مشخص شدن سرگروه‌های احتمالی در جام جهانی؛ جای خالی آلمان

مشخص شدن سرگروه‌های احتمالی در جام جهانی؛ جای خالی آلمان

پایگاه خبری فوتبالی - پایان مرحله گروهی راهیابی به جام جهانی در اروپا، تا حد زیادی نقشه راه را در قطر مشخص کرد.

به گزارش فوتبالی، حضور ده تیم اروپایی در قطر نهایی شده است و دوازده تیم نیز در پلی آف هستند که سه تا از آنها به جام جهانی می روند. اگر معیارهای سیدبندی در جام جهانی مثل دوره های قبلی باشد، تیم های سرگروه نیز مشخص شده شده است.

در حقیقت تیم ملی اسپانیا قطعا یکی از سرگروه ها خواهد بود. ایتالیا که به پلی آف رفته هم اگر بتواند به مسابقات صعود کند، یکی از سرگروه ها های اصلی خواهد بود.  هشت تیم سرگروه بر اساس رده بندی بدین شرح خواهند بود: قطر (میزبان)، بلژیک، برزیل، فرانسه، انگلیس، آرژانتین ، ایتالیا (اگر در پلی آف صعود کنند) و اسپانیا. در حقیقت بهترین های اروپا به برزیل و آرژانتین ملحق می شوند. اگر ایتالیا صعود نکند، پرتغال می تواند سرگروه باشد و اگر پرتغال هم در پلی آف صعود نکند، دانمارک می تواند سرگروه هشتم باشد.

آلمان و هلند قطعا سرگروه نخواهند بود و می توانند قرعه های مشکلی برای هر کدام از سرگروه ها باشند و هیچ بعید نیست که با تیمی اروپایی همگروه شوند. در حقیقت اگر فیفا معیارهای سه دهه اخیر را تغییر ندهد، سرگروه ها به شکل مذکور خواند بود. 

بقیه سیدبندی باید بر اساس منطقه جغرافیایی مشخص شود. در حقیقت تا زمانی که کل تیم ها مشخص نشوند، نمی توان تخمین دقیقی داشت. قرعه کشی جام جهانی در روز دوازدهم فروردین در شهر دوحه در قطر برگزار خواهد شد. 

4125