استقلال ۳ - نساجی یک/ توپخانه استقلال علیه تیم شهر خسته/ ساپینتو و آبی ها از فشار خارج شدند

استقلال ۳ - نساجی یک/ توپخانه استقلال علیه تیم شهر خسته/ ساپینتو و آبی ها از فشار خارج شدند

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار استقلال و نساجی با برتری شاگردان ساپینتو به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در این مسابقه که از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی آغاز شد، پیمان بابایی (۴)، کوین یامگا (۵۴ - پنالتی) و محمد محبی (۵۰) برای استقلال و ایوب کلانتری (۸۱ - پنالتی) برای نساجی گلزنی کردند.

استقلال که در دو هفته گذشته برابر حریفانش با نتیجه تساوی متوقف شده بود، با برد امروز دوباره به جدول بازگشت و ۱۱ امتیازی شد تا با خیال راحت به تعطیلات «فیفادی» برود.

شروع این مسابقه تحت تاثیر تصمیم یاسر همرنگ داور مسابقه قرار گرفت. همرنگ در دقیقه ۳ برخورد پیمان بابایی مهاجم استقلال با مدافع نساجی و زمین خوردن او را تمارض تشخیص داد و مهاجم استقلال را با کارت زرد جریمه کرد. این تصمیم باعث اعتراض شدید ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال و سایر نیمکت نشین ها شد که داور، به مربی پرتغالی آبی‌ها هم کارت زرد نشان داد.

با شروع مجدد بازی، آرش رضاوند هافبک استقلال روی اشتباه علیرضا ابراهیمی بازیکن حریف توپ ربایی کرد. خروج علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی برای مهار توپ بی نتیجه ماند و بابایی با پشت سر گذاشتن حقیقی توپ را به راحتی وارد دروازه نساجی کرد.

نساجی در دقیقه ۱۱ بازیکنان نساجی شوت محکمی را به سمت دروازه استقلال زد که سیدحسین حسینی مانع از گل خوردن تیمش شد. هرچند شاگردان مطهری در تیم نساجی موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای برای گلزنی به دست آوردند اما این استقلال بود که به پشتوانه حضور هوادارانش تیم برتر میدان بود. این برتری با گل دوم در دقیقه ۴۵ که توسط کوینیامگا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، کامل‌تر شد. پنالتی استقلال بعد از برخورد توپ با دست علی شجاعی بازیکن نساجی در محوطه جریمه این تیم اعلام شد تا آبی‌ها با برتری و برد راهی رختکن بشوند.

استقلال در نیمه دوم هم عقب نکشید و بازی را هجومی و با قدرت شروع کرد. نتیجه این بازی هجومی باعث خطای امیرمهدی جانملکی مدافع نساجی و دریافت کارت قرمز او از سوی داور شد. با این تصمیم، نساجی ۱۰ نفره شد. استقلال برای گل زدن به تیمی با یک بازیکن کمتر، به دو دقیقه زمان نیاز داشت. نفوذ قایدی از سمت راست دفاع حریف و پاس در عرض او برای محبی گل سوم آبی‌ها را به دنبال داشت.
ساپینتو که با گل محبی تا اندازه زیادی خیالش بابت نتیجه راحت شده بود، در دقیقه ۵۷ اقدام به سه تعویض همزمان کرد و قایدی، محبی و چشمی را از زمین بیرون کشید تا فرصت را در اختیار نیک نفس، حردانی و شهباززاده بگذارد. این تعویض‌ها هم از قدرت هجومی استقلال کم نکرد اما آبی‌ها در به ثمر رساندن گل و ضربات آخر کم دقت بودند.

همرنگ که در نیمه اول به سود استقلال پنالتی اعلام کرده بود، در دقیقه ۸۰ هم به خاطر برخورد عارف غلامی مدافع استقلال با بازیکن نساجی، یک پنالتی به سود قرمزپوشان قائمشهری اعلام کرد. ایوب کلانتری در دقیقه ۸۱ این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا اختلاف دو تیم به دو گل کاهش یابد اما در ادامه دو تیم در به ثمر رساندن گل ناکام ماندند تا مسابقه با نتیجه ۳ بر ۱ تمام بشود.

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – عارف غلامی – کوین یامگا – جعفر سلمانیروزبه چشمی(57 سجاد شهباززاده)– مهدی مهدی پورآرش رضاوند – محمد محبی(57 صالح حردانی)– مهدی قایدی(57 محمد زبیر نیک نفس)– پیمان بابایی

ترکیب نساجی

علیرضا حقیقی - سیدعلیرضا ابراهیمی - امیرمهدی جانملکی - سعید بیگی - صابر حردانی ( ۳۲ متین کریم زاده) - اکبر صادقی(85 محمد شریفی)- ایوب کلانتری - مهرداد عبدی(57 فرزاد زامهران) - علی شجاعی(85 محمدمهدی نظری)- رضا جعفری - کریم اسلامی ( ۵۷ آداما نیان).

کارت زرد:

استقلال: پیمان بابایی (3)، روزبه چشمی(10) 

نساجی: امیر مهدی جانملکی (47)، امیر مهدی جانملکی (۴۹)

کارت قرمز:

امیر مهدی جانملکی(۴۹)

شرح گل‌ها:

استقلال یک - نساجی مازندران صفر (پیمان بابای، دقیقه ۴): صابر حردانی قصد داشت توپ را از نزدیکی های محوطه نساجی دور کند ولی توپ بعد از برخورد با بازیکن استقلال به نزدیکی های محوطه برگشت و پیمان بابایی با سرعت بالا توپ را تصاحب کرد و وارد محوطه نساجی شد و بعد از جا گذاشتن حقیقی و با وجود حضور جام ملکی روی خط دروازه توپ را وارد دروازه نساجی کرد.

گل اول استقلال به نساجی

استقلال ۲ - نساجی مازندران صفر (کوین یامگا، دقیقه ۴۴): ارسال مهدی قائدی به تیر اول باعث برخورد توپ با دست علی شجاعی شد و داور فوراً نقطه پنالتی را نشان دهد. کوین یامگا پشت توپ قرار گرفت و توپ را خلاف جهت علیرضا حقیقی وارد دروازه نساجی کرد.

گل دوم استقلال به نساجی

استقلال 3- نساجی مازندران صفر (محمد محبی، دقیقه ۵۰): کار ترکیبی زیبای بازیکنان استقلال مهدی قائدی را در محوطه نساجی صاحب توپ کرد و پاس در عرض این بازیکن محمد محبی را مقابل حقیقی تک به تک کرد و او با ضربه بغل پا دروازه نساجی را باز کرد

گل سوم استقلال به نساجی

استقلال ۳ - نساجی مازندران یک (ایوب کلانتری، دقیقه ۸۱): اشتباه حسینی در دادن پاس به عارف غلامی و سماجت فرزاد زامهران باعث برخورد بین زامهران و غلامی درون محوطه استقلال شد و داور در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. ایوب کلانتری پشت توپ قرار گرفت و توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

گل اول نساجی به استقلال

لحظات حساس:

دقیقه ۳: اشتباه مدافعین نساجی باعث شد توپ به پیمان بابایی در محوطه جریمه برسد ولی در ادامه برخورد با صابر حردانی باعث شد تا داور به دلیل تمارض به او کارت زرد بدهد.

دقیقه ۱۰: بازی مهدی قایدی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با جا گذاشتن یک بازیکن پاس کات بک را به شش قدم نساجی فرستاد ولی توپ او توسط مدافعین نساجی برگشت داده شد

دقیقه ۱۱: ضربه از راه دور رضا جعفری در اختیار سید حسین حسینی دروازه بان استقلال قرار گرفت

دقیقه ۳۶: ارسال از جناح راست به درون محوطه استقلال با ضربه سر ابراهیمی و برخورد او با مدافع آبی‌پوش همراه بود ولی توپ با اختلاف به بیرون رفت و داور اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه ۳۹: پاس در عمق سیلوا، چشمی را در مقابل حقیقی تک به تک کرد ولی دروازه‌بان نساجی قبل از بازیکن استقلال به توپ رسید و آن را مهار کرد.

دقیقه ۴۱: پاس پشت مدافعان برای محمد محبی با کنترل خوب این بازیکن همراه بود اما جانملکی قبل از اینکه محبی به توپ ضربه بزند، توپ را از منطقه خطر دور کرد.

 دقیقه ۴۷: پیمان بابایی با سرعت بالا در فضای پشت مدافعان نساجی فرار کرد اما امیرمهدی جانملکی با خریدن یک کارت زرد چسبیده به محوطه جریمه مهاجم استقلال را سرنگون کرد. در ادامه قایدی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: ضربه راه دور از سجاد شهباززاده بعد از برخورد با مدافعان نساجی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به کرنر رفت.

دقیقه ۶۲: آرش رضاوند با نفوذ به محوطه نساجی و جا گذاشتن مدافع این تیم ضربه خود را به سمت دروازه نساجی زد که توپ بعد از برخورد با تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴: مهاجم آبی‌پوش وارد محوطه تیم شمالی شد ولی ضربه او را حقیقی در موقعیت تک به تک به خوبی برگشت داد.

دقیقه ۷۲: ارسال استقلال از جناح راست و ضربه سر سعید مهری در بدو ورودش به زمین، در اختیار علیرضا حقیقی قرار گرفت.

دقیقه ۷۳: ضد حمله سریع بازیکنان استقلال باعث شد در موقعیت سه به سه قرار بگیرند و ما بازیکنان استقلال قدر این موقعیت را ندانستند و توپ از منطقه خطر دور شد.

دقیقه ۸۷: حرکت در عرض و ضربه رضا میرزایی از روی قوس محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

خلاصه دیدار استقلال و نساجی

1470 / 4154