گزارش‌روز؛ مناسب‌ترین پست برای سادیو مانه در ترکیب بایرن‌مونیخ؟

گزارش‌روز؛ مناسب‌ترین پست برای سادیو مانه در ترکیب بایرن‌مونیخ؟

پايگاه خبری فوتبالی - بایرن مونیخ با جذب سادیو مانه از لیورپول خط حمله خود را تقویت کرد اما مانه چگونه در ترکیب باواریایی‌ها می‌تواند نقش‌آفرینی کند؟

به گزارش فوتبالی و به نقل از وب‌سایت رسمی بوندس‌لیگا، قهرمان جام ملت‌های آفریقا آمار قابل توجهی در گل دارد. به همین دلیل می‌توان معتقد بود که سادیو مانه در مونیخ می‌تواند جای پای محکمی برای خود پیدا کند. جایی که جام‌های بیشتری را به لیست افتخارات خود اضافه کند.

سادیو مانه از زمان ورود به لیگ برتر انگلیس از سالزبورگ در سال 2014، در هر فصل دارای آمار گلزنی دو رقمی بود. هیچ بازیکن دیگری در تاریخ لیگ برتر چنین رکوردی ندارد. آشنایی با لیگ انگلیس نشان می‌دهد که چنین بازدهی بالایی در خود معنای زیادی دارد. این آمار نشان می‌دهد که با یک یک فوق ستاره روبه‌رو هستیم. این بازیکن 30 ساله تحت هدایت یورگن کلوپ، سرمربی سابق بروسیا دورتموند، 22 گل در 36 بازی به ثمر رساند تا به عنوان بهترین گلزن مشترک لیگ در فصل 2018/19 فصل را به پایان برساند. فصلی که قرمزها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند. او در فصل بعد 18 گل زد. فصلی که لیورپول به انتظار سه دهه‌ای برای قهرمانی در لیگ داخلی انگلیس پایان داد. این‌ها نشان می‌دهد که مانه می‌داند که هدف کجاست.

چنین ثباتی چیزی است که هواداران بایرن مونیخ با مشاهده عملکردهای روبرت لواندوفسکی با آن آشنا هستند. گلزن لهستانی در هر یک از 11 فصل گذشته خود دو رقمی شده و تنها یک بار در فصل 2014/15، کمتر از 20 گل به ثمر رسانده است. با این حال، استعداد خام به تنهایی چنین نتایجی را تضمین نمی‌کند و حتی لواندوفسکی منکر این نیست که بسیاری از موفقیت‌های او در پیراهن بایرن مونیخ از خط هافبک قدرتمند است. این‌جاست که مانه می‌تواند انتظار داشته باشد که با پوشیدن پیراهن بایرن مونیخ، آمار فوق‌العاده خود را بهبود ببخشد.

مانه با انرژی و توانایی هیجان‌انگیز خود در خواندن بازی، به همان شیوه‌ای که توماس مولر بیش از یک دهه دفاع‌های بوندسلیگا را ترسانده است، حفره دفاع حریف را پیدا می‌کند. در واقع، این جفت شباهت‌های زیادی در روش بازی خود دارند. مانه در جناح چپ، جایی که برای لیورپول بازی می‌کرده، بسیار سازنده است؛ اما بایرن مونیخ در این پست لروی سانه و سرژ گنبری را دارد. از این رو یولیان ناگلزمان می‌تواند نقش محوری‌تری برای او پیدا کند. مکمل مولر یا حتی در خط بالاتر به عنوان مهاجم کاذب در کنار لواندوفسکی. حرکات و غیرقابل پیش‌بینی بودن او ممکن است بار دیگر نقشی که از مولر در گذشته دیده شده است مانه دوباره با استادی اجرا کند. با این حال، این جفت همچنین می‌توانند مکمل یکدیگر در چینش 'درخت کریسمس' باشند (یک خط پایین‌تر از مهاجم هدف).

انعطاف‌پذیری تاکتیکی چیزی است که حضور مانه می‌تواند به تیم بایرن مونیخ ببخشد. بایرن مونیخ در سال‌های اخیر در جناحین خود بسیار قدرتمند ظاهر شده است ولی لازم است برای حفظ برتری خود نیاز به تقویت داشته باشد. این یکی از دلایل اصلی امضای قرارداد مانه است.

مانه ویژگی‌های لواندوفسکی، مولر، سانه، گنبری، کینگزلی کومان و جمال موسیالا را دارد. مانه حتی شاید بتواند نقش یک مهاجم مرکزی را نیز ایفا کند؛ هفت گل در 10 بازی و دو پاس گل در فصل گذشته پیام قابل فهمی دارد. استفاده درست از  بازی شبیه به مولر خواهد بود. در حالی که مهارت‌های دریبل‌زنی، او را مشابه سانه، گنبری و کومان می‌کند. کنترل نزدیک توپ و توانایی بیرون آمدن از موقعیت‌های درگیر، سبک موسیالا را به بازی مانه می‌بخشد. در حالی که قرار دادن مانه در یک موقعیت خاص برای بایرن مونیخ در فصل آینده سخت است، اما تعیین نقش او آسان است. او یک گلزن و پشتیبان خواهد بود.  یک بازیکن چند منظوره که بی دلیل نبود بایرن مونیخ هدف مهمی را برای خرید او در سر دارد.

9404