گزارش روز؛ آینده کریستیانو رونالدو در تورین است یا شهری دیگر؟

گزارش روز؛ آینده کریستیانو رونالدو در تورین است یا شهری دیگر؟

پایگاه خبری فوتبالی - بحث اصلی این روزهای یوونتوسی ها، ماجرای رفتن یا ماندن فوق ستاره پرتغالی تورینی هاست. 

به گزارش فوتبالی، تقریبا به روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی می رسیم و مجموعه یوونتوس به جز خبر خرید لوکاتلی که آن هم با تاخیر بسیار زیاد به دست آمد و خرید کایو ژرژ، در این بخش چندان فعال ظاهر نشد. با این حال، مسأله بعدی پس از خرید لوکاتلی، تمدید قرارداد پائولو دیبالا و مشخص شدن شرایط کریستیانو رونالدو است.

شاید آن چه که باعث این ناهماهنگی در بازار نقل و انتقالات بیانکونری شده، همین مشخص نشدن شرایط فوق ستاره پرتغالی است که موجب شد سران باشگاه به خوبی شرایطشان را برای آینده باشگاه و نفرات جدید ندانند. مبلغ قرارداد و دستمزد کریستیانو، شرایط را سخت کرد و در عین حال، مشخص نکردن کامل خواسته های رونالدو تا این اواخر، برای باشگاه یوونتوس و مربیان این تیم مشکلاتی را ایجاد کرده که باعث شده در تابستانی که انتظار هواداران بسیار بیشتر از این بود، بسیار کم تحرک ظاهر شوند.

اما شرایط کنونی کریستیانو چگونه است؟ به نظر می رسد که او در حال از دست دادن گروهی از هواداران خود است، گروهی که دیگر نمی خواهند او را در یوونتوس ببینند و گروه دیگری که معتقدند او قدرت خود را از دست داده است. البته تاکید بر آن است که مقصر اصلی به تنهایی او نیست؛ او آن چه که بر عهده یک بازیکن بود را انجام داده و برترین گلزن سری آ نیز شده اما این برای یک فوق ستاره کافی نیست. اگر شرایط چنین پیش برود، او به یک ستاره فوتبالی تبدیل می شود و از اوج به پایین می آید؛ اما دستمزد و هزینه های مدیریتی او همچنان بسیار بالاست و این برای بخش یوونتوس در حالی که در جذب بازیکن چندان موفق نبوده، کمی سخت است. هر چند که مدیران بانوی پیر خواهان فروش این فوق ستاره خود هستند، اما در ظاهر از بودن او ابراز خرسندی می کنند و کفه ترازو را به سود می بینند؛ اما اظهار نظر اخیر کریستیانو نشان می دهد که بر خلاف سال های گذشته او دیگر از یوونتوس راضی نیست؛ هر چند که شاید یکی از دلایل مهم این نارضایتی، خود او باشد زیرا نامشخص بودن شرایط و آینده اش دست سران و مربیان یوونتوس را نیز تا این لحظه بسته نگه داشته است. با این حال، هیچ احتمالی تا آخرین روز نقل و انتقالات تابستانی نفی شدنی نیست. علاقه کارلو آنچلوتی به او و دیدن دوباره کریستیانو در رئال همراه با گفته های این مربی که گفته بود:

"کریس بازیکنی است که زمانی که از سفر برای انجام یک بازی برمی گردی، او را می بینی که به جای حضور در کنار خانواده اش، به زمین ورزش می رود تا شرایط بدنی خود را همچنان عالی نگه دارد."

حالا با کمی تغییر همراه شده و می گوید:

"برای او احترام بسیار زیادی قائلم اما نمی توانم او را برای بازگشت به رئال تحت فشار قرار دهم."

نشان می دهد که شرایط نه برای ماندن و نه کامل برای رفتن هموار است و این که چرا چنین شده، کاملا مشخص نیست. با این حال، او قراردادش با يوونتوس را دارد. یک قرارداد کامل و مناسب همراه با کلیه شرایط ایده آل کریستیانو اما مشکل برای او، نرسیدن به اهدافش همراه بیانکونری است و در نقطه مقابل نیز سران یوونتوس با وجود هزینه بسیار، حتی با رونالدو نیز نتوانستند به رویاهای خود برای قهرمانی اروپا دست یابند و حالا دستمزد بالای این بازیکن برای آنان‌ گران تمام می شود.

با تمام این اوصاف و با تمام شرایط به وجود آمده، مکس آلگری امیدوار به حفظ کریستیانو و ماندن این فوق ستاره در تورین است‌؛ چون در ترکیب فعلی بانوی پیر و با توجه به عدم خرید باشگاه، نگه داشتن رونالدو و ماندن مهره هایی که در دسترس هستند، بهترین گزینه ممکن است و آلگری با توجه به شناخت نفراتش می تواند برنامه مورد نظر خود را همراه با جذب لوکاتلی برای فصل آینده یوونتوس در نظر بگیرد. اما اگر از نظر مالی در نظر بگیریم، مطمئنا سران یوونتوس در حالی که تا آخرین روز احتمال ترک تورین توسط رونالدو وجود دارد، چشم به فروش او خواهند داشت و در این رابطه مطمئنا امید به باشگاه ثروتمندی همچون پاریسن ژرمن دارند. اما مسئولین آن باشگاه فرانسوی نیز به خوبی می دانند که مدیریت کریستیانو، مسی و نیمار در کنار یکدیگر غیر ممکن خواهد بود و از نظر فنی و شخصی و مدیریت رسانه ای نیز حضور این سه در کنار یکدیگر چنان پیچیده خواهد بود که نمی تواند سود زیادی برای آنان داشته باشد. از سوی دیگر نیز انتشار گفته های روزهای اخیر نیز شانس خرید رونالدو توسط پاریسن ژرمن را کم کرده و در عین حال باعث می شود چند باشگاه بزرگ دیگر این بار با جدیت بیشتری، شرایط خرید رونالدو را بررسی کنند و شاید بتوانند در آخرين روزهای فصل تابستان، هم کریستیانو و هم یوونتوس و هم خود را با آینده ای متفاوت روبرو سازند. برای تمام این احتمالات باید کمی منتظر بمانیم.

9404