چهار رکورد کریستیانو رونالدو در یوونتوس

چهار رکورد کریستیانو رونالدو در یوونتوس

سایت رسمی فوتبالی - رونالدو پس از جام جهانی و در کمال ناباوری از رئال مادرید جدا شد و به یوونتوس پیوست و به رسم همیشگی خود تا به حال رکوردهای زیادی را تنها در یک نیم فصل در این تیم ایتالیایی به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، رونالدو حتی در 33 سالگی نیز طراوت و قدرت همیشگی خود را حفظ کرده و به یکی از بهترین بازیکنان حاضر در ترکیب یوونتوس تبدیل شده است. در زمانی که بسیاری از بازیکنان به بازنشستگی یا حضور در لیگ های سطح پایین تر فکر می کنند، رونالدو به قدرت و سلطه خود بر دنیای فوتبال ادامه داده است. علاوه بر این او خیلی راحت توانست با سیستم ها، کشور، فرهنگ و تیم های جدید تطبیق پیدا کند. در این مطلب به چهار رکوردی که رونالدو تا به اینجای فصل در یوونتوس شکسته، نگاهی می اندازیم.

1. اولین بازیکن با رکورد 100 پیروزی در لیگ قهرمانان

رونالدو توانایی درخشش در هر تیم و هر لیگی را دارد اما لیگ مورد علاقه او که بهترین عملکرد را در آن داشته، لیگ قهرمانان است. در ماه نوامبر فوق ستاره پرتغالی به اولین بازیکنی تبدیل شد که به رکورد 100 پیروزی در لیگ قهرمانان با برد یوونتوس برابر والنسیا دست پیدا کرد. مدافع عنوان قهرمانی سری آ موفق شد به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی رقابت های اروپایی راه پیدا کند. ارزشمندی این رکورد جایی مشخص می شود که بدانیم باشگاه های بزرگی در اروپا تعداد پیروزی هایی کمتر از رونالدو در این رقابت ها کسب کرده اند. 

رونالدو در یوونتوس به اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان با 100 پیروزی تبدیل شد

2. بیشترین گل زده توسط یک بازیکن پرتغالی در یک فصل سری آ

رونالدو به عنوان یکی از بهترین گلزنان دنیا شناخته می شود. او روز گذشته موفق شد دو گل برابر سمپدوریا به ثمر برساند و با 15 گل به عنوان گلزن ترین بازیکن پرتغالی تاریخ سری آ در یک فصل تبدیل شد. این رکورد به دو دلیل بسیار ارزشمند است. اول این که او بار دیگر توانایی خود را در یکی از 5 لیگ برتر اروپا ثابت کرد و دوم این که نشان داد بهترین بازیکن تاریخ پرتغال است. رونالدو با درخشش خود در یوونتوس ثابت کرده که موفقیتش در سال های اخیر تنها به واسطه حضور در رئال مادرید نبوده و می تواند در هر تیمی موفق باشد.

3. برابری با رکورد گلزنی 60 ساله جان چارلز

رونالدو به اولین بازیکن یوونتوس پس از موفقیت جان چارلز در فصل 58 - 1957 تبدیل شد که در 14 بازی ابتدایی این تیم حداقل 10 گل به ثمر رسانده است. این رکورد نشان می دهد که توانایی های بی نظیر رونالدو در برابر دروازه هنوز به قوت خود باقی است و به هر باشگاهی بیپوندد می تواند از این توانایی بهره مند شود. علاوه بر این اگر این رکوردشکنی ها را با آغاز نه چندان قدرتمندانه اش در نیم فصل اول سال آخر حضور در رئال مادرید مقایسه کنیم، می توان به نیم فصل دوم که معمولا دوران اوج این بازیکن پرتغالی است، بیشتر امیدوار بود.

رونالدو پس از 60 سال رکورد گلزنی یوونتوس را شکست

4. به ثمر رساندن پنج هزارمین گل تاریخ یوونتوس در سری آ

یوونتوس برابر تیم های زیادی در سری آ رقابت می کند و بازی های زیادی هستند که اهمیتشان برای این تیم از دربی شهر تورین و برابر تورینو بیشتر است اما به هرحال این بازی یک دربی به حساب می آید. در دربی شهر تورین، رونالدو در اولین حضورش در این بازی یک پنالتی به ثمر رساند. این پنج هزارمین گل تاریخ یوونتوس در رقابت های سری آ بود که توسط فوق ستاره جدیدش وارد دروازه تیم همشهری شد. با این که شاید این رکورد بستگی زیادی به شانس داشت اما همچنان رکورد ارزشمندی است و نام رونالدو را در تاریخ این تیم برای همیشه ماندگار خواهد کرد.

1070