پیش‌بازی منچستریونایتد - لیورپول؛ یاران صلاح آماده‌اند اما منچستر این بار یک رونالدو دارد

پیش‌بازی منچستریونایتد - لیورپول؛ یاران صلاح آماده‌اند اما منچستر این بار یک رونالدو دارد

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس‌ترین مسابقه‌ی هفته نهم لیگ برتر فوتبال انگلستان، شیاطین سرخ منچستری امشب میزبان ليورپولی‌ها هستند.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته نهم لیگ برتر فوتبال جزیره، امشب یکشنبه دوم آبان ماه سال 1400 مصادف با بیست و چهارم اکتبر سال 2021 میلادی، شاگردان اوله گونر سولشر در تیم منچستر یونایتد از ساعت 19:00 در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر و با قضاوت آنتونی تیلور، داور سرشناس انگلیسی پذیرای شاگردان یورگن کلوپ در تیم لیورپول هستند. آخرین رویارویی این دو تیم به تاریخ سیزدهم مِی ۲۰۲۱ در دیدار برگشت لیگ برتر فصل قبل برمی‌ گردد که لیورپول در ورزشگاه اولدترافورد چهار بر دو از سد منچستر یونایتد گذشت. ژوتا، صلاح و فیرمینو دو بار برای لیورپول و فرناندز و رشفورد برای منچستر یونایتد گلزنی کردند.

لیورپول در هجده بازی اخیر خود در لیگ برتر متحمل هیچ شکستی نشده است. ضمن این که لیورپول در هر کدام از پنج بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ برتر حداقل سه گل به ثمر رسانده است.

پس از برد چهار بر دو ماه می در اولدترافورد، لیورپول به دنبال این است تا برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۲ دو برد پیاپی در ورزشگاه حریف مقابل منچستر یونایتد کسب کند.

منچستر یونایتد در دَه مصاف لیگ برتری اخیر خود با لیورپول فقط به یک برد دست یافته است؛ شش مساوی کسب کرده و سه مرتبه هم شکست خورده است.

شیاطین سرخ منچستری اوضاع کم و بیش عجیبی را سپری می کنند. چند روز قبل بود که هشتاد و پنج درصد از هواداران شیاطین سرخ در یک نظرسنجی رأی به اخراج سرمربی نروژی دادند، اما خیلی از همان‌ هایی که می‌ گفتند او باید برکنار شود، با کامبک تیمش در دیدار مقابل آتالانتا روی ابرها بودند. کم‌ کم سه سال می‌ شود که اوله گونر سولشر سرمربی منچستر یونایتد شده اما بارها خبر برکناری اش پس از کسب نتایج دور از انتظار به گوش رسیده ولی او خودش و تیمش را نجات داده است. حالا هم فاصله پنج امتیاز با صدر جدول زیاد نیست، اگر چه قطعاً وقتی تیم‌ هایی مثل لیورپول، چلسی و منچستر سیتی هستند، همه شانس کمتری برای قهرمانی شیاطین سرخ متصور خواهند شد. عملکرد نه‌ چندان خوب مقابل لیورپول در سال‌ های اخیر هم باعث شده امیدشان برای برد کمتر باشد، اما شاید کریستیانو رونالدو باز هم در یک نبرد بزرگ منچستر یونایتد را نجات دهد.

در طرف مقابل، لیورپول و مهاجم ملی پوش مصری اش محمد صلاح در وضعیت آماده باش کامل قرار دارند. قرمزها در مجموع رقابت های فصل جاری هنوز شکست نخورده اند و به نظر نمی رسد موتور گلزنی محمد صلاح که در نُه بازی پیاپی برای باشگاهش گلزنی کرده است، به این زودی ها خاموش شود. تیم یورگن کلوپ در بیست و یک بازی آخر خود نباخته است؛ این طولانی ترین روند شکست ناپذیری آن ها پس از رکورد سال ۱۹۸۹ این تیم به رهبری سر کنی دالگلیش محسوب می شود. شکی وجود ندارد که اگر چه بازی روز یکشنبه در منچستر برگزار می شود، اما با در نظر گرفتن شرایط دو تیم، لیورپول شانس بیشتری برای پیروزی در این مسابقه دارد.

لیورپول هجده بازی آخرش در لیگ برتر را نباخته، سیزده بازی را برده و در پنج بازی به تساوی رسیده است. آن‌ ها در پنج بازی آخر خارج‌ از خانه هم حداقل سه گل زده‌ اند.

مارکوس رشفورد بهترین گلزن تیم فعلی منچستر یونایتد مقابل لیورپول است. فقط وین رونی با شش گل از شماره دَه فعلی شیاطین سرخ آمار بهتری دارد.

محمد صلاح که این روزها می‌ درخشد در دو بازی آخرش در ورزشگاه اولدترافورد مقابل منچستر یونایتد سه گل زده. دو گل ستاره لیورپول در جام‌ حذفی بود و یک گل در لیگ برتر. او می‌ تواند اولین لیورپولی باشد که سه بازی متوالی به یونایتدها گل می‌ زند.

به شکل کلی منچستر یونایتد فقط همان یک برد سال ۲۰۱۸ را در دَه بازی آخر لیگ برتری مقاب لیورپول داشته. شش تساوی و سه برد برای لیورپول در دیگر دیدارها ثبت شده است.

لیورپول در شش بازی آخر لیگ برتری مقابل منچستر یونایتد شکست نخورده است. شاگردان کلوپ بعد از شکست دو بر یک در مارس ۲۰۱۸ مقابل حریف سه برد و سه تساوی کسب کردند.

در تاریخ لیگ برتر انگلیس، پنجاه و هشت مرتبه منچستر یونایتد و لیورپول به مصاف هم رفته‌ اند که شیاطین سرخ بیست و هشت برد و قرمزهای مرسی‌ساید شانزده برد کسب کرده‌اند. چهارده بازی هم مساوی شده است.

در دویست و هفت رویارویی تیم های شمال‌ غرب انگلیس، منچستر یونایتد هشتاد و یک برد داشته و لیورپول شصت و هشت مرتبه پیروز شده است؛ در حالی که پنجاه و هشت بازی هم مساوی شده است.

وقتی شرایط این فصل لیورپول و قدرت‌نمایی تیم یورگن کلوپ را می‌ بینیم، باز هم به او حق می دهیم که بابت مصدومیت زیاد بازیکنانش گلایه کرده باشد. لیورپول فصل پیش کاملاً به‌ هم ریخت و با وجود مشکلات سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را گرفت. حالا بدون باخت پیش می‌ رود، در لیگ قهرمانان اروپا هر سه بازیش را برده و در لیگ برتر هم با پنج برد و سه تساوی فقط چلسی را بالای سر خودش می‌ بیند. باز هم لیورپول مدعی قهرمانی است، ولی شرایط خوب منچستر سیتی و چلسی باعث شده مثلث قهرمانی تشکیل شود. اگر چه هنوز برای قضاوت در مورد کورس قهرمانی زود است، ولی لیورپول هم نمایش‌ های خوبی ارائه می‌ دهد و هم نتایج خوبی می‌ گیرد. کلوپ هم که سال‌ های اخیر مقابل منچستر یونایتد موفق بوده، امیدوار است باز هم تیمش در اولدترافورد قدرت‌نمایی کند.

در سمت مقابل، منچستر یونایتد پس از بازگشتی دیگر و کسب پیروزی سه بر دو برابر آتالانتا، حداقل با روحیه مثبتی سراغ این بازی می آید. البته عملکرد نیمه اول تیم در آن بازی، باز هم نگرانی های زیادی را در مورد عملکرد دفاعی تیم برای هواداران یونایتد ایجاد کرد. اما نکته مثبت آن مسابقه این بود که بازیکنان در نیمه دوم نشان دادند برای سرمربی خود می جنگند. با این حال خبر بد برای اوله گونر سولشر این است که حضور فرد، مارکوس رشفورد و برونو فرناندز در بازی حساس پیش رو در هاله ای از ابهام قرار دارد. این مربی می داند که هنوز خطر اخراج او را تهدید می کند و پس از امتیاز از دست دادن در بازی های آسان تر، محکوم به برنده شدن در بازی های سخت پیش رو است.

نمای کلی از وضعیت دو تیم پیش از تقابل امشب، از آمادگی فوق‌ العاده‌ی یاران محمد صلاح حکایت می کند اما این بازی با سایر مسابقات اخیر دو تیم یک تفاوت بزرگ دارد و آن هم این است که منچستر یونایتد این بار در ترکیب تیم خود یک کریستیانو رونالدو دارد.

رافائل واران و آماد دیالو به طور قطعی منچستر یونایتد را همراهی نخواهند کرد. وضعیت آنتونی مارسیال، مارکوس رشفورد و فِرد هم کاملاً مشخص نیست، ولی احتمال رسیدن آن‌ ها به این نبرد وجود دارد. هاروی الیوت و کرتیس جونز هم در ترکیب لیورپول قرار نخواهند گرفت. تیاگو آکانتارا و دیووک اوریگی هم احتمالاً به این جمع اضافه خواهند شد.

ترکیب احتمالی منچستر یونایتد:

دخئا، فن‌ بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو، مک‌ تومینای، ماتیچ، گرینوود، فرناندز، پوگبا و رونالدو

ترکیب احتمالی لیورپول:

آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فن‌ دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، میلنر، صلاح، مانه و فیرمینو

9404