پیش بازی پلی‌آف لیگ برتر فوتبال بانوان/ شهرداری سیرجان- وچان کردستان؛ تکرار تاریخ در گام اول

پیش بازی پلی‌آف لیگ برتر فوتبال بانوان/ شهرداری سیرجان- وچان کردستان؛ تکرار تاریخ در گام اول

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ‌برتر فوتبال بانوان پس از 10 هفته از شکل و شمایل مرحله نخست خود خارج شد و به پلی‌آف رسید. 

به گزارش فوتبالی، ازگروه الف این رقابت‌ها شهرداری بم و سپاهان اصفهان و از گروه ب شهرداری سیرجان و وچان کردستان به این دور راه یافته‌اند تا تکلیف قهرمان سیزدهمین دوره از رقابت های لیگ‌برتر فوتبال زنان از دل جدول 4 تیمی پلی‌آف بیرون بیاید.

از ساعت 13 روز دوشنبه، 27 بهمن‌ماه، دو تیم شهرداری سیرجان و وچان کردستان در ورزشگاه تختی شهر سیرجان به مصاف هم خواهند رفت.

وضعیت شهرداری سیرجان:

دختران سیرجانی دور اول فصل جاری را بسیار رویایی آغاز کردند و به پایان رساندند. آن‌ها از 10 بازی 9 برد و یک تساوی کسب کردند و تنها تیمی هستند که بدون باخت پا به پلی‌آف گذاشته‌اند. سبزپوشان دو هفته مانده به پایان بازی های دور اول، صعود خود را به پلی‌آف مسجل کردند و با کسب نتایج خارق العاده 28 امتیازی شدند تا به جایگاه نخست جدول گروه ب تکیه زنند. شاگردان مریم جهان‌نجاتی 48 گل زده در کارنامه عملکری خود ثبت کرده‌اند تا از یک خط حمله آتشین بهره ببرند. از بازیکنان شاخص این تیم می‌توان به افسانه چترنور، شبنم بهشت، هستی فروزنده و ملیکا متولی اشاره کرد که هماهنگی بالای میان این بازیکنان همواره کار را برای رقبا سخت کرده است.

وضعیت وچان کردستان:

کردستانی‌ها دور اول فصل را بسیار خوب آغاز کردند و به جز بازی‌های رودررو مقابل سیرجانی‌ها کار سختی پیش نداشتند. آن‌ها 7 پیروزی، 1 تساوی و 2 شکست در کارنامه عملکردی فصل خود می‌بینند و با 22 امتیاز عنوان دومین تیم صعود کننده از گروه ب را به خود اختصاص داده‌اند. شاگردان فاطمه صادقی 41 گل به ثمر رسانده‌اند و تقابل دو خط حمله برتر لیگ در هفته اول پلی‌آف جذابیت های خاص خود را در پی خواهد داشت.   از بازیکنان شاخص این تیم می‌توان به زهرا قنبری، گلنوش خسروی، فاطمه قاسمی و سمیه خرمی اشاره کرد که عزم خود را برای تعویض مقام دوم فصل قبل وچان با قهرمانی در این فصل جزم کرده‌اند.

تقابل های پیشین:

دو تیم شهرداری سیرجان و وچان کردستان تا کنون 4 بار به مصاف هم رفته‌اند که نماینده کرمان 3 دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته و سهم وچانی‌ها از تقابل های رودررو یک پیروزی بوده است. بازی های این دو تیم همواره جذاب و مهیج دنبال شده و برنده داشته است و هیچ‌گاه با نتیجه تساوی به پایان نرسیده. آخرین تقابل این دو تیم مربوط به هفته هشتم از فصل جاری رقابت های لیگ برتر می‌باشد که وچان کردستان علی رغم برتری 2 گله مقابل شهرداری سیرجان با یک کامبک همه جانبه از سوی حریف مواجه شد و بازی را با نتیجه 3 بر 2 واگذار کرد.

تیم داوری:

حساسیت بالای رقابت های پلی‌آف باعث شده تا سازمان لیگ و مسئولین برگزاری هرچه دارند رو کنند و داور های با تجربه و بین المللی را برای قضاوت به کار گیرند. بدین منظور این امر خطیر به مهسا قربانی داور با سابقه کشور محول شده تا شبهه‌ای در خصوص اشتباهات داوران کم تجربه پیش نیاید. همچنین آتنا لشنی و مهشید گودرزی به عنوان کمک‌داور اول و دوم و الهه سامانیان به عنوان داور چهارم ایشان را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. رقیه پرتوی نیز به عنوان ناظر بازی برگزیده شده است.

محروم و مصدوم:

دو تیم برای رویارویی در هفته نخست رقابت های پلی‌آف محرومی ندارند و تا کنون خبری از بازیکن مصدوم هم نیست. با این اوصاف با نفرات کامل خود پا به میدان خواهند گذاشت و همه چیز آماده یک نبرد تمام عیار در ورزشگاه تختی می‌باشد.

بازی از نگاه آمار:

افسانه چترنور با 19 گل زده بهترین گلزن سیرجانی‌هاست و در صدر جدول برترین گلزنان لیگ نیز قرار دارد.

زهرا قنبری کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که فصل اخیر به کردستان رفته، 18 گل به ثمر رسانده و به عنوان برترین گلزن وچانی‌ها برای تصاحب عنوان خانم‌گلی می‌جنگد.

دو تیم تاکنون دو بار در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر کدام یک پیروزی و یک باخت بوده است.

پریسا گراوندی، گلر کرمانشاهی تیم وچان کردستان با ثبت 6 کلیین شیت در 10 بازی از رکورد داران فصل اخیر به شمار می‌رود و درصدد آن است که در بازی فردا این رکورد را بهبود ببخشد.

وضعیت آب‌و‌هوایی:

طبق اعلام سازمان هواشناسی و سایت های رسمی، آسمان شهر سیرجان در ساعت بازی دیدار دو تیم آفتابی با دمای 19 درجه بالای صفر می‌باشد. 8 درصد رطوبت هوا و سرعت وزش باد 11 کیلومتر بر ساعت خواهد‌بود.

7655