تاریخ شروع پنج لیگ معتبر اروپایی مشخص شد

تاریخ شروع پنج لیگ معتبر اروپایی مشخص شد

پایگاه هخبری فوتبالی - تاریخ آغاز رقابت های باشگاه های اروپایی در پنج لیگ معتبر این قاره شامل لیگ برتر انگلیس، سری A ایتالیا، بوندسلیگای آلمان و لیگ 1 فرانسه و لالیگای اسپانیا مشخص شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه مارکا، مسابقات قهرمانی یورو و کوپا آمریکا اکنون به خاطرات پیوسته اند و توجه دنیای فوتبال به شروع رقابت های باشگاهی در فصل 2021/2022 معطوف است. جایی که در فصل گذشته که شاهد شگفتی های زیادی در سراسر قاره سبز بودیم که نوید یک فصل هیجان انگیز را برای سال آینده می دهد؛ خصوصا با بازگشت هواداران به استادیوم های فوتبال.

اما هر کدام از لیگ های برتر اروپا چگونه و چه زمانی شروع می شوند؟ پاسخ این سوال از این قرار است:

لالیگای اسپانیا:

فصل جدید لالیگای اسپانیا در روز جمعه 13 آگوست در حالی آغاز می شود که والنسیا به مصاف ختافه می رود اما این بزرگ ترین مسابقه روز بازی افتتاحیه نیست. اتلتیکو مادرید، قهرمان دوره قبل رقابت ها بعد از ظهر یکشنبه در خانه سلتاویگو به میدان می رود؛ در حالی که بارسلونا در یک بازی خانگی سخت مقابل رئال سوسیداد قرار خواهد گرفت. رئال مادرید نیز در خانه آلاوس به مصاف این تیم می رود و سویا میزبان رائو وایکانوی تازه صعود کرده است.

لیگ برتر انگلیس:

لیگ برتر در تاریخ 13 آگوست آغاز می شود و برنتفورد تازه صعود کرده میزبان آرسنال است؛ اما بیشتر مسابقات هفته نخست در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود. منچستر سیتی، مدافع عنوان قهرمانی بعد از ظهر یکشنبه مهمان تاتنهام است، در حالی که منچستر یونایتد روز شنبه به مصاف لیدز یونایتد می رود. چلسی، قهرمان اروپا فصل خود را در خانه مقابل کریستال پالاس آغاز می کند و لیورپول به دیدار نوریچ می رود.

سری A ایتالیا:

سری A هنوز زمان شروع مسابقات خود را تأیید نکرده است اما اولین تاریخ برای آغاز رقابت های لیگ ایتالیا برای 21 آگوست تعیین شده است. اینتر قهرمان، فصل جدید را زیر نظر سیمونه اینزاگی در خانه جنوا آغاز می کند، در حالی که میلان میزبان سامپدوریا است. یوونتوس و آتالانتا به ترتیب در خانه اودینزه و تورینو به میدان می روند. خوزه مورینیو نیز کار خودش را به عنوان سرمربی رم در خانه فیورنتینا آغاز خواهد کرد.

بوندسلیگای آلمان:

بایرن مونیخ فصل جدید لیگ آلمان را جمعه 13 آگوست در خارج از خانه برابر بروسیا مونشن گلادباخ آغاز می کند. بروسیا دورتموند میزبان اینتراخت فرانکفورت خواهد بود. در سایر بازی ها هم ولفسبورگ روز شنبه میزبان بوخوم است و لایپزیش روز یکشنبه مقابل ماینتس بازی می کند.

لیگ 1 فرانسه:

فوتبال فرانسه زودتر از سایر لیگ های برتر اروپا آغاز خواهد شد و رن و لنز روز یکشنبه 8 آگوست بازی آغازین این لیگ را برگزار خواهند کرد. در سایر دیدارهای هفته نخست نیز پاریسن ژرمن به مصاف تروا می رود، مارسی در خانه مون پلیه به میدان می رود، نیس با ریمز روبرو می شود، لیل برابر متز و لیون با برست دیدار می کنند.

9404