اختصاصی/ شوک سازمان لیگ به بازیکنان تازه قرارداد بسته؛ همه قراردادها، بی‌اعتبار می‌شود!

اختصاصی/ شوک سازمان لیگ به بازیکنان تازه قرارداد بسته؛ همه قراردادها، بی‌اعتبار می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا قراردادهای لیگ برتری که طی چند وقت اخیر بسته شده، فاقد اعتبار است؟

به گزارش فوتبالی، 12 سال قبل بود که مدیران وقت سازمان لیگ تصمیم گرفتند قانون سقف قراردادهای بازیکنان لیگ برتری را برای اولین بار وارد فوتبال ایران کنند. قانونی که بر اساس آن، سقف قرارداد بازیکنان لیگ برتری، 385 میلیون تومان بود و بازیکنان ملی‌پوش می‌توانستند نهایتا 400 میلیون تومان از باشگاهشان دریافتی داشته باشند.

حالا و در روزهایی که صحبت از قراردادهای 10 تا 20 میلیاردی در فصل نقل و انتقالات است، سازمان لیگ به دنبال نظام‌مند کردن ارقام قراردادی بازیکنان است و به عبارت ساده، قرار است دوباره قانون سقف قرارداد در لیگ برتر، اجرایی شود.

درباره سقف قراردادهای لیگ بیست و دوم این خبر به گوش می‌رسد که نهایت پرداختی یک باشگاه به بازیکنانش، 8 میلیارد تومان برای یک فصل خواهد بود. موضوعی که عضو هیات رئیسه سازمان لیگ آن را تائید نکرده و گفته تنها چیزی که تا امروز مشخص شده، این بوده که بازیکنانی که سال قبل قرارداد بسته‌اند می‌توانند 25 درصد افزایش قیمت داشته باشند.

نکته بسیار مهم اینکه به گفته درودگر، اگر بازیکنی برای فصل جدید مسابقات بالاتر از رقم تعیین شده قرارداد ببندد، کارت بازی برایش صادر نمی‌شود. این بدان معناست که تمام قراردادهایی که تا امروز بسته شد، مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و قراردادهایی که رقمشان بالاتر از سقف قرارداد بوده، بدون اعتیار خواهند شد.

قطعا این موضوع اعتراض بازیکنانی که قراردادهای بالا بسته‌اند را به دنبال خواهد داشت اما با توجه به اینکه پای برخی نهادهای نظارتی هم به این ماجرا باز خواهد شد، ماجرا ابعاد دیگری پیدا خواهد کرد و بازیکنانی که تا کنون قرارداد بسته اند، باید در قراردادهایشان بازنگری شود. البته ممکن است پس از این دستور، شاید پدیده های زیرمیزی، گرفتن خودرو، حواله فولاد و میلگرد و ویلا و آپارتمان باشیم.

1984