تیم منتخب هفته ششم؛ سرخ‌جامگان

تیم منتخب هفته ششم؛ سرخ‌جامگان

پایگاه خبری فوتبالی - هفته ششم دربست به نام تیمهایی بود که پیراهن سرخ به تن داشتند: پرسپولیس با این رنگ برنده دربی 104 شد.

به گزارش فوتبالی، تراکتور با این رنگ به خانه سپاهان رفت و بعد از 11 سال با هر 3 امتیاز، اصفهان را ترک کرد. فولاد هم با همین رنگ، اولین باخت ذوب‌آهن را در لیگ 24 رقم زد. به همین دلیل هم، تیم منتخب هفته ترکیبی است از سرخ‌جامگان. 

* لوآن پولی

  نساجی به یک دلیل واضح و ساده، زمین بازی با شمس‌آذر را بدون امتیاز ترک نکرد: دروازه‌بانش. پولی با 2 واکنشی که در دقایق 26 و 60 داشت، یک‌تنه برابر حملات میزبان ایستاد. آن عکس‌العمل دقیقه 26 درحالیکه دید مناسبی نداشت، عالی بود.

ذخیره: هوادار، خروجش با امتیاز از زمین بازی با گل‌گهر را مدیون محمدحسین اکبرمنادی و تیر دروازه است؛ اولی در دقایق 56 و 70 با 2 واکنش دیدنی، دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

* فرشاد فرجی

  انتخاب غیرمنتظره سمت راست پرسپولیس برای دربی، نمایشی فوق‌العاده داشت. او در فاز دفاعی و بخصوص بعد از دقیقه 90 با دو جایگیری مناسب، ضربات بازیکنان استقلال را بلاک و در فاز هجومی هم روزهای خوب راه‌آهن را تکرار کرد.

ذخیره: روند دربی 104 از لحظه‌ای تغییر کرد که ایوب العملود به زمین رفت؛ یک ضربه سر دیدنی که گل نشد و یک نفوذ درخشان و ارسالی که درنهایت منجر به گل شد.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

  در فاز دفاعی، چندان درگیر نبود و انرژی زیادی خرج نکرد. شماره 6 توانست از پس مهار بلانکو بربیاید. کنعانی‌زادگان اما با گل کردن پنالتی در دقیقه 90 و آن شیطنت قبلش و شادی بعد از گلش، مرد محبوب هواداران شد.

ذخیره: عملکرد دفاعی موفق شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 27، اجازه باز شدن دروازه تراکتور را ندارد و در سایر دقایق هم به عنوان رهبر خط دفاعی، عملکرد خوبی داشت.

* میلاد باقری

  معمار اصلی برد ملوان برابر استقلال خوزستان کسی جز او نبود. باقری دقیقه 48 با تکلش، اجازه باز شدن دروازه را نداد و سپس با حضورش درون محوطه جریمه مهمان، تک گل بازی را با ضربه سری دقیق زد.

ذخیره: از فرش به عرش؛ عارف آغاسی با اشتباهش در دقیقه 41 و سپس با تکلی استثنایی روی همین توپ و بیرون کشیدنش از روی خط دروازه، بهشت و جهنم را همزمان تجربه کرد.

* میلاد محمدی

  تنها اسلحه هجومی استقلال در این فصل، رامین رضاییان است که در دربی 104 توسط میلاد محمدی به بهترین شکل ممکن مهار شد. شماره 4 در حملات، زوج خوبی برای امیری بود و در دفاع هم اجازه هیچ تحرکی را به اسلامی و رضاییان نداد.

ذخیره: بهترین بازیکن استقلال در دربی، ابوالفضل جلالی بود. او در نیمه اول هم به تیر دروازه کوبید و هم یک ارسال درست و حسابی داشت.

* مسعود ریگی

  مصداق بارز و دقیقه یک هافبک تخریبی؛ ریگی در دربی، اجازه هیچ حرکتی به رضاوند و اندونگ نداد و در هجوم هم توانست با پاسی که در دقیقه پایانی داد، ردپایش را روی تنها گل بازی بیاندازد. ریگی، هافبک دفاعی استانداردی است که دنبال خرق عادت نمی‌رود.

ذخیره: سپاهان به تراکتور باخت چون بازیکنانش، قدر ارسال‌های دقیق و مهندسی محمد کریمی را ندانستند و تمامی آن موقعیت‌ها را مثل دقایق 61 و 6+90 از دست دادند.

* امید نورافکن

  به طرز عجیبی، هر جای زمین بازی ملوان و استقلال خوزستان که در قاب دوربین‌های تلویزیونی قرار می‌گرفت، امید نورافکن دیده می‌شد که داشت بر سر تصاحب توپ می‌جنگید. شماره 6 یک پنالتی هم برای تیمش گرفت که هدر رفت.

ذخیره: ستون مرکز زمین تراکتور، ایگور پوستونسکی است. هافبکی که از جنگیدن برای تصاحب توپ، نمی‌ترسد و سایه ویژه‌ای برای عملیات آلوز فراهم می‌کند.

* امیرحسین حسین‌زاده

  او حالا حتی بهتر از روزهایی است که در استقلالِ مجیدی می‌درخشید. بهترین گلزن فصل است و با گلی که زده، تراکتور را بعد از یک دهه از اصفهان با امتیاز خارج کرده. شماره 99 با حضور امثال آلوز و اشترکالی و هاشم‌نژاد، بیشتر از همیشه می‌درخشد.

ذخیره: فوتبال در بازی با نساجی، روی بدش را به علی آزادمنش نشان داد. کمترین حق او با آن کلکسیون ارسال‌های خطرناک، پاس گل و حتی گل بود.

* احسان پهلوان

  از اولین گلش برای فولاد در لیگ برتر بعد از حدود 40 بازی رونمایی شد. گلی که در دقیقه 85 وارد دروازه مهمان شد و فولاد را به 3 امتیاز مهم خانگی رساند. پهلوان در این بازی و به یاد روزهای درخشان در پیراهن گاندوها، حرکت‌های خوبی هم روی خطوط طولی داشت.

ذخیره: بازیکنی که قرار نبود در گل‌گهر باشد ولی ماند و جنگید و حالا با حضور علی‌اصغر (نوید) عاشوری در مرکز زمین، تارتار یک طراح درست و حسابی برای حملات دارد.

* هادی حبیبی‌نژاد

دومین گلش را در این فصل برای چادرملو وارد دروازه مس رفسنجان کرد. این گل هم مثل گل اولی که به نساجی زد، باعث شد چادرملو در خانه صاحب هر 3 امتیاز شود. این یعنی، او نقشی ویژه در عملیات بقای یزدی‌ها از همین ابتدای فصل خواهد داشت.

ذخیره: ستاره این فصل سپاهان، محمدمهدی محبی است. بازیکنی که برخلاف امثال لیموچی و آقایی‌پور با مانور رسانه‌ای راهی اصفهان نشد ولی بهترین نمایش و عملکرد را دارد.

* رحمان جعفری

  ترک تراکتور و پوشیدن پیراهن آلومینیوم در آخرین روز نقل و انتقالات، بازهم رحمان جعفری را به روزهای خوبی برگرداند. او تک گل اراکی‌ها را وارد دروازه خیبر کرد. کنترل توپ جعفری در صحنه گل و چرخشی که برای زدن آن داشت، دیدنی بود.

ذخیره: خرید خوب یعنی علی‌اصغر اعرابی که برابر ذوب‌آهن، پاس تنها گل بازی را داد و ضربه‌اش در دقیقه 5+90 با بدشانسی به تیر عمودی خورد.

* تیم هفته: پرسپولیس

  بردن دربی هر تیمی را صاحب عنوان تیم برگزیده هفته خواهد کرد و این ربطی به نوع نمایش و آنچه درون زمین رقم خورده، ندارد. پرسپولیس در نیمه دوم، توانست قدرتش را بر رقیب دیکته کند و در یک نگاه کلی، لیاقت برد را داشت.

 بردن سپاهان در اصفهان، نتیجه‌ای درخشان است که تراکتور با حدود 60 دقیقه 10 نفره بازی کردن رقم زد.

* سرمربی هفته: کارلوس گاریدو

  در سریع‌ترین زمان ممکن، ترکیب اصل‌ اش را شناخت. دربی را هم برد آنهم درحالیکه اوستون اورونوف را نداشت، سعید صادقی و یاسین سلمانی را همراهش نیاورد و مجبور شد به العملود هم تنها 10 دقیقه بازی بدهد. مهره تعویضی‌اش هم پنالتی گرفت و تنها گل بازی را پایه‌گذاری کرد.

ذخیره: بازگشت به ایران برای گرفتن انتقام یا هر چیز دیگر؛ سناریویی که برای دراگان اسکوچیچ رقم خورده، تراکتور را به بهینه‌ترین حالت ممکن رسانده است: 4 مهمانی و 4 برد.

* بازیکن هفته: امید نورافکن

  دیده شدن در همه جای زمین؛ توصیف آنچه امید نورافکن برابر استقلال خوزستان رقم زد، است. شماره 6 در فاز دفاعی، ساویو روبرتو را از کار انداخت و در فاز هجومی، ضلع سومی بود که بازی ملوان در هر دو سمت خط طولی اضافه می‌شد تا برتری عددی ایجاد کند.

ذخیره: در این نساجیِ نزار هم لوآن پولی همان دروازه‌بان فصل قبل است با کلکسیونی از واکنش‌های درست و دقیق که منجر به امتیاز برای تیمش می‌شود.

5390