استقلال، اکبریان و خوزستان؛ بازگشت قاتل به صحنه جرم

استقلال، اکبریان و خوزستان؛ بازگشت قاتل به صحنه جرم

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در هفته هفتم راهی آبادان شده تا برابر صنعت نفت قرار بگیرد.

به گزارش فوتبالی، دیداری که قضاوتش با بی‌سلیقگی محض به محمدرضا اکبریانی سپرده شده که 3 سال قبل در همین زمین و در همین بازی، جنجال‌آفرین شد. بازی استقلال در استان خوزستان آنهم با قضاوت اکبریان، یادآور اتفاق تلخ دیگری هم هست: آخرین شکست آبی‌ها در هفته هفتم تاریخ لیگ برتر.

* لیگ سیزدهم، هفته هفتم

 7 فصل است استقلال در هفته هفتم شکست نخورده است. هفته‌ای که در طول تاریخ تنها 2 بار با شکست استقلال همراه بوده: اول در لیگ پنجم و برابر سپاهان در فولادشهر با هنرنمایی عجیب و غریب مهدی رحمتی که ارسال از راست مهدی جعفرپور را تا رسیدنش به تور دروازه دنبال کرد. و سپس شکست برابر استقلال خوزستان تازه‌وارد در لیگ سیزدهم در اهواز در روزیکه محمدرضا اکبریان برای اولین بار، قاضی بازی آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر بود. آن روز، فولاد شکست خورده بود و استقلال در صورت برد، برای اولین بار به صدر جدول می‌رسید ولی با 2 گل شکست خورد تا شیرینی خبر حضور روی پله 85ام رده‌بندی باشگاه‌های جهان، تلخ شده و از بین برود. آن بازی هم درست یک هفته قبل از دربی برگزار شد. حالا بعد از 7 فصل، استقلال یک بار دیگر در فاصله یک هفته به دربی به استان خوزستان می‌رود تا وارد دیداری شود که قضاوتش به محمدرضا اکبریان سپرده شده است. 

* طلسم اکبریانی صنعت نفت

این برای سومین بار است که قضاوت رویارویی استقلال و صنعت نفت به محمدرضا اکبریان سپرده شده است. مرتبه اول در بازی رفت لیگ شانزدهم بود که تیم منصوریان در خانه و جلوی چشم تماشاگرانش 2 یک به مهمانش باخت. این همان روزی بود که منصور پورحیدری بعد از سوت پایان اعلام کرد مشکل استقلال در این بازی، «او» بوده چون عصا داشته و نمی‌توانسته بدود. دومین قضاوت اکبریان در این رویارویی هم مربوط است به دور برگشت لیگ 18 که با تساوی بدون گل پایان یافت. این همان بازی‌ای است که اکبریان با تایید پرچم کمک داورش، گل روح‌الله باقری روی پاس قایدی را به دلیل عبور توپ از خط عرضی زمین، مردود کرد و جنجال آفرید. گلی که بعدها، اکبریان اعلام کرد می‌خواسته تاییدش کند ولی به دلیل شدت اعتراض‌های مجیدی و به جنجال کشیده شدن بازی، یادش رفته است! هرچند رفعتی، رییس وقت دپارتمان داوری، با استفاده از توابع مثلثاتی و نفی قوانین فیزیک و نیوتن، سعی فراوانی در اثبات تصمیم کمک داور داشت. یک باخت خانگی و یک مساوی بیرون از خانه یعنی استقلال هرگز با قضاوت اکبریان موفق به شکست دادن صنعت نفت نشده است.

* خاطره تلخ

  صنعت نفت در این چند فصل اخیر، چندان حریف قدری برای استقلال نبوده درست برخلاف سال‌های ابتدایی رویارویی‌های دو تیم در لیگ برتر که گربه سیاه واقعی استقلال بود. یکی از تلخ‌ترین خاطرات استقلال از رویارویی با صنعت نفت در آبادان مربوط است به لیگ هفدهم؛ جاییکه آبی‌ها برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، هفته ابتدایی را با شکست سپری کردند. آن روز، روی نیمکت استقلال علیرضا منصوریان نشسته بود یعنی سرمربی فعلی آبادانی‌ها.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی