خاتون بم صفر-شهرداری سیرجان یک/ فتح الکرمانینو با پنالتی کاپیتان نظام آبادی

خاتون بم صفر-شهرداری سیرجان یک/ فتح الکرمانینو با پنالتی کاپیتان نظام آبادی

پایگاه خبری فوتبالی- در چهارمین هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال، خاتون بم در دربی حساس استان کرمان با نتیجه یک بر صفر بازنده شد. تک گل بازی را سهیلا نظام آبادی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه زهرا خواجوی کرد.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال بانوان، با برگزاری 6 دیدار همزمان از امروز، پنج‌شنبه 11 آذر ماه، وارد هفته چهارم شد. در این هفته و در یک دیدار بسیار حساس، خاتون بم در دربی کرمانی‌ها و در ورزشگاه فجر به مصاف شهرداری سیرجان رفت.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال نیز مهسا قربانی، داور خوشنام و بین‌المللی فوتبال ایران، را بریا قضاوت این دوئل حساس برگزید و همچنین انسیه خباز مافی نژاد، بهاره سیفی نهاوندی و زهرا مرادی او را در امر قضاوت یاری می‌کردند.

حساسیت‌های این دیدار و تقابل دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ چهاردهم، مریم ایراندوست را به سفر به شهر بم واداشت تا سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران، تقابل چندین ملی‌پوش در قالب دو تیم را از نزدیک ببیند. 

علاوه بر او گلاره ناظمی، داور خوشنام فوتسال ایران که سابقه حضور در کوبل داوری فینال جام جهانی 2021 فوتسال را در کارنامه دارد، به عنوان مسئول برگزاری لیگ برتر فوتبال زنان در ورزشگاه حضور داشت و مهمان ویژه این بازی بود.

خاتون بم صدرجدولی برای پیشی گرفتن از سایر مدعیان نیاز به سه امتیاز این دربی داشت و با ترکیب مملو از ستاره خود به میدان آمد. بازیکنانی که برای کسب عنوان قهرمانی و تقدیم آن روح پسر و فرزند مرضیه جعفری هم قسم شده بودند تا نقشی در تسلی خاطر او داشته باشند.

شهرداری سیرجان نیز همان ده بازیکن تاپ خود را جلوتر از عاطفه سید کاظمی در درون دروازه به میدان فرستاد و کسب امتیاز از خاتون را قدمی بزرگ برای تکرار قهرمانی می‌دانست.

حساسیت بالای بازی باعث شد تا در دقایق ابتدایی نیمه نخست شاهد یک بازی محتاطانه از سوی دو تیم باشیم. رفته رفته هرچه از زمان بازی گذشت، دو تیم رو به موقعیت سازی کردند و گاه روی دروازه یکدیگر خطرآفرین شدند.

نیمه نخست گلی برای دو تیم دربر نداشت و بازیکنان با ثبت نتیجه صفر-صفر روانه رختکن شدند تا پس از استراحت 15 دقیقه‌ای به چمن سبز ورزشگاه فجر بازگردند.

در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست، این شهرداری سیرجان بود که پیش آمد و بازی برتری از خود به نمایش گذاشت. شاگردان مریم جهان‌نجاتی امیدوار بودند تا با پیروزی در این دیدار رویایی دفاع از عنوان قهرمانی را تکرار کنند.

خواسته‌ای که بازهم توسط خود بازیکنان بم تقدیم رقیب سنتی شد و شهرداری سیرجان را در یک صحنه صاحب ضربه پنالتی کرد تا کاپیتان سهیلا نظام آبادی با ضربه محکمی توپ  را به تور دروازه زهرا خواجوی بدوزد و به 300 دقیقه کلیین شیت او در فصل جاری پایان دهد.

در ادامه خاتوم بم هرچه فشار آورد در فتح دژ متسحکم دفاعی سیرجانی‌ها عاجز بود و حملات این تیم به در بسته می‌خورد. خبری از گلزنی زهرا قنبری و نگین زندی هم نبود و سرانجام در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم، این شهرداری سیرجان بود که توانست برنده بازی بزرگ هفته باشد.

خاتون با این شکست 9 امتیازی باقی ماند و به لطف یک بازی بیشتر و تفاضل مثبت 13 نسبت به شهرداری سیرجان در رده دوم و پشت سر ملوان جای گرفت. شهرداری سیرجان نیزبا 9 امتیاز و تفاضل مثبت 10 پشت سر خاتون، رده سوم جدول را از آن خود کرد.

خاتونی‌ها در هفته پنجم رقابت‌ها روز جمعه هفته آینده در ورزشگاه ملک‌نیا مهمان زارع باتری سنندج هستند و شهرداری سیرجان نیز از پالایش گاز ایلام پذیرایی می‌کند/

1377