دفاع تمام قد میکل آرتتا از خرید جدید خود برای خط هافبک آرسنال

دفاع تمام قد میکل آرتتا از خرید جدید خود برای خط هافبک آرسنال

پایگاه خبری فوتبالی – میکل آرتتا حمایت تمام قدی از کای هاورتز کرد و اصرار داشت که شکل جدید خط هافبک تیمش توانایی‌های فیزیکی لازم برای رقابت در لیگ جزیره را دارد.

به گزارش فوتبالی، انتقال 65 میلیون پوندی کای هاورتز، ستاره آلمانی که دوره آشفته و 3 ساله حضورش در چلسی، از نگاه بسیاری موفقیت آمیز نبود، تعجب ها را برانگیخت و این موضوع حتی قبل از این واقعیت که او قرار است جانشین گرانیت ژاکا در آرسنال شود، رخ داد.

طرفداران آرسنال در بازی دوستانه اخیر تیمشان مقابل منچستر یونایتد، چشمه کوچکی از شکل جدید خط هافبک تیمشان را مشاهده کردند و واضح بود که خط هافبک متشکل از دکلان رایس، کای هاورتز و مارتین اودگارد برای رسیدن به هماهنگی کافی به زمان نیاز دارد.

از طرف دیگر، میکل آرتتا، اطمینان دارد که کای هاورتز خود را به عنوان خریدی موفق ثابت خواهد کرد و با وجود بازیکنانی مانند توماس پارتی، جورجینیو و محمد الننی، آرسنال گزینه‌های کافی برای رو به رو شدن با رقبای فیزیکی لیگ برتر انگلیس را دارد.

آرتتا در این باره گفت:" ما باید تعادل لازم را در ترکیب پیدا کنیم اما یک سال پیش گرانیت هرگز نمی‌توانست به عنوان یک هافبک تهاجمی بازی کند، پس بیایید سعی کنیم کار را به درستی انجام دهیم. این اولین بار بود که ما 4 ابزیکن در ترکیب بازی می‌کردیم که 3 نفر آن‌ها هرگز برای ما بازی نکرده بودند. 3 نفر از 4 نفر داخل ترکیب، تا به حال با هم بازی نکرده بودند. پس خونسردی خود را حفظ کنید. باید روز به روز قدم های درست بردارید، به بازیکنان فرصت دهید تا با شرایط درست هماهنگ شوند و بعد همه چیز درست خواهد شد. شما از کلمه فیزیکی استفاده کردید. اگر گرانیت و کای را کنار هم بگذارم و بگویم کدامشان فیزیکی تر است، چه می‌گویید؟ کای یک متر و 91 سانتری متر قد دارد، پس این به منظور شما از کلمه فیزیکی بستگی دارد. فیزیکی بودن به قدرت دویدن، دویدن پشت مدافعان و تکل کردن نیز گفته می‌شود."

2102