جدیدترین مصاحبه مسی پس از کسب توپ طلا: خودم را بهترین نمی‌دانم

جدیدترین مصاحبه مسی پس از کسب توپ طلا: خودم را بهترین نمی‌دانم

پایگاه خبری فوتبالی - فوق ستاره آرژانتینی پاریسن ژرمن یک مصاحبه جدید انجام داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه فران فوتبال، لیونل مسی در مصاحبه با خبرنگار این رسانه، حرف هایی مطرح کرده است که در ادامه می خوانید:

خانواده؟

"من از یک خانواده کارگری آمده ام. پدرم تمام روز را کار می کرد و ما در یک محله شهری زندگی می کردیم ولی در خانه چیزی کم نداشتیم. پدر و مادر من معنی فروتنی را به ما یاد دادند و ما به فروتن بودن تشویق کردند و من با چنین ارزش های بزرگ شدم. وقتی 13 ساله بودم و به بارسا آمدم، همان ارزش ها را در باشگاه و لاماسیا دیدم."

نیمار شماره 10 را به تو پیشنهاد داد ولی تو قبول نکردی

"شماره 10 متعلق به خود اوست و من به تازگی به تیم ملحق شده بودم و این یک حرکت فوق العاده زیبا از طرف او بود و من انتظارش را داشتم چون نیمار را می شناسم. در بارسلونا وقتی باهم بودیم به دوست همدیگر تبدیل شدیم. با پوشیدن شماره 10 توسط نیمار راحت بودم و ترجیح دادم عدد دیگری را انتخاب کنم. عدد 30 که دوستش دارم."

در بازی مقابل سیتی کنار دیوار دفاعی خوابیده بودی و ما گفتیم این صحنه لیاقت مسی نیست... 

"در آن لحظه به این حرکت نیاز داشتیم چون گل برتری را زده بودیم و بنابراین من داوطلب شدم چون کسی نبود این کار را انجام دهد. حقیقتا این ها چیز مهمی نیست. همه باید برای رسیدن به یک نتیجه مثبت فداکاری کنند."

با وجود برنده شدن 7 توپ طلا ولی از این که خودتان را بهترین بازیکن جهان بدانید امتناع می کنید

"هرگز به چنین چیزهای نه فکر کردم و نه سعی کرده ام برای آن کار کنم. برای من تنها چیزی که مهم است، این است که جزو بهترین های جهان باشم."

چطور به اینکه بهترین جهان هستید فکر نکردید؟

برای من مهم نبوده و به آن اهمیتی نمی دهم. این ها تغییری در شخصیت من ایجاد نمی کند."

خبر کمبود هورمون رشد را چگونه دریافت کردید؟

"به یاد دارم که با مادرم برای آزمایش رفتیم و در عرض یکی دو ساعت بعد از آن خبر کمبود رشد به من رسید. به نظرم چون خیلی بچه بودم، درک نکردم که چه شده و خبر زیاد من را تکان نداد. بعد از آن روند تزریق هورمون را به من توضیح دادند. مجبور بودم هر روز غروب یک سوزن به ران خودم تزریق کنم اما این باعث نشد که من زندگی عادی نداشته باشم یا به فوتبال ادامه ندهم."

می ترسیدی که نتوانی فوتبال بازی کنی؟ 

"نه. به طور معمول کارهایم را ادامه دادم. درست است که در آن مقطع تزریق بخشی از زندگی من شده بود. وقتی به دیدن دوستام می رفتم همیشه آمپول ها را کنارم داشتم و چون باید همیشه سرد باشند آن ها را در یخچال نگه داری می کردم."

روزهای خروج از روزاریو و روزهای که خانواده ات از عهده مخارج درمانی شما بر نمی آمدند را چطور گذراندید؟

"با وجود تمام تلاش های پدرم ولی هزینه درمان بالا رفته بود و تیم اولدبویز هم قول داده بود که در پرداخت هزینه های درمان به من کمک کند ولی همه چیز پیچیده شد و نتوانستند کمک کنند..."

رفتن به بارسا؟

"یادم هست وقتی فرصت رفتن به بارسلونا پیش آمد به کنار تمام خانواده هایمان و همسایه هایمان رفتیم تا با آن ها خداحاظی کنیم هر چند آرزوی من پیوستن به بارسا بود اما رها کردن همه چیز در روزاریو دشوار بود."

سال های اول؟

"با وجود سال اول پیچیده ام در بارسا هرگز به فکر جدایی نبودم. چون مدارک من با تاخیر از روزاریو آمد و بعد از آن از ناحیه پا مصدوم شدم و سه ماه خانه نشین شدم. جدا از این ها مادرم همراه برادرانم به آرژانتین بازگشتند و خانواده ام در آن مقطع از هم جدا شدند."

الگو هستید؟

"نمی دانم. دوست ندارم این نقش را بازی کنم یا به کسی نصیحت کنم من برای رویاهایم جنگیدم و بعد از آن شروع به هدف گذاری کردم و در این میان خوش شانس هم بودم. البته این به خانواده هم بستگی دارد و به نظر همه چیز برای من انتخاب شده بود."

یک گل زیبا به آرسنال زدید که توپ را از بالای سر آلمونیا به تور دروازه زدید. همیشه این طور برنامه ریزی می کنید؟

"نه. همه چیز در یک لحظه اتفاق می افتد. برنامه ریزی و یا تمرین برای چنین گل های دشوار است. ولی این هم فقط یک عکس است مانند همه عکس هایی که گرفته اند. همیشه در حال تمرین کردن هستم و می خواهم همیشه پیشرفت کنم. از بچگی هرگز سبک بازی ام را تغییر نداده ام. در چنین بازی هایی این طور فکرها به صورت جرقه ای به ذهن آدم می رسد. در بازی مقابل آرسنال دیدم که این حرکت برای گل زدن روش خوبی است و بنابراین انجامش دادم."

گل های این طوری زیاد دارید مانند گلی که به بایرن زدید و حرکت بواتنگ؟ 

"حقیقت این است که خودم هم بدم نمی آید چنین گل های بزنم!"

9404