 پاس گل داده است. مغانلو برای هر دروازه ای خطرناک است و سپاهان با تکیه بر گلهای او، هنوز هم مدعی جدی قهرمانی به حساب می آید.

ذخیره: بازی زیرنظر بردیف، خمز و حالا مورایس، رضا اسدی را به بازیکنی تبدیل کرده که انگار برای هجوم ساخته شده و بدون قیود دفاعی، می تواند هر فاز هجومی را به مقصد موردنظر برساند.

* سرمربی نیم‌فصل: جواد نکونام

  این درست که بارها از کمبود مهره لازم در تیمش گله کرد ولی هرگز پشت این گلایه ها، نرفت. او تلاش کرد ضعف هایش را با تکیه بر نقاط قوتش، پوشش دهد و تیمی ساخت که با داشتن بهترین خط دفاع و یکی از بهترین خطوط حمله، بالاتر از همه رقبا در صدر جدول قرار گرفت.

ذخیره: عملیات تبدیل ملوان از یک غول کش به یک غول با موفقیت توسط مهدی تارتار انجام شد. او در انزلی، رویه قبلی اش را سامان و نشان داد در برنامه ریزی بازی هجومی هم توانایی دارد.