شهرداری سیرجان چگونه به صدرجدول فوتبال بانوان رسید؟/ پرواز در بهمن‌ماه

شهرداری سیرجان چگونه به صدرجدول فوتبال بانوان رسید؟/ پرواز در بهمن‌ماه

پایگاه خبری فوتبالی- پس از پایان دهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، شهرداری سیرجان توانست با عملکرد بی‌نظیر در سه هفته اخیر صدرجدول را از خاتون بم پس بگیرد.

به گزارش فوتبالی، شهرداری سیرجان چگونه به صدرجدول لیگ برتر فوتبال بانوان رسید؟ این سوالی است که این روزها توجه هر کارشناس در فوتبال بانوان را به خود جلب می‌کند.

شهرداری سیرجان در این فصل رقابت‌های لیگ برتر بانوان و در 10 دیدار ابتدایی با 9 پیروزی و یک تساوی عملکردی بی نظیر از خود به نمایش گذاشته و در این راه رقبای مستقیم خود برای قهرمانی، مثل خاتون بم و سپاهان اصفهان را شکست داده است.

سبزپوشان در این فصل رقابت‌ها، با عارفه سیدکاظمی در درون دروازه و حدیث بساط‌شیر، فاطمه برازجانی، ملیکا متولی و فاطمه مخدوی روزهای بسیار خوبی پشت سر گذاشتند. 

دریافت تنها یک گل خورده در 10 بازی شهرداری سیرجان را به عنوان برترین خط دفاع لیگ منصوب کرده و این عملکرد گواهی بر درخشش و انسجام دفاعی شاگردان مریم جهان‌نجاتی است.

این آمار درحالی ثبت شده که تیم سیرجان در تقابل با تیم‌هایی نظیر سپاهان، خاتون و ذوب آهن که از مهاجمین زهردار و ملی‌پوش هم بهره‌مند هستند گلی دریافت نکرده و مقابل آن‌ها دست به کلیین شیت زده است.

جهان نجاتی در خط میانی از فهمیه ارزانی، رقیه جلال نسب و کاپیتان سهیلا نظام آبادی استفاده می‌کند. سه بازیکنی که مهم‌ترین وظایف در بازی را به عهده دارند و همانطورکه در ویدیو گل‌های سیرجانی‌ها مشخص است، کاملاً خط میانی رقیب را از کار می‌اندازند و به شکلی فوق‌العاده مهاجمین را تغذیه می‌کنند.

اما مهم‌ترین فاکتور ترکیب 3-3-4 تیم جهان‌نجاتی، خط حمله زهردار و مثلث خطرناک شبنم بهشت، زهرا علیزاده و افسانه چترنور است.؛ تا میانگین 3.9 گل در هر بازی این تیم را به دومین تیم برتر درگلزنی تبدیل کند.

اگر به سه بازی اخیر شهرداری سیرجان نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که علی‌رغم بسته ماندن دروازه در 270 دقیقه، سبزپوشان توانسته‌اند 9 گل به سارگل، 5 گل به ذوب آهن و 5 گل هم به زارع باتری بزنند تا با میانگین گل 6.3 در هر بازی عملکرد بسیار خوبی ثبت کنند.

البته از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر، شهرداری سیرجان به دلیل حضور در تورنمنت جام باشگاه‌های فوتبال آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی، با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها لیگ را سپری می‌کرد و در بازی معوقه هفته اول با همیاری ارومیه به دلیل امتناع این تیم از حضور در سیرجان 3 بر صفر برنده شد و چه بسا با برگزاری این دیدار، آمار درخشان شهرداری رنگ و روی بهتری هم به خود می‌گرفت.

حال در هفته یازدهم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان در نیم فصل، شهرداری سیرجان روز جمعه، ششم اسفندماه، در یک بازی خارج از خانه به مصاف ملوان بندرانزلی می‌رود. 

باید دید که اسفندماه هم به اندازه ماه بهمن برای شهرداری‌چی‌ها خوش یمن خواهد بود و علی رغم قهرمانی در نیم فصل، نوار پیروزی‌های پیاپی سیرجانی‌ها را درپی خواهد داشت؟

شهرداری سیرجان علاوه بر بازی مقابل ملوان در هفته یازدهم، در اسفند ماه دو دیدار دیگر مقابل همیاری آذربایجان غربی و ملی‌پوشان شهرکرد برگزار خواهد کرد و بعید به نظر می‌رسد که کار سختی مقابل تیم‌های انتهای جدول داشته باشد.

تاریخ آغاز نقل و انتقالات نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر نیز از شنبه 7 اسفند تا چهارشنبه 25 اسفند ماه اعلام شده است و باید دید که مریم جهان‌نجاتی قصد به خدمت گرفتن بازیکن جدیدی را دارد؟ 

این درحالی است که همواره از او همواره به عنوان یک مربی بازیکن‌ساز نام برده می‌شود و پیش‌تر ثابت کرده که در لیست خریدهایش به دنبال لقمه‌ها دهن پر کن نیست و روی دختران جوان مانور می‌دهد.

در پایان هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر، جدول رده‌بندی به شرح زیر می‌باشد:

1- شهرداری سیرجان: گل زده 39/ گل خورده 1/ پیروزی 9/ تساوی 1/ شکست 0/ تفاضل گل 38/ متیاز 28

2- خاتون بم: گل زده 54/ گل خورده 4/ پیروزی 9/ تساوی 0/ شکست 1 /تفاضل گل 50/ متیاز 27

3- سپاهان اصفهان: گل زده 27/ گل خورده 4/ پیروزی 7/ تساوی 1/ شکست 2 /تفاضل گل 23/ متیاز 22

4- نماینده البرز: گل زده 16/ گل خورده 9/ پیروزی 5/ تساوی 2/ شکست 3 /تفاضل گل 7/ متیاز 17

1377