پیدا شدن بمب زمان جنگ جهانی دوم در ورزشگاه ماینتس آلمان

پیدا شدن بمب زمان جنگ جهانی دوم در ورزشگاه ماینتس آلمان

پایگاه خبری فوتبالی- یک بمب به جا مانده از زمان جنگ جهانی دوم در فوتبال آلمان خبرساز شد.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر نشریه بیلد در جریان نوسازی استادیوم خانگی ماینتس ، یک بمب به جا مانده از دوره جنگ جهانی دوم در این زمین پیدا شد . پلیس ویژه و متخصصین خنثی سازی بمب پس از کشف این بمب به سرعت عملیات جداسازی و سپس انتقال بمب به بیرون از محوطه استادیوم را انجام دادند. این بمب که حدود ۵۰۰ کیلوگرم وزن داشت باعث وحشت ساکنین اطراف ورزشگاه تیم حاضر در بوندسلیگا شد.

به همین طبق اعلام پلیس حدود ۴۵۰۰ نفر از اهالی منطقه به جهت خطر احتمالی خانه های خود را تخلیه کردند اما در این مورد گفته شد که بازی خانگی یکشنبه شب تیم ماینتس مقابل کلن لغو نخواهد شد و مشکلی برای برگزاری این بازی وجود ندارد.

البته این اولین بار نیست که در ورزشگاه های اروپایی بمب پیدا شده است! پیش از این هم بمب‌های باقی مانده از جنگ جهانی دوم در اطراف ورزشگاه‌ها پیدا شده بود. برای مثال در سال ۲۰۱۵ یک بمب خنثی نشده در محدوده ورزشگاه خانگی دورتموند یعنی سیگنال ایدونا پارک و همچنین یک بمب دیگر در نزدیکی ورزشگاه ومبلی لندن پیدا شده بود. به نظر می رسد علی رغم گذشت سال ها از پایان جنگ جهانی هنوز هم اثرات باقی مانده آن در قاره اروپا وجود دارد.

۱۰۰۹