گزارش ویژه/ بررسی شایعه تغییر مدیریت در سرخابی‌ها توسط مالکان جدید؛ درویش و خطیر مدیرعامل می‌مانند

گزارش ویژه/ بررسی شایعه تغییر مدیریت در سرخابی‌ها توسط مالکان جدید؛ درویش و خطیر مدیرعامل می‌مانند

پایگاه خبری فوتبالی- شایعات تغییر در مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پس از تغییر مالکیت دو تیم استقلال و پرسپولیس، حسابی هواداران این دو تیم را نگران کرده است.

به گزارش فوتبالی، اواخر هفته گذشته بالاخره یک اتفاق مهم و تاریخی در فوتبال ایران افتاد و مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از دولت گرفته شد تا بخش خصوصی مالکان جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس لقب بگیرند.

همانطور که میدانید، در جریان این اتفاق مهم، 85 درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس هم به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که AFC به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داده بود در صورت باقی ماندن مالکیت مشترک این دو باشگاه در اختیار دولت، هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای AFC را نمی‌گیرند و از رقابت‌های باشگاهی در آسیا حذف خواهند شد.

وزارت ورزش و جوانان هم ناچار شد در فرصت کوتاهی که تا آخرین موعد تکلیف مالکیت مشترک دو باشگاه باقی مانده است هر دو باشگاه را به دو سازمان غیر دولتی واگذار کند. علیرغم برخی اعتراض‌ها نسبت به تفاوتِ قدرت و سرمایه دو مالک جدید که بیشتر از سوی پرسپولیسی‌ها صورت می‌گرفت اما ظاهرا اغلب هواداران از این اتفاق خوشحال هستند و به نظر می‌رسد دو باشگاه دورنمای روشن‌تری نسبت به وضعیت فعلی‌شان دارند.

با این وجود یک مساله بسیار نگران کننده برای طرفداران هر دو تیم وجود دارد. چیز زیادی تا پایان لیگ برتر نمانده است و هر دو باشگاه مدعی قهرمانی هستند. در حال حاضر حفظ آرامش برای این دو باشگاه از نان شب هم واجب‌تر است اما برخی صحبت‌ها، شایعه‌ها و اظهارنظرها برای هواداران دو تیم نگران کننده است.

منطق می‌گوید که با توجه به زمان کوتاهی که تا پایان لیگ باقی مانده است نباید هیچ تغییری در کادر مدیریتی باشگاه‌ها صورت بگیرد. اما برخی منابع خبری که اصالت و اعتبار آنها چندان مشخص نیست حرف از تغییر مدیران عامل دو باشگاه می‌زنند و این باعث نگرانی هواداران دو تیم شده است.

اما واقعیت این است که صندلی رضا درویش در باشگاه پرسپولیس و علی خطیر در استقلال محکم‌تر از چیزی است که این شایعات مطرح می‌کنند و این  دو نفر در مرحله اول حداقل تا پایان فصل جاری و حتی ممکن است فصل بعد هم در پست‌هایشان باقی بمانند. در واقع روز چهارشنبه هم اعلام شده بود که تا پایان لیگ تغییرات مدیریتی در دو تیم اتفاق نمی افتد و حتی اعضای هیات مدیره دو تیم تغییر نمی‌کند چه برسد به مدیرعامل.

چیزی که می‌تواند نگرانی‌های هواداران را در این باره کمتر کند این است که رابطه دو مدیر عامل با مالکان جدید خوب است! رضا درویش در این سال‌ها ارتباط خوبی با مدیران بانک شهر داشته است و تلاش زیادی کرد که مالکیت بخش عمده‌ای از سهام باشگاه پرسپولیس به این بانک برسد. در سوی دیگر علی خطیر هم ارتباطات خوبی با مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دارد و قطعا اگر این انتقال ‌می‌توانست منافع باشگاه استقلال را به خطر بیندازد خطیر در این باره اطلاع‌رسانی می‌کرد اما آنطور که مشخص شده خطیر نقش مهم و اساسی در مالک شدن پتروشیمی خلیج فارس در استقلال داشته و حتی برخی رسانه‌ها هم خبر داده بودند که خطیر ارتباط خوبی با مدیران پتروشیمی خلیج فارس دارد.

به این ترتیب و با توجه به روابط خوبی که مدیران عاملان فعلی دو باشگاه با مالکان جدید دارند رخ دادن هر گونه تغییری در کادر مدیریتی دو باشگاه بسیار بعید و دور از انتظار است. همانطور که گفته شد احتمال ماندن این دو نفر در باشگاه برای فصل آینده هم بالاست. چون هیچ کس بهتر از درویش و خطیر نمی‌تواند در پروسه نقل و انتقالات و دیگر موارد مرتبط با باشگاهداری به مدیران بانکی و پتروشیمی که شاید تجربه تیمداری و باشگاه‌داری نداشته باشند، کمک کند. درویش و خطیر از جزییات امور جاری در دو باشگاه‌ها کاملا مطلع هستند.

حقیقت این است که مالکان جدید هم می‌دانند که هر تغییری در مدیریت دو باشگاه در این بازه زمانی می‌تواند تاثیر منفی روی روند حرکتی آنها بگذارد و مانع رسیدن آنها به موفقیت شود. در این صورت هواداران دو تیم هرگز مالکان جدید دو باشگاه را نخواهند بخشید. پس شایعه‌های اخیر درباره تغییرات احتمالی در مدیریت این باشگاه‌ها برای هواداران چندان جای نگرانی ندارد؛ هر چند در دو سه روز گذشته دیده شده که برخی پیجها و کانال‌ها اخباری مبنی بر برکناری درویش و خطیر منتشر می‌کنند.

به عنوان مثال یک صفحه در شبکه اجتماعی ایکس که مربوط به اطلاع رسانی اخبار پتروشیمی است و هیچ ارتباطی به مالک جدید استقلال ندارد، از روزهای قبل از واگذاری به مدیران رده بالای هولدینگ خلیح فارس هشدار می‌داد که استقلال را نخرند و حالا پس از واگذاری، خبرهای فیکی از تغییرات مدیریتی در استقلال می‌دهد و عجیب‌تر این که کانال‌ها و صفحات هواداری استقلال، اخبار این صفحه خبری حوزه پتروشیمی را پوشش و شایعات را نشر می‌دهند. 

در حال آنچه مشخص است مدیران استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی توسط مالکان جدید تغییر نمی‌کنند و حتی حق امضای مدیران عامل دو تیم گرفته نشده است.

1359