نشست خبری مربیان چلسی و آرسنال/ توخل: انتقام از ليورپول؟ چرا که نه!/ آرتتا: ٣ باخت پیاپی؟ این‌جا فقط باید ببری!

نشست خبری مربیان چلسی و آرسنال/ توخل: انتقام از ليورپول؟ چرا که نه!/ آرتتا: ٣ باخت پیاپی؟ این‌جا فقط باید ببری!

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربیان آلمانی و اسپانیایی چلسی و آرسنال در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی حساس امشب این دو تیم در لیگ برتر فوتبال جزیره شرکت کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های انگلیسی، توماس توخل در نشست خبری پیش از بازی حساس امشب چلسی مقابل آرسنال حاضر شد.

توخل در این نشست خبری صحبت‌هایی را مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید:

"اخبار تیم؟ کواچیچ را در اختیار نداریم و مصدومیتش از ناحیه رباط است! امیدواریم که مدت مصدومیتش بیشتر از دو هفته نشود. کالوم را هم در اختیار نداریم. بن چیلول هم نیست و بعضی از بازیکن ها را شک داریم و نیاز است شرایطشان را بررسی کنیم. چیلول به تمرین تیم جوانان اضافه خواهد شد و قدم بعدیش در این هفته خواهد بود و امیدواریم در پایان فصل بتواند به تمرین ما اضافه بشود. شرایط کالوم را روزانه بررسی می‌کنیم اما امکانش نیست که به تمرین برگردد."

"انتقام از لیورپول در فینال جام حذفی؟ البته که چنین حسی وجود دارد. همین چند هفته پیش بود که در ومبلی به آن‌ها باختیم. در ورزش اگر به تیمی ببازید، دوست دارید که هر چه سریع‌تر شرایط را تغییر بدید. مهم نیست اسمش را انتقام یا هر چیزی می‌گذارید اما حس می‌کنیم باید رقابت کنیم و بجنگیم."

"انگیزه دادن به بازیکن‌ها دشوار است؟ مطمئن نیستیم که دوم یا چهارم می‌شویم؛ بنابراین باید به سختی بجنگیم. چهار بازی بسیار مهم در یک دوره زمانی کوتاه در مقابل آرسنال، وستهم، منچستر یونایتد و اورتون در پیش داریم. این بازی‌های مهم باعث می‌شود وظیفه‌ای داشته باشیم؛ بنابراین هنوز چیزی به دست نیاوردیم. از نظر فیزیکی چالش بزرگی است اما از نظر ذهنی این چالش اصلی ما در لیگ برتر است. به نظر می‌آید در شرایط امنی قرار داریم اما می‌تواند خیلی سریع تغییر کند. ما از تیم خواسته‌هایی داریم و برای همه چالش برانگیز است اما در عین حال این کاری است که وقتی در چلسی هستی، انجام می‌دهی."

"آیا ورنر به لوکاکو نشان داد که باید چه کار کند؟ همه آن چیزی که لوکاکو به آن نیاز دارد، یک جرقه است. شاید به طور طبیعی در بازی مقابل پالاس در ترکیب قرار می‌گرفت ولی به کای بازی رسید و اخیراً کای و ورنر در کنار هم بازی کردند. در طول دوران مصدومیت از نظر بدنی آماده نبود. انگشت اتهام را به طرفش نمی‌گیرم و فقط واقعیت موجود را می‌گویم. وقتی بازی‌هایمان را مقایسه می‌کنی، می‌بینی که ورنر چه قدر تلاش کرده و خودش را در تیم برنده نشان داده و این همان چیزی است که لوکاکو نیاز دارد انجام بدهد. روملو باید مقابل رئال مادرید و شاید مقابل پالاس گلزنی می‌کرد اما اگر بازی می‌کند باید تمام تلاشش را بکند."

"آخرین اخبار از مالک جدید باشگاه؟ تا جایی که من خبر دارم، هیچی. پس متاسفم!"

"در بازی امشب جمعیت تماشاگران کمتر می‌شود؟ این مورد، مزیتی برای ما محسوب نمی‌شود؛ چون به طور طبیعی دوست داریم در مقابل استادیوم پر از طرفداران بازی کنیم و دوست داریم طرفدارهای ما هم حضور داشته باشند. بیایید شرایط را عوض کنیم؛ شاید همه از موضوع آگاه هستند و بیشتر تلاش کنند. شاید از نظر کمّی مشکل داشته باشیم ولی نباید مشکل کیفیت داشته باشیم. فصل پیش در مقابل لسترسیتی و بعد از شرایط کرونا انگار 50 هزار طرفدار در ورزشگاه حضور داشتند و بازیکن‌ها می‌گفتند انگار ورزشگاه پر است؛ بنابراین امیدوارم کاری کنیم همه طرفدارها در شرایط خوبی باشند."

"چرا چالوبا از لیست خط می‌خورد؟ شاید حس کند این تصمیمات بر علیه او است اما بازیکن‌های دیگری هم حضور دارند. ما ریس را داریم که در آن پست بازی می‌کند چون فیزیک و سرعت مناسبی دارد. چالوبا تا الان فصل خوبی داشته است. چند هفته پیش یک مقدار فرمش افت کرد اما در تمرینات، هفته خوبی داشت. او با من صحبت کرد اما نتوانستیم به او بازی بدهیم."

"با ریس چه کار کردیم؟ فکر می‌کنم دفاع سه نفره و بازی در پست وینگ بک یک مقدار از نظر فیزیکی باعث می‌شود راحت‌تر باشد چون از مصدومیت طولانی مدتی برگشته است."

"فرم جورجینیو در هفته‌های اخیر؟ او برای تیم فداکاری می‌کند و فکر می‌کنم می‌توانید این را ببینید. بعد از موفقیت‌های زیادی که به دست آورد، همه انتظارات زیادی از او دارند و این باعث افزایش فشار می‌شود. این طبیعی است و بعد از کسب موفقیت‌های بزرگ ادامه دادن و تکرار آن‌ها دشوار است. او مثل همیشه مسئولیت‌پذیر است و به همین دلیل خیلی دوستش داریم. می‌شود دید که خیلی از او استفاده کردیم و حس می‌کنم این ها عواقب آن است. در حال حاضر چندان سر حال نیست."

همچنین میکل آرتتا، سرمربی اسپانیایی آرسنال هم در این نشست خبری صحبت‌هایی را مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید:

"باشگاه در حال بررسی شرایط لاکازت است. او چند روزی در تمرینات غایب بود."

"تومیاسو خیلی خیلی به بازی نزدیک است. مطمئن نیستیم که این بازی برای بازگشت او خیلی زود باشد. بعد از جلسه تمرینی و قبل از مسابقه تصمیم می‌گیریم."

"در مورد مصاحبه لاکازت با کانال پلاس، وضعیت قرارداد او به او اجازه می‌دهد تا در مورد آینده خود تصمیم بگیرد. ما اعلام کرده‌ایم که قصد داریم در تابستان مذاکره کنیم. من فقط می‌خواهم که او کاملاً روی وظیفه خود یعنی دفاع از آرسنال به بهترین شکل ممکن تمرکز کند."

"در مورد انکتیا، به ادی من بارها گفتم که چقدر و چگونه به او اولویت بازی می‌دهم و برنامه‌های بزرگی برای آینده او داریم. ما باید این را بپذیریم و این واقعیت است."

"درباره سه شکست پیاپی، خیلی برایمان سخت است؛ چون در این باشگاه فقط باید پیروز شد. سه بازی بسیار متفاوت بودند ولی نتیجه همه‌شان یکسان بود و از این موضوع، بسیار ناراضی هستیم. ناراحتیم اما در عین حال می‌دانیم که چطور شکست خوردیم. شایستگی‌مان بیشتر از این بود که هیچ امتیازی نگیریم ولی باید آن را درک کنیم. چیزی برای نگاه کردن به گذشته وجود ندارد. هنوز همه چیز در دسترس است و جاه‌طلبی و خواسته ما هنوز پابرجاست. می‌دانیم چه چالشی پیش رو داریم و برایش تلاش خواهیم کرد."

"درباره درگذشت استیو راولی، او را خیلی خوب می‌شناختم. کمک زیادی به تیم‌های سال‌های گذشته آرسنال کرده بود. خبر غم‌انگیزی بود.''

9404