سه خرید گران‌قیمت تاریخ یوونتوس؛ از رونالدو تا هیگواین و دی لیخت

سه خرید گران‌قیمت تاریخ یوونتوس؛ از رونالدو تا هیگواین و دی لیخت

پایگاه خبری فوتبالی - یوونتوس در حال حاضر از نظر مالی شرایط مناسبی را سپری نمی کند و بدین ترتیب توانایی خرید ستاره ها و فوق ستاره های جهان فوتبال را در این پنجره نقل و انتقالاتی ندارد و این قضیه تبدیل به یک معضل در مدیریت باشگاه یوونتوس شده است.

به گزارش فوتبالی، پس از همه گیری بیماری کرونا و بحران های مالی که در پی قرنطینه ایجاد شد، باشگاه های بزرگ اروپایی مثل یوونتوس و همچنین رئال مادرید و بارسلونا ضرر های هنگفتی را متحمل شدند و اوضاع مالی‌شان به هم ریخت و همین قضیه یکی از انگیزه های اصلی راه اندازی طرح سوپرلیگ بود که البته با شکست مواجه شد.

اما اوضاع همیشه بدین شکل نبوده است و باشگاه یوونتوس پیش‌تر و در پنجره های نقل و انتقالات قبلی و زمانی که شرایط عادی بود، خرید هایی بزرگ و گران قیمت داشته است که بزرگ ترینِ آن ها را می توان کریستیانو رونالدو نامید که یوونتوس در تابستان 2019 با رقم 117 میلیون یورو از رئال مادرید این بازیکن را خریداری کرد و بدین ترتیب رونالدو تبدیل به گران‌قیمت ترین خرید تاریخ باشگاه یوونتوس شد.

پس از رونالدو، گونزالو هیگواین قرار می گیرد که با رکوردشکنی ویژه در ناپولی و تبدیل شدن به آقای گل تاریخ سری آ در یک فصل، راهی یوونتوس شد. این بازیکن با قیمت 90 میلیون یورو در تابستان 2016 راهی یوونتوس شد.

نفر سوم هم ماتیاس دی لیخت است که در تابستان 2019 با رقم 85.5 میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس پیوست که البته این بازیکن هنوز جایگاه ثابتی در ترکیب بیانکونری ها ندارد و بیشتر مدافعی برای آینده به حساب می آید.

1470